Testa Resident Evil 7 på pc (om du törs...)

Robot
Testa Resident Evil 7 på pc (om du törs...)
MEG
Medlem
Testa Resident Evil 7 på pc (om du törs...)

Om spelet är lika skrämmande som systemkraven så kommer jag inte att våga spela det


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag är inte bäst på hårdvara men vad är det som är skrämmande med systemkraven?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag är inte bäst på hårdvara men vad är det som är skrämmande med systemkraven?

Du är en sån partydödare va?


signatur

Snusar till varje pris!

Releasehästryttare

För kort, hade hoppas det va "hela demot", press från diverse kompanier har ju fått spela mer :/

Medlem

Någon som testat? flyter det på bra? SLI support anyone?

Finns många PC settings iaf vilket är nice.

http://www.dsogaming.com/news/resident-evil-7-pc-demo-coming-...

Medlem

Jag undrar också vad som anses som skrämmande med kraven. Förvånansvärt låga om jag får säga det själv!

MEG
Medlem

För min egen del så beror det på vad man har att komma med...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

GTX 760 minsann. Ja, det släpptes ju 2013 så det är ju hiskeligt höga systemkrav. -_-

Releasehästryttare
Skrivet av crazyrobban:

GTX 760 minsann. Ja, det släpptes ju 2013 så det är ju hiskeligt höga systemkrav. -_-

Demot flyter skit fint på mitt 680 kort, håller på och spelar igenom resident evil 0 igen och demot på re7 flyter bättre än det + kortare laddningstider.

Medlem

Det flyter på, på max. Det e3nda man ska undvika är öka på native res. Den segar ner. kör 1.0 och flyter på, på max. Däremot är det inte 21:9 vänligt än så länge. Vilket borde vara tycker jag.

Spelet är snyggt men inte så snyggt som man vill det ska vara. Men däremot så får man ju se hur miljöerna ser ut utanför huset sen.

Medlem

var är det? hittar inte demot på sidan?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

var är det? hittar inte demot på sidan?

Sök i steam butiken så hittar du demot

Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av SWEBarb:

var är det? hittar inte demot på sidan?

Sök i steam butiken så hittar du demot

men suck... jo tror du inte jag gjorde det innan jag skrev? nåväl fan va dom gömmer demos då haha.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av SWEBarb:

var är det? hittar inte demot på sidan?

Sök i steam butiken så hittar du demot

men suck... jo tror du inte jag gjorde det innan jag skrev? nåväl fan va dom gömmer demos då haha.

Kanske borde lära dig sökfunktioner? De gömmer ingenting. Andra träffen vid en enkel sökning:
"Resident Evil 7 / Biohazard 7 Teaser: Beginning Hour" (Demo)

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av SWEBarb:

var är det? hittar inte demot på sidan?

Sök i steam butiken så hittar du demot

men suck... jo tror du inte jag gjorde det innan jag skrev? nåväl fan va dom gömmer demos då haha.

Kanske borde lära dig sökfunktioner? De gömmer ingenting. Andra träffen vid en enkel sökning:
"Resident Evil 7 / Biohazard 7 Teaser: Beginning Hour" (Demo)

Exakt andra sökträffen. Hittade på en gång. Så menade inte att dumförklara dig alls. Berättade bara hur man hittar demot. Sen är det upp till var och en och leta.

Medlem

Någon som vet om detta någonsin kommer kunna spelas på Vive?

Medlem

Verkar kunna bli ett helt ok skräckspel. Men VARFÖR, varför "Resident Evil"?
I demot fanns det inga kopplingar till varken Umbrella, zombier eller någon av de tidigare karaktärerna.
Musiken var det enda som jag tyckte kändes typisk för Resident Evil.
I övrigt kändes det väldigt optimerat för PC, allt maxat och det flöt på fint.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Någon som vet om detta någonsin kommer kunna spelas på Vive?

Kommer ju ha stöd för Psvr,så varför inte även Vive mm

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Verkar kunna bli ett helt ok skräckspel. Men VARFÖR, varför "Resident Evil"?
I demot fanns det inga kopplingar till varken Umbrella, zombier eller någon av de tidigare karaktärerna.
Musiken var det enda som jag tyckte kändes typisk för Resident Evil.
I övrigt kändes det väldigt optimerat för PC, allt maxat och det flöt på fint.

Var du nere i källaren ?

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Verkar kunna bli ett helt ok skräckspel. Men VARFÖR, varför "Resident Evil"?
I demot fanns det inga kopplingar till varken Umbrella, zombier eller någon av de tidigare karaktärerna.
Musiken var det enda som jag tyckte kändes typisk för Resident Evil.
I övrigt kändes det väldigt optimerat för PC, allt maxat och det flöt på fint.

Det är väl det som är mysteriumet, vad är kopplingen till Umbrella?

Med risk för att "spoila" så finns det ett foto av en Umbrella helikopter som du hittar i demot med en text i stil med "They're always watching" samt monstret i källaren påminner mycket om ett från RE4.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av crazyrobban:

GTX 760 minsann. Ja, det släpptes ju 2013 så det är ju hiskeligt höga systemkrav. -_-

Demot flyter skit fint på mitt 680 kort, håller på och spelar igenom resident evil 0 igen och demot på re7 flyter bättre än det + kortare laddningstider.

Ett 680 är ett monster jämfört med 760


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kaotica:
Skrivet av kveldulver:

Verkar kunna bli ett helt ok skräckspel. Men VARFÖR, varför "Resident Evil"?
I demot fanns det inga kopplingar till varken Umbrella, zombier eller någon av de tidigare karaktärerna.
Musiken var det enda som jag tyckte kändes typisk för Resident Evil.
I övrigt kändes det väldigt optimerat för PC, allt maxat och det flöt på fint.

Var du nere i källaren ?

Ja där måste jag säga kopplingarna finns om man tänker efter. Källaren var sjukt läskig första gången jag spelade. Monstret överraskade mig och jag hoppade till ordentligt och ja det kändes som RES4. Men demon ska ge mersmak och visa lite grann men huvudspelet kommer verkligen ha kopplingar det är jag 110% säker på. Spännande år 2017 kommer bli:-)

Medlem

Är kluven vad gäller RE7. Grafiken är rätt fin och miljön inne i huset väldigt kuslig. Vad som oroar är själva pusseldynamiken, hur gåtorna är uppbyggda och ska lösas. Vill inte spolia för den som inte testat demot ännu, men de är långt ifrån logiska pussel vi pratar om här. Man ska lösa 5 mord, men varje mord går bara att lösa efter man hittat ett specifikt ställe som genererar ett småkusligt skratt (giggle). Var dessa finns saknas det helt ledtådar till. Ska bli intressant att se hur många som hittar dessa "giggles" och lyckas lösa morden, då det krävts en grupp på 20-30 personer via RE reddit discord/neogaf som grundligt sökt igenom huset i demot under ett större antal timmar. Problemet är också att det måste även ske i rätt ordning. Gör man fel, så kan spelet bli ospelbart då vissa grejor inte uppenbaras och man måste börja om demot för att kunna lösa det. Nu vet jag inte hur det färdiga spelet blir, men spontant kan jag även tycka det är både trist och frustrerande att det bara handlar om ett ändlöst klickande överallt i inredningen för att kunna hitta dessa "giggles". Vari ligger utmaningen i detta? Och som även nämnts har R7 plagierat Texas Chainsaw Massacre, en film som inte överhuvudtaget har något alls att göra med seriens rötter. Hoppas det färdiga spelet kommer vara bättre uppbyggt med en mer fungerande dynamik, men är ändå minst sagt oroad.

1
Skriv svar