Insomniac sågar Trumps inreseförbud: "Icke-konstitutionellt"

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Ricomaniac:

Påminner om Racoon city. Och jag ser inget fel med att stänga inne, eller ute, en grupp människor som kan innebära fara för det egna folket. Man tar inte risker även om bara en 1 procent av de som kommer innebär en fara. Då blir det Malmö, eller livesända våldtäkter, eller knivmord PÅ IKEA. Kommer ingen in, så slipper man eventuella brott och terror. Enkel ekvation.

Med bakgrund av ditt enligt mig helt obegripliga och fullkomligt orimliga påstående, tycker du i så fall att man prioriterar rätt om det nu handlar om säkerhet?

Statistiken är lite skakig men visar ändå på ett viktigt storleksförhållande:

https://pbs.twimg.com/media/C3XqoqUVcAA7sL_.jpg

Källa: https://www.cdc.gov/injury/wisqars/fatal_injury_reports.html

Alltså är det ur säkerhetssynpunkt inget problem med att i förebyggande syfte låsa in hela amerikanska folket

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Ricomaniac:

Påminner om Racoon city. Och jag ser inget fel med att stänga inne, eller ute, en grupp människor som kan innebära fara för det egna folket. Man tar inte risker även om bara en 1 procent av de som kommer innebär en fara. Då blir det Malmö, eller livesända våldtäkter, eller knivmord PÅ IKEA. Kommer ingen in, så slipper man eventuella brott och terror. Enkel ekvation.

Med bakgrund av ditt enligt mig helt obegripliga och fullkomligt orimliga påstående, tycker du i så fall att man prioriterar rätt om det nu handlar om säkerhet?

Statistiken är lite skakig men visar ändå på ett viktigt storleksförhållande:

https://pbs.twimg.com/media/C3XqoqUVcAA7sL_.jpg

Källa: https://www.cdc.gov/injury/wisqars/fatal_injury_reports.html

Och tänk - att just dom två med familjer önskar inget hellre att dessa jihadister aldrig hade släppts in. Då hade aldrig de morden skett. De andra morden är inhemska problem och bör lagföras därefter. Dom har lite ordentliga straff i alla fall. I USA menar jag. Jag tror att flickan som blev våldtagen live Önskar att dessa män aldrig hade blivit insläppta. Jag blev knivhuggen I bröstet och önskar att den mannen aldrig hade släppts in. Vår säkerhet och välstånd går före allt annat.

Medlem
Skrivet av L32:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar in jordens områden efter länder, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på var de råkar vara födda.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar områden efter ägarskap, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på vad de råkat ha råd med.

Jag tycker att du ger mig din adress, jag har lust att lira lite på din dator och sova i din säng och sätta på din tjej. Funkar det för dig?

Folk har dött för att du ska kunna sitta på din bekväma stol i din trygghet och skriva detta SKIT du skriver. Men så klart... i Sverige var det så länge sedan och efter så många år av vänster-liberalt-antipatriotiskhjärntvätt så blir det väl så.

PM:a din adress så kommer jag, du verkar tycka det fungerar bra så.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Man kunde ju kanske förväntas bli behandlad utifrån den man är, inte vilket land man kommer ifrån...

Du menar att man ska bli behandlad utifrån vad man gör och/eller har gjort.

Vilket land man kommer ifrån är nämligen en väsentlig del av vem man är. Ditt ursprung och arv är egenskaper hos dig du aldrig kan ändra.

Öhm...utveckla gärna det där.

Var väl knappast nåt otydligt med det?

Öh, näe, antagligen inte då. Är man från ett land där det finns terrorister så är man terrorist per automatik...check. Ville bara dubbelkolla innan jag drog några förhastade slutsatser.

Är man från ett land och man förbjuder inresa för folk från det landet så blir folket behandlade utifrån vilka de är - landets folk. Det du jiddrar om terrorister har jag aldrig påstått.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av L32:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar in jordens områden efter länder, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på var de råkar vara födda.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar områden efter ägarskap, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på vad de råkat ha råd med.

Jag tycker att du ger mig din adress, jag har lust att lira lite på din dator och sova i din säng och sätta på din tjej. Funkar det för dig?

Folk har dött för att du ska kunna sitta på din bekväma stol i din trygghet och skriva detta SKIT du skriver. Men så klart... i Sverige var det så länge sedan och efter så många år av vänster-liberalt-antipatriotiskhjärntvätt så blir det väl så.

PM:a din adress så kommer jag, du verkar tycka det fungerar bra så.

Klockrent. Vissa vill vara världsmedborgare... bara att dom glömmer att 99 procent av världens länder vill behålla sin kultur och stolthet som nation. Det är bara Sverige som ska vara ett experiment.

L32
Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av L32:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar in jordens områden efter länder, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på var de råkar vara födda.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar områden efter ägarskap, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på vad de råkat ha råd med.

Jag tycker att du ger mig din adress, jag har lust att lira lite på din dator och sova i din säng och sätta på din tjej. Funkar det för dig?

Folk har dött för att du ska kunna sitta på din bekväma stol i din trygghet och skriva detta SKIT du skriver. Men så klart... i Sverige var det så länge sedan och efter så många år av vänster-liberalt-antipatriotiskhjärntvätt så blir det väl så.

PM:a din adress så kommer jag, du verkar tycka det fungerar bra så.

Jag tror att du totalt missförstod vad jag skrev. Det är inget fel på att ha personlig egendom, men det är fel att människor har olika förutsättningar bara för att de råkar födas i olika länder eller i olika familjer.

Folk har dött för väldigt många saker, bra som dåliga. Det där argumentet håller inte över huvud taget.

Tycker för övrigt du har ganska unken kvinnosyn, din kommentar i princip påstår att min flickvän är min materiella egendom... :/

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Man kunde ju kanske förväntas bli behandlad utifrån den man är, inte vilket land man kommer ifrån...

Du menar att man ska bli behandlad utifrån vad man gör och/eller har gjort.

Vilket land man kommer ifrån är nämligen en väsentlig del av vem man är. Ditt ursprung och arv är egenskaper hos dig du aldrig kan ändra.

Öhm...utveckla gärna det där.

Var väl knappast nåt otydligt med det?

Öh, näe, antagligen inte då. Är man från ett land där det finns terrorister så är man terrorist per automatik...check. Ville bara dubbelkolla innan jag drog några förhastade slutsatser.

Är man från ett land och man förbjuder inresa för folk från det landet så blir folket behandlade utifrån vilka de är - landets folk. Det du jiddrar om terrorister har jag aldrig påstått.

And i rest my case.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av nils45:

Det är lite tråkigt, och också farligt, att vi lever i en värld, speciellt i Sverige, där man kan anses som rasist för att man inte gillar eller håller med en Religion. "Hets mot folkgrupp".

Oavsett om man gillar Trump eller inte, så tror jag att många av oss kan se att majoriteten av de terrordåd som sker i världen kommer med ett Islamskt budskap. Det är inte Hinduism, det är inte kristendomen, utan Islam.

Trump är en märklig person, men här tycker jag ändå han sätter ner foten där ingen vågar. Han ser problemet, och visar folk bara så som verkligheten är, att Islam har ett problem med "extremism".

Att Trump tar till hårdhandskarna och förbjuder inträde från 90 länder ser jag inte som något problem, då landet ligger i krig med Islamska "extremister". Obama gjorde detta redan med Irak, Trump gör det bara mer Globalt.

Du tror inte problemet ligger i att person x pekar på religionen och inte på extremisterna?
Att person x då blir sedd som inskränkt och bigott av många för att hen inte klarar av eller inte vill se saken ur ett större perspektiv utan tar fram den breda enklaste penseln och drar ett penseldrag över något som 1.6 miljarder människor tillhör.

Jag tycker han gör rätt med Pensel draget, det är dags att folk förstår vad islam är, och Trump gör det, det är inte för att han är dum, han gör det för han inser faran med det som sker i Islam. Trump har sagt det själv många gånger, att han har inget emot Islam eller Mexikaner, däremot har han emot illegal Invandring och Islamsk extremism (vilket muslimer påpekar själva är ett problem). Skillnaden här är att han gör det Obama inte vågar göra.

Vilket antal människor som ingår i en Religion spelar ingen roll, det kan vara 5st eller 5 miljoner. Om jag startar en Religion på 100 pers, och 5 pers bestämmer sig för att gå och döda oskyldiga i Gudens namn, köra över barn och vuxna med en lastbil, i mitt tycke är det logiskt att inte bara ifråga sätta dessa människornas psyke, utan också faktiskt ta en titt på den Religion som gav dessa människorna motivet i från första början.

Trump gör det ingen har vågat.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Man kunde ju kanske förväntas bli behandlad utifrån den man är, inte vilket land man kommer ifrån...

Du menar att man ska bli behandlad utifrån vad man gör och/eller har gjort.

Vilket land man kommer ifrån är nämligen en väsentlig del av vem man är. Ditt ursprung och arv är egenskaper hos dig du aldrig kan ändra.

Öhm...utveckla gärna det där.

Var väl knappast nåt otydligt med det?

Öh, näe, antagligen inte då. Är man från ett land där det finns terrorister så är man terrorist per automatik...check. Ville bara dubbelkolla innan jag drog några förhastade slutsatser.

Är man från ett land och man förbjuder inresa för folk från det landet så blir folket behandlade utifrån vilka de är - landets folk. Det du jiddrar om terrorister har jag aldrig påstått.

And i rest my case.

Du har inget case. Du bara inte förstår att du bedöms för vem du ÄR när du bedöms med hänsyn till vilket land du kommer från.

"Man kunde ju kanske förväntas bli behandlad utifrån den man är, inte vilket land man kommer ifrån..."

Du klagar över att folk blir behandlade på det sätt som du själv skriver att man bör bli behandlad. Tankevurpa från din sida.
Så nu har vi rett ut den parentesen i diskussionen.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Mortaigne:

Uttalanden likt Insomniacs är bara töntigt godhetspoängsamlande.

Alltså jag förstår inte varför såpass många hela tiden återkommer till det här. Ni verkar utgå från att vi egentligen inte står för det vi tycker, utan att vi bara försöker framstå som goda. För mig ser det ut som ren projicering från någon som själv inte på riktigt tror på det hen säger och som utgår från att alla andra också bara låtsas.

Man kan ju undra hur många påstådda godhetspoäng man samlar - räcker ju med att stå upp för grundläggande mänskliga rättigheter för att bli mordhotad och kallad för feminazist och multikulturalist och vänsterextremist, eller varför inte cuck.

Jag tror själv PK-människor gör sina ställningstaganden efter vad som i allmänhet anses vara rätt och sedan använder sin tid till att rationalisera och hitta argument till sitt redan färdiga ställningstagande.
En människa som tänker själv funderar själv över vad som är mest rätt och varför, oavsett vad någon annan tycker och gör sitt ställningstagande därefter.
Visst finns det personer som resonerar sig fram till ett ställningstagande som kan anses vara politiskt korrekt men med tanke på hur ofta människor med PK-åsikter är inkapabla till att argumentera för sin ståndpunkt är det troligt att många av dem helt enkelt valt ståndpunkt efter vad som är enklast och fungerar bäst socialt.
I detta fallet är det ju intressant att hela Insomniac verkar tycka samma sak! Fantastiskt!

Jag håller inte med om att man endast behöver stå upp för mänskliga rättigheter för att kallas feminazi, multikulturalist, vänsterextremist eller cuck.

Feminazi är vanligtvis en feminist som ignorerar den mänskliga naturen, försöker styra befolkningen genom social ingenjörskonst, tror på felaktiga teorier om könsmaktsordning och patriarkat, tycker "manshat är en överlevnadsstrategi", tror att kvinnor är lönediskriminerade osv osv.

Multikulturalist är en som förespråkar ett mångkulturellt samhälle, dvs. ett samhälle där olika kulturer lever sida vid sida istället för ett samhälle med en mer enhetlig kultur. Här ingår även ofta kulturrelativister - sådana som anser att alla kulturer är "lika mycket värda".

Med vänsterextremism menar man väl de längst till vänster som i princip vill störta kapitalismen. Eller exempelvis som F! ersätta Sveriges försvar med HBTQ diplomater som talar sans med krigiska länder.

Cuck är en som gillar att se sin fru bli knullad av manligare män, både bokstavligt och bildligt. Brukar användas om omanliga feministmän som inte kan knulla sin fru tillräckligt hårt och måste därför böna och be om sex eller män som är för en massinvandring av män från andra kulturer. Detta eftersom ett större mansöverskott leder till mindre sex för den genomsnittlige mannen. Det är då märkligt att se män som förespråkar massinvandring när t.o.m. Hans Rosling anser att det är en felaktig strategi om man vill hjälpa så många som möjligt.
Vad finns det då för fördelar med det egentligen? Om det nu inte är så att de vill se Sveriges kvinnor knullade av utländska män. Men cuck är ju såklart ett ganska skämtsamt uttryck.

Jag är en stolt, god, PK-människa.

Och tack vare din naivitet och goda godhet kommer min dotter vara rädd för att gå ut om kvällarna. Du är en av de ondaste i mina ögon. Man släpper inte en vampyr om den ber att få komma in.

Stackars din dotter, sluta sprid din rädsla till henne.

Vampyrmetaforen? Vad svamlar du om haha.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av waeress:
Skrivet av nils45:

Det är lite tråkigt, och också farligt, att vi lever i en värld, speciellt i Sverige, där man kan anses som rasist för att man inte gillar eller håller med en Religion. "Hets mot folkgrupp".

Oavsett om man gillar Trump eller inte, så tror jag att många av oss kan se att majoriteten av de terrordåd som sker i världen kommer med ett Islamskt budskap. Det är inte Hinduism, det är inte kristendomen, utan Islam.

Trump är en märklig person, men här tycker jag ändå han sätter ner foten där ingen vågar. Han ser problemet, och visar folk bara så som verkligheten är, att Islam har ett problem med "extremism".

Att Trump tar till hårdhandskarna och förbjuder inträde från 90 länder ser jag inte som något problem, då landet ligger i krig med Islamska "extremister". Obama gjorde detta redan med Irak, Trump gör det bara mer Globalt.

Du tror inte problemet ligger i att person x pekar på religionen och inte på extremisterna?
Att person x då blir sedd som inskränkt och bigott av många för att hen inte klarar av eller inte vill se saken ur ett större perspektiv utan tar fram den breda enklaste penseln och drar ett penseldrag över något som 1.6 miljarder människor tillhör.

Jag tycker han gör rätt med Pensel draget, det är dags att folk förstår vad islam är, och Trump gör det, det är inte för att han är dum, han gör det för han inser faran med det som sker i Islam. Trump har sagt det själv många gånger, att han har inget emot Islam eller Mexikaner, däremot har han emot illegal Invandring och Islamsk extremism (vilket muslimer påpekar själva är ett problem). Skillnaden här är att han gör det Obama inte vågar göra.

Vilket antal människor som ingår i en Religion spelar ingen roll, det kan vara 5st eller 5 miljoner. Om jag startar en Religion på 100 pers, och 5 pers bestämmer sig för att gå och döda oskyldiga i Gudens namn, köra över barn och vuxna med en lastbil, i mitt tycke är det logiskt att inte bara ifråga sätta dessa människornas psyke, utan också faktiskt ta en titt på den Religion som gav dessa människorna motivet i från första början.

Trump gör det ingen har vågat.

Nej, han har uppenbart ingen aning om vad Islam är om han menar att det är likställt med extremism. Antalet personer som tillskriver sig religionen i fråga är väldigt intressant då det kan ge en uppfattning om antalet extremister verkligen är ett problem med religionen eller med extremister som använder religionen för att rättfärdiga sina, i detta fall, våldsdåd.
Annars finns det ju uppenbart ett extremistproblem i kristendomen också eftersom det skedde flera massakrer i den religionens namn för bara ett par år sedan. Och det har skett flera terrordåd i bl.a. Indien där grupperna använder sin Kristna tro för att rättfärdiga dåden.
Det gäller för övrigt Hinduismen också, som har flera grupper som utför terrordåd och använder sin tro för att rättfärdiga dåden.

Ingen av dessa extremistiska grupper utgör i närheten av en betydande andel av det totala antalet människor som tillskriver sig den specifika trosuppfattningen. Dom räknas i andelar av promille som mest (alltså inte hela promille, utan snarare tusendels promille).
Hur kan det vara ett problem med religionerna i fråga?

L32
Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av L32:
Skrivet av PsyX:
Skrivet av L32:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar in jordens områden efter länder, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på var de råkar vara födda.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar områden efter ägarskap, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på vad de råkat ha råd med.

Jag tycker att du ger mig din adress, jag har lust att lira lite på din dator och sova i din säng och sätta på din tjej. Funkar det för dig?

Folk har dött för att du ska kunna sitta på din bekväma stol i din trygghet och skriva detta SKIT du skriver. Men så klart... i Sverige var det så länge sedan och efter så många år av vänster-liberalt-antipatriotiskhjärntvätt så blir det väl så.

PM:a din adress så kommer jag, du verkar tycka det fungerar bra så.

Jag tror att du totalt missförstod vad jag skrev. Det är inget fel på att ha personlig egendom, men det är fel att människor har olika förutsättningar bara för att de råkar födas i olika länder eller i olika familjer.

Folk har dött för väldigt många saker, bra som dåliga. Det där argumentet håller inte över huvud taget.

Tycker för övrigt du har ganska unken kvinnosyn, din kommentar i princip påstår att min flickvän är min materiella egendom... :/

Allvarligt talat, välkommen till Jorden. Shit ain't fair.
Var glad och tacksam för allt du har och att du inte var född i en skithåla som de flesta. När du är klar med att uppskatta detta titta i spegeln och säg detta:

"Tyvärr kan inte alla ha det lika bra men jag ska försöka hjälpa så gott jag kan."

Att ta flera miljoner analfabeter och islamister in i Sverige kommer se till att Sverige blir en skithåla den med RIKTIGT snabbt. Snabbare än du tror.

Att folk inte fattar hur tung påverkan allt som händer idag har OCH HUR LITE vi egentligen hjälper någon.
Börja förstå redan att det hela är bostadsbubblan 2.0. De rika rånar stadskassorna och skattepengar samtidigt som de importerar fler röster som kan rösta vidare deras skit politik.

Här:

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Hejdå, orkar inte läxa upp folk från noll. Börja fan öppna ögonen.

PS: Respekterar du din flickvän bör du DIREKT börja ifrågasätta invandringspolitiken i västvärlden. Kvinnor kommer komma ut största förlorarna på detta kalas och det ser vi redan med 12 åriga flickor som för helvette inte kan simma i lugn och ro i simhallen på grund av invandring. - https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=flickor+simhall+tafsade

TRUMP är det bästa som hänt oss alla och ni är för hjärntvättade att ens förstå vad som är bäst för er själva. Sen är det verkligen dags att vi börjar begära av svenska median att hålla käften om USA och börja diskutera alla 10001 problem som finns i Sverige med den mörka sidan av invandringen som är tabu att ens diskutera i vårt CP samhälle. Det finns så många problem i sverige som inte existerade 30 år sedan men 80% av nyheterna handlar om USA eller Ryssland eller något annat som kan distrahera svenskar. HUR DUM FÅR MAN VARA?!

Ja det finns fina, duktiga goda människor i alla länder och alla religioner men Sverige har gjort ett riktigt SKIT JOBB med att se till att just dessa släpps in och inte bara vem som helst.

Jag tycker faktiskt att en del av det du skriver är riktigt vettigt. Videon har jag sett förut, och jag håller med om att invandring inte kommer kunna lösa någon av de stora världsproblemen samt att Sverige har skött invandringen dåligt. Folk som har varit här länge utvisas på grund av överdriven byråkrati, och många nykommande hamnar i flyktingboenden där det inte ens verkar vara meningen att de ska bli integrerade i samhället. Trump är dock, enligt mig, en man som inte vill någonting annat än att ha makt och fylla sitt eget bankkonto.

Jaja, alla kan inte hålla med varandra om allting. Tack för filmtipset och ha en trevlig kväll.

Medlem

Fakta och logiska resonemang verkar ju trigga folks känslor lite väl mycket, att döma av den ganska hysteriska nivån som råder just nu.

Jag provar på något med lite igenkänningsfaktor, hoppas att det når fram:

>Är emot invandring på grund av rädsla för sexuella övergrepp
>Är för en president som skryter om sina sexuella övergrepp

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Mortaigne:

Uttalanden likt Insomniacs är bara töntigt godhetspoängsamlande.

Alltså jag förstår inte varför såpass många hela tiden återkommer till det här. Ni verkar utgå från att vi egentligen inte står för det vi tycker, utan att vi bara försöker framstå som goda. För mig ser det ut som ren projicering från någon som själv inte på riktigt tror på det hen säger och som utgår från att alla andra också bara låtsas.

Man kan ju undra hur många påstådda godhetspoäng man samlar - räcker ju med att stå upp för grundläggande mänskliga rättigheter för att bli mordhotad och kallad för feminazist och multikulturalist och vänsterextremist, eller varför inte cuck.

Jag tror själv PK-människor gör sina ställningstaganden efter vad som i allmänhet anses vara rätt och sedan använder sin tid till att rationalisera och hitta argument till sitt redan färdiga ställningstagande.
En människa som tänker själv funderar själv över vad som är mest rätt och varför, oavsett vad någon annan tycker och gör sitt ställningstagande därefter.
Visst finns det personer som resonerar sig fram till ett ställningstagande som kan anses vara politiskt korrekt men med tanke på hur ofta människor med PK-åsikter är inkapabla till att argumentera för sin ståndpunkt är det troligt att många av dem helt enkelt valt ståndpunkt efter vad som är enklast och fungerar bäst socialt.
I detta fallet är det ju intressant att hela Insomniac verkar tycka samma sak! Fantastiskt!

Jag håller inte med om att man endast behöver stå upp för mänskliga rättigheter för att kallas feminazi, multikulturalist, vänsterextremist eller cuck.

Feminazi är vanligtvis en feminist som ignorerar den mänskliga naturen, försöker styra befolkningen genom social ingenjörskonst, tror på felaktiga teorier om könsmaktsordning och patriarkat, tycker "manshat är en överlevnadsstrategi", tror att kvinnor är lönediskriminerade osv osv.

Multikulturalist är en som förespråkar ett mångkulturellt samhälle, dvs. ett samhälle där olika kulturer lever sida vid sida istället för ett samhälle med en mer enhetlig kultur. Här ingår även ofta kulturrelativister - sådana som anser att alla kulturer är "lika mycket värda".

Med vänsterextremism menar man väl de längst till vänster som i princip vill störta kapitalismen. Eller exempelvis som F! ersätta Sveriges försvar med HBTQ diplomater som talar sans med krigiska länder.

Cuck är en som gillar att se sin fru bli knullad av manligare män, både bokstavligt och bildligt. Brukar användas om omanliga feministmän som inte kan knulla sin fru tillräckligt hårt och måste därför böna och be om sex eller män som är för en massinvandring av män från andra kulturer. Detta eftersom ett större mansöverskott leder till mindre sex för den genomsnittlige mannen. Det är då märkligt att se män som förespråkar massinvandring när t.o.m. Hans Rosling anser att det är en felaktig strategi om man vill hjälpa så många som möjligt.
Vad finns det då för fördelar med det egentligen? Om det nu inte är så att de vill se Sveriges kvinnor knullade av utländska män. Men cuck är ju såklart ett ganska skämtsamt uttryck.

Jag är en stolt, god, PK-människa.

Och tack vare din naivitet och goda godhet kommer min dotter vara rädd för att gå ut om kvällarna. Du är en av de ondaste i mina ögon. Man släpper inte en vampyr om den ber att få komma in.

Stackars din dotter, sluta sprid din rädsla till henne.

Vampyrmetaforen? Vad svamlar du om haha.

Min rädsla ? Hon ser väl nyheterna och läser tidningen. Och hon är ute själv. Du förstår, jag bor i Kalmar där asylsökande masstafsade på flickor för nån nyårsafton sedan. Nej, jag röstar för ett stopp och Trump har gjort det enda vettiga. Islam är en styggelse i mina ögon. Kan meddela att alla religioner är det på ett eller annat sätt. I alla fall där dom påverkar omgivningen runtomkring. En Wicca går ut I skogen och tillber en gran. En muslim ska skilda badtider egna moskéer och mer därtill. Min syster är lärare. När hon hade några somaliska flickor i sin klass på komvux så skulle dom läsa en bok och kvinnorna gick ut. Något av innehållet gick emot deras tro. Islam är en styggelse. God natt.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Tänkt på en sak.
En nazist misshandlar någon = alla nazister är kriminella som vill mörda allt och alla.
En Sverigedemokrat försvarar sig från pack = alla Sverigedemokrater äter småbarn.
Tusentals människor dör pga Islamister = Ett fåtal extremister, har absolut INGENTING med Islam att göra.

Kul hur vänsternissarna alltid dömer ut hela grupper förutom när det är deras små gullebarn det handlar om.

Jag förstår inte, är du för eller emot att döma ut hela grupper?

För övrigt är det skillnad mellan Islam, en hel religion, och nazism, en politiskt extrem rörelse som syftar till att med våld ta makten och omkullkasta det nuvarande samhället. En bättre liknelse hade varit nazism och olika jihadistiska rörelser, t.ex. IS. Och vi är väl alla överens om att både IS och nazister är skräp?

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Tänkt på en sak.
En nazist misshandlar någon = alla nazister är kriminella som vill mörda allt och alla.
En Sverigedemokrat försvarar sig från pack = alla Sverigedemokrater äter småbarn.
Tusentals människor dör pga Islamister = Ett fåtal extremister, har absolut INGENTING med Islam att göra.

Kul hur vänsternissarna alltid dömer ut hela grupper förutom när det är deras små gullebarn det handlar om.

Här är två bättre jämförelser:

En sverigedemokrat äter ett småbarn = Alla sverigedemokrater är kriminella som vill mörda allt och alla.
Tusentals människor dör pga Isamister = Alla muslimer är kriminella som vill mörda allt och alla.

Båda två rätt orättvisa slutsatser eller hur?

Inaktiv
Skrivet av vetebulle:

Fakta och logiska resonemang verkar ju trigga folks känslor lite väl mycket, att döma av den ganska hysteriska nivån som råder just nu.

Jag provar på något med lite igenkänningsfaktor, hoppas att det når fram:

>Är emot invandring på grund av rädsla för sexuella övergrepp
>Är för en president som skryter om sina sexuella övergrepp

Om det nu var så att Trump begått sexuella övergrepp så skulle det fortfarande vara en väldigt ogrundad rädsla att vara rädd för att Trump skulle begå sexuella övergrepp mot ens mamma, syster, fru eller dotter.
Att vara rädd för att ens mamma, syster, fru eller dotter ska utsättas för övergrepp av invandrare i Sverige är en mycket välgrundad rädsla då sexbrotten i Sverige ökat kraftigt de senaste åren( http://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2016-11-03-ut... ) och det mesta pekar på att en överväldigande majoritet av de som begår dem är invandrare.

Sen skröt inte Trump om att ha begått sexuella övergrepp utan det var en 20 år gammal inspelning där han berättar för någon att när man är så rik och har så hög status som honom så kan man i princip göra vad som helst med kvinnor och de accepterar det. T.ex. grab em by the pussy. Om de accepterar det är det knappast sexuella övergrepp.
Sen är det folk som nu när Trump vill bli president har anmält honom för både sexuella trakasserier och våldtäkt osv men han har inte dömts för något än. Oskyldig tills motsats bevisats. Och det var en självklarhet att han skulle anmälas för liknande oavsett om han begått något sådant eller ej med tanke på hur hatad han är av många.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av vetebulle:

Fakta och logiska resonemang verkar ju trigga folks känslor lite väl mycket, att döma av den ganska hysteriska nivån som råder just nu.

Jag provar på något med lite igenkänningsfaktor, hoppas att det når fram:

>Är emot invandring på grund av rädsla för sexuella övergrepp
>Är för en president som skryter om sina sexuella övergrepp

Om det nu var så att Trump begått sexuella övergrepp så skulle det fortfarande vara en väldigt ogrundad rädsla att vara rädd för att Trump skulle begå sexuella övergrepp mot ens mamma, syster, fru eller dotter.
Att vara rädd för att ens mamma, syster, fru eller dotter ska utsättas för övergrepp av invandrare i Sverige är en mycket välgrundad rädsla då sexbrotten i Sverige ökat kraftigt de senaste åren( http://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2016-11-03-ut... ) och det mesta pekar på att en överväldigande majoritet av de som begår dem är invandrare.

Sen skröt inte Trump om att ha begått sexuella övergrepp utan det var en 20 år gammal inspelning där han berättar för någon att när man är så rik och har så hög status som honom så kan man i princip göra vad som helst med kvinnor och de accepterar det. T.ex. grab em by the pussy. Om de accepterar det är det knappast sexuella övergrepp.
Sen är det folk som nu när Trump vill bli president har anmält honom för både sexuella trakasserier och våldtäkt osv men han har inte dömts för något än. Oskyldig tills motsats bevisats. Och det var en självklarhet att han skulle anmälas för liknande oavsett om han begått något sådant eller ej med tanke på hur hatad han är av många.

Välskrivet, strukturerat , logiskt och övertalande.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Mortaigne:

Uttalanden likt Insomniacs är bara töntigt godhetspoängsamlande.

Alltså jag förstår inte varför såpass många hela tiden återkommer till det här. Ni verkar utgå från att vi egentligen inte står för det vi tycker, utan att vi bara försöker framstå som goda. För mig ser det ut som ren projicering från någon som själv inte på riktigt tror på det hen säger och som utgår från att alla andra också bara låtsas.

Därför att de "strider" som dessa godhetspoängsamlare väljer att ta är ytterst selektiva och mallanpassade av media. Många var upprörda över Aleppo, men inte ett pip om Saudiarabiens bombande av civila i Yemen. Man lägger energi på genustänk i förskolan när flickor/kvinnor i många länder/kulturer inte öht får gå i skola. Man vill ha jämställdhet men det är ok med separata badtider i badhus och att inte ta kvinnor i hand. Man vurmar om kvinnors rätt till sin kropp, men ordnar fackeltåg mot rasism när kvinnor blivit våldtagna och mördade. Man ylar om klimatförändringen men åker på flygsemester till Thailand. Man hyllar mångkulturen men bosätter sig så vitt och segregerat man kan. Man postar på facebook om hur bra de är med obegränsad invandring men flyttar sina barn till "vita" skolor. Man blir polischef med en feministisk agenda men visar sig vara sexualbrottsling. Man blir miljöminister men förgiftar Östersjön på sin fritid. Man pratar om homofobi i Ryssland men nämner inte de mysiga länder där de stenas till döds eller kastas från hustak.

Ungefär därför.

Det största problemet är snarare att båda sidor generaliserar och polariserar, drar alla över en kam och ingen. Det vore så mycket bättre om vi diskuterade och argumenterade med personen framför oss istället för att kalla varandra "PK", "nazister", "sexister", "vänster", osv.


signatur
Medlem

STOPPA PRESARNA!!!

Jag såg just statistik som visar att majoriteten av alla våldtäkter, misshandlingar, pedofilbrott, rån, stölder, mord, krig osv begås av män...oavsett hudfärg!
Vi måste nu ta i med krafttag mot denna nya fara! Där vi tidigare trott att alla brått till största del begåtts av folk med "fel ursprung" så visar det sig nu att en långt större kategori har hittats!
Ve och fasa, hur kan vi skydda oss nu, när dessa "män" verkar födas i alla länder. Uppenbarligen finns det inga "olika" män, allt pekar på att dem helt enkelt har en kuk, allihopa!

Eller var det inte ok att dra alla över ett streck nu? Inte lika självklar generalisering? Folk här inne vill dra hela länder över samma kam för vad ett fåtal gör, men baxnar såklart när vi snackar om en riktig majoritet av något.
Berätta för mig, ni nötter här inne, varför just NI ska exkluderas från samma skara av män som våldtar barn och misshandlar kvinnor och stjäl från äldre, ni som har en sådan UPPENBAR koppling till de andra män som gör det?
Vem vill bli först med att sinnessvagt mumla: "aa, men jag är ju inte en SÅN man..."

Nej, tacka fan för att du förhoppningsvis inte är det, men ifall inte just DU vill sälla dig till kategorin av sinnesslöa kräk så kan du väl göra dig själv och andra tjänsten att inte använda samma idiotiska resonemang på andra!

Medlem
Skrivet av waeress:

Nej, han har uppenbart ingen aning om vad Islam är om han menar att det är likställt med extremism.

Extremism är ingen rörelse eller Religion, utan en beteckning på Religiösa som tolkar sin tro bokstavstroget och strävar efter att tillämpa religiösa texter ordagrant.

Skrivet av waeress:

Antalet personer som tillskriver sig religionen i fråga är väldigt intressant då det kan ge en uppfattning om antalet extremister verkligen är ett problem med religionen eller med extremister som använder religionen för att rättfärdiga sina, i detta fall, våldsdåd.

För mig som är icke Religiös och kritisk till Religion i övrigt så spelar det ingen roll om en person utav 6 miljoner gör något ondskefullt i Religionens namn. Den lilla skaran har ändå ett Religiöst motiv. Utan Religionen skulle inte motiv finnas. Annat kan man bara spekulera i.

Det är därför jag återkommer till att jag tycker att vi lever i en tråkig värld, där man blir klassad som rasist, eller hets mot folkgrupp, "Islamofob", om man väljer att ta avstånd mot en Religion och dess folk. Det är därför folk säger att Trump är rasist, eller Islamofobisk.

För mig personligen skulle jag inte ha något problem om han gick ut och sa att han gjorde detta för att han ogillar Islam.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Mortaigne:

Uttalanden likt Insomniacs är bara töntigt godhetspoängsamlande.

Alltså jag förstår inte varför såpass många hela tiden återkommer till det här. Ni verkar utgå från att vi egentligen inte står för det vi tycker, utan att vi bara försöker framstå som goda. För mig ser det ut som ren projicering från någon som själv inte på riktigt tror på det hen säger och som utgår från att alla andra också bara låtsas.

Därför att de "strider" som dessa godhetspoängsamlare väljer att ta är ytterst selektiva och mallanpassade av media. Många var upprörda över Aleppo, men inte ett pip om Saudiarabiens bombande av civila i Yemen. Man lägger energi på genustänk i förskolan när flickor/kvinnor i många länder/kulturer inte öht får gå i skola. Man vill ha jämställdhet men det är ok med separata badtider i badhus och att inte ta kvinnor i hand. Man vurmar om kvinnors rätt till sin kropp, men ordnar fackeltåg mot rasism när kvinnor blivit våldtagna och mördade. Man ylar om klimatförändringen men åker på flygsemester till Thailand. Man hyllar mångkulturen men bosätter sig så vitt och segregerat man kan. Man postar på facebook om hur bra de är med obegränsad invandring men flyttar sina barn till "vita" skolor. Man blir polischef med en feministisk agenda men visar sig vara sexualbrottsling. Man blir miljöminister men förgiftar Östersjön på sin fritid. Man pratar om homofobi i Ryssland men nämner inte de mysiga länder där de stenas till döds eller kastas från hustak.

Ungefär därför.

Det största problemet är snarare att båda sidor generaliserar och polariserar, drar alla över en kam och ingen. Det vore så mycket bättre om vi diskuterade och argumenterade med personen framför oss istället för att kalla varandra "PK", "nazister", "sexister", "vänster", osv.

Därom kan vi vara väldigt överens. Om båda "sidor" unisont kunde släppa generaliseringen och demoniseringen av "motståndarsidan" så skulle vi kanske kunna ta oss framåt. Som det är nu kommer polariseringen leda till allvarligare saker än folk förstår.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

STOPPA PRESARNA!!!

Jag såg just statistik som visar att majoriteten av alla våldtäkter, misshandlingar, pedofilbrott, rån, stölder, mord, krig osv begås av män...oavsett hudfärg!
Vi måste nu ta i med krafttag mot denna nya fara! Där vi tidigare trott att alla brått till största del begåtts av folk med "fel ursprung" så visar det sig nu att en långt större kategori har hittats!
Ve och fasa, hur kan vi skydda oss nu, när dessa "män" verkar födas i alla länder. Uppenbarligen finns det inga "olika" män, allt pekar på att dem helt enkelt har en kuk, allihopa!

Eller var det inte ok att dra alla över ett streck nu? Inte lika självklar generalisering? Folk här inne vill dra hela länder över samma kam för vad ett fåtal gör, men baxnar såklart när vi snackar om en riktig majoritet av något.
Berätta för mig, ni nötter här inne, varför just NI ska exkluderas från samma skara av män som våldtar barn och misshandlar kvinnor och stjäl från äldre, ni som har en sådan UPPENBAR koppling till de andra män som gör det?
Vem vill bli först med att sinnessvagt mumla: "aa, men jag är ju inte en SÅN man..."

Nej, tacka fan för att du förhoppningsvis inte är det, men ifall inte just DU vill sälla dig till kategorin av sinnesslöa kräk så kan du väl göra dig själv och andra tjänsten att inte använda samma idiotiska resonemang på andra!

Vem drar alla över en kam?
En väldigt stor majoritet av alla brott begås av män. Det är en sanning.
Invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken. Det är också en sanning.

Medlem
Skrivet av Ender:

STOPPA PRESARNA!!!

Jag såg just statistik som visar att majoriteten av alla våldtäkter, misshandlingar, pedofilbrott, rån, stölder, mord, krig osv begås av män...oavsett hudfärg!
Vi måste nu ta i med krafttag mot denna nya fara! Där vi tidigare trott att alla brått till största del begåtts av folk med "fel ursprung" så visar det sig nu att en långt större kategori har hittats!
Ve och fasa, hur kan vi skydda oss nu, när dessa "män" verkar födas i alla länder. Uppenbarligen finns det inga "olika" män, allt pekar på att dem helt enkelt har en kuk, allihopa!

Eller var det inte ok att dra alla över ett streck nu? Inte lika självklar generalisering? Folk här inne vill dra hela länder över samma kam för vad ett fåtal gör, men baxnar såklart när vi snackar om en riktig majoritet av något.
Berätta för mig, ni nötter här inne, varför just NI ska exkluderas från samma skara av män som våldtar barn och misshandlar kvinnor och stjäl från äldre, ni som har en sådan UPPENBAR koppling till de andra män som gör det?
Vem vill bli först med att sinnessvagt mumla: "aa, men jag är ju inte en SÅN man..."

Nej, tacka fan för att du förhoppningsvis inte är det, men ifall inte just DU vill sälla dig till kategorin av sinnesslöa kräk så kan du väl göra dig själv och andra tjänsten att inte använda samma idiotiska resonemang på andra!

Så miljö, samhällskultur eller uppväxt har inget med saken att göra. Tänk om... tänk rätt. Det Trump gör är att dra sitt folks säkerhet till sin yttersta kant. Och det borde vi göra här med. Jag förstår att du ser att en invandrad person som begår ett brott som en stygg person och det gör ingen skillnad på om han hade gjort det här eller i sitt hemland. Det ör lika illa. Jag förstår vad du menar. Men i mina ögon så hade inte de brotten behövt ske här om inte någon annan hade släppts in. Visst hade vi haft etniskt svenskar som gjort dumheter också,men dom brott som begås av invandrare hade kunnat undvikas. Tråkigt för dom som vill komma in och ändå sköter sig, men vi kan inte riskera vår egen trygghet för att dom ska ha det bra. Vårt folk först ... och sen resten.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av vetebulle:

Fakta och logiska resonemang verkar ju trigga folks känslor lite väl mycket, att döma av den ganska hysteriska nivån som råder just nu.

Jag provar på något med lite igenkänningsfaktor, hoppas att det når fram:

>Är emot invandring på grund av rädsla för sexuella övergrepp
>Är för en president som skryter om sina sexuella övergrepp

Om det nu var så att Trump begått sexuella övergrepp så skulle det fortfarande vara en väldigt ogrundad rädsla att vara rädd för att Trump skulle begå sexuella övergrepp mot ens mamma, syster, fru eller dotter.

Bara så att jag har förstått dig rätt, först använder du orden "ogrundad rädsla" om någon som själv skryter om att begå sexuella övergrepp, för att i nästa andetag komma med helt orimliga och svepande påståenden om en hel folkgrupp baserat på statistik som inte ens bekräftar det du säger. Är det här någon slags avancerad form av meta-ironi? Jag väntar på att någon ska peka på den dolda kameran för mig så att jag kan få en bukett blommor och sen kan vi skratta åt hela upptåget...

Skrivet av anon_306295:

Att vara rädd för att ens mamma, syster, fru eller dotter ska utsättas för övergrepp av invandrare i Sverige är en mycket välgrundad rädsla då sexbrotten i Sverige ökat kraftigt de senaste åren( http://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2016-11-03-ut... ) och det mesta pekar på att en överväldigande majoritet av de som begår dem är invandrare.

För det första visar inte statistiken på en solklar trend - den utsatthet som kvinnor uppger ökade kraftigt från 2012 till 2013, minskade därefter nästan lika mycket från 2013 till 2014, och ökade sedan igen kraftigt från 2014 till 2015. Det är naturligtvis fruktansvärt att utsattheten har fördubbblats sedan 2012 från 1,4% av den kvinnliga befolkningen till 3,0% år 2015.

Men om man tittar på statistiken för invandring de senaste årtiondena, som du kan hitta hos SCB, så är det svårt att se någon direkt korrelation mellan utsattheten och invandringen. Det betyder absolut inte att sista ordet är sagt, men det finns i den här statistiken inget bevis för det du påstår.

Ingenstans i den länk du har bifogat så finns det stöd för ditt påstående att "det mesta pekar på att en överväldigande majoritet av de som begår dem är invandrare". Jag skulle gärna be dig styrka detta men förväntar mig en lavin av avpixlat-liknande artiklar och skumma "förklarande" youtube-klipp. Överraska mig gärna!

Skrivet av anon_306295:

Sen skröt inte Trump om att ha begått sexuella övergrepp utan det var en 20 år gammal inspelning där han berättar för någon att när man är så rik och har så hög status som honom så kan man i princip göra vad som helst med kvinnor och de accepterar det. T.ex. grab em by the pussy. Om de accepterar det är det knappast sexuella övergrepp.
Sen är det folk som nu när Trump vill bli president har anmält honom för både sexuella trakasserier och våldtäkt osv men han har inte dömts för något än. Oskyldig tills motsats bevisats. Och det var en självklarhet att han skulle anmälas för liknande oavsett om han begått något sådant eller ej med tanke på hur hatad han är av många.

Varför försvarar du en person som skryter om sexuella övergrepp? Jag trodde det här var något som bekymrade dig, men det kanske har mer att göra med vem det är som begår övergrepp...

Medlem
Skrivet av nils45:

Extremism är ingen rörelse eller Religion, utan en beteckning på Religiösa som tolkar sin tro bokstavstroget och strävar efter att tillämpa religiösa texter ordagrant.

Nej, det är det inte. Extremism som begrepp är inte knutet till religion på något annat sätt än att det finns religiösa extremister.

Skrivet av nils45:
Skrivet av waeress:

Antalet personer som tillskriver sig religionen i fråga är väldigt intressant då det kan ge en uppfattning om antalet extremister verkligen är ett problem med religionen eller med extremister som använder religionen för att rättfärdiga sina, i detta fall, våldsdåd.

För mig som är icke Religiös och kritisk om Religion i övrigt så spelar det ingen roll om en person utav 6 miljoner gör något ondskefullt i Religionens namn. Den lilla skaran har ändå ett Religiöst motiv. Utan Religionen skulle inte motiv finnas. Annat kan man bara spekulera i.

Det är därför jag återkommer till att jag tycker att vi lever i en tråkig värld, där man blir klassad som rasist, eller hets mot folkgrupp, "Islamofob", om man väljer att ta avstånd mot en Religion och dess folk. Det är därför folk säger att Trump är rasist, eller Islamofobisk.

För mig personligen skulle jag inte ha något problem om han gick ut och sa att han gjorde detta för att han ogillar Islam.

Nej, dom säger att han är Islamofobisk för att han drar de grova penseldragen när den absoluta majoriteten av de som följer Islam inte är terrorister eller stödjer sånt.

Det finns mängder med motiv till terror, och det var inte länge sedan vi hade terror i Europa grundat i politiska motiv från både vänster- och höger-ideologier. Så enligt din logik så borde vi gå ut och kalla alla som stödjer vänster- och höger-ideologier idag för terrorister och anta att dom vill spränga bomber. Slänga ut dom ur samhället i förebyggande syfte? Blir inte många innevånare kvar snart i landet...

Dom använder religionen som en sköld och för att motivera sitt handlande. Många av dom har blivit hjärntvättade in i det och religionen används för att locka till sig nya rekryter. Ungefär som neo-nazister använder patriotism och folks rädsla för att locka till sig nya rekryter. Det betyder inte att patriotism nödvändigtvis är något ont, eller att alla människor som känner rädsla är farliga människor.

Jag är ateist, och hoppas väl att speciellt organiserade religioner blev av med sin makt över folk och i samhället. Men jag har inget emot någon icke-extrem följare av religion X, och skulle aldrig beskylla dom eller deras tro för en extremists handling när denne har använt tro för att berättiga sitt handlande. Det är lika dumt som att beskylla en bilägare för att det finns rattfyllerister som kör över folk.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Ender:

STOPPA PRESARNA!!!

Jag såg just statistik som visar att majoriteten av alla våldtäkter, misshandlingar, pedofilbrott, rån, stölder, mord, krig osv begås av män...oavsett hudfärg!
Vi måste nu ta i med krafttag mot denna nya fara! Där vi tidigare trott att alla brått till största del begåtts av folk med "fel ursprung" så visar det sig nu att en långt större kategori har hittats!
Ve och fasa, hur kan vi skydda oss nu, när dessa "män" verkar födas i alla länder. Uppenbarligen finns det inga "olika" män, allt pekar på att dem helt enkelt har en kuk, allihopa!

Eller var det inte ok att dra alla över ett streck nu? Inte lika självklar generalisering? Folk här inne vill dra hela länder över samma kam för vad ett fåtal gör, men baxnar såklart när vi snackar om en riktig majoritet av något.
Berätta för mig, ni nötter här inne, varför just NI ska exkluderas från samma skara av män som våldtar barn och misshandlar kvinnor och stjäl från äldre, ni som har en sådan UPPENBAR koppling till de andra män som gör det?
Vem vill bli först med att sinnessvagt mumla: "aa, men jag är ju inte en SÅN man..."

Nej, tacka fan för att du förhoppningsvis inte är det, men ifall inte just DU vill sälla dig till kategorin av sinnesslöa kräk så kan du väl göra dig själv och andra tjänsten att inte använda samma idiotiska resonemang på andra!

Det Trump gör är att dra sitt folks säkerhet till sin yttersta kant.

Nej, om det var vad han gjorde skulle han avväpna hela folket i USA, förbjuda bilar, införa ett totalt övervakningssystem etc etc. Det här är inte att dra folks säkerhet till sin yttersta kant, långt ifrån det speciellt med tanke på att det inte är ett hinder för inresa från länder som faktiskt har attackerat amerikanska medborgare i USA.

Det här är en fortsättning på att utnyttja folks irrationella rädsla för fiende x för att vinna röster och makt, något som många ledare världen över gjort och gör.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Ender:

STOPPA PRESARNA!!!

Jag såg just statistik som visar att majoriteten av alla våldtäkter, misshandlingar, pedofilbrott, rån, stölder, mord, krig osv begås av män...oavsett hudfärg!
Vi måste nu ta i med krafttag mot denna nya fara! Där vi tidigare trott att alla brått till största del begåtts av folk med "fel ursprung" så visar det sig nu att en långt större kategori har hittats!
Ve och fasa, hur kan vi skydda oss nu, när dessa "män" verkar födas i alla länder. Uppenbarligen finns det inga "olika" män, allt pekar på att dem helt enkelt har en kuk, allihopa!

Eller var det inte ok att dra alla över ett streck nu? Inte lika självklar generalisering? Folk här inne vill dra hela länder över samma kam för vad ett fåtal gör, men baxnar såklart när vi snackar om en riktig majoritet av något.
Berätta för mig, ni nötter här inne, varför just NI ska exkluderas från samma skara av män som våldtar barn och misshandlar kvinnor och stjäl från äldre, ni som har en sådan UPPENBAR koppling till de andra män som gör det?
Vem vill bli först med att sinnessvagt mumla: "aa, men jag är ju inte en SÅN man..."

Nej, tacka fan för att du förhoppningsvis inte är det, men ifall inte just DU vill sälla dig till kategorin av sinnesslöa kräk så kan du väl göra dig själv och andra tjänsten att inte använda samma idiotiska resonemang på andra!

Vem drar alla över en kam?
En väldigt stor majoritet av alla brott begås av män. Det är en sanning.
Invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken. Det är också en sanning.

Det går ju som bekant att vrida och vänta på statistik så att den passar ens agenda. Begår invandrare fler brott för att de är invandrare eller för att de i många fall är marginaliserade i samhället? Problematiken i skylla på stämpeln "invandrare" är ju att det isf bottnar i deras härkomst, att deras ursprung skulle göra dem mer brottsbenägna. Lite lätt rasistiskt, såklart.

Det Trump gjort är ju att peka ut X antal länder och sagt "ni är terrorister" (samtidigt som av något helt outgrundlig anledning valde att inte ha med de länder därifrån 9/11-terroristerna kom ifrån). För att skydda nationen.

Med samma argument borde han ju kämpa för att begränsa vapenlagarna i landet, som uppenbarligen står för fler dödade än terrorism.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det Trump gjort är ju att peka ut X antal länder och sagt "ni är terrorister" (samtidigt som av något helt outgrundlig anledning valde att inte ha med de länder därifrån 9/11-terroristerna kom ifrån). För att skydda nationen.

Länderna kommer ifrån en lista som Obama administrationen skapade.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Ender:

STOPPA PRESARNA!!!

Jag såg just statistik som visar att majoriteten av alla våldtäkter, misshandlingar, pedofilbrott, rån, stölder, mord, krig osv begås av män...oavsett hudfärg!
Vi måste nu ta i med krafttag mot denna nya fara! Där vi tidigare trott att alla brått till största del begåtts av folk med "fel ursprung" så visar det sig nu att en långt större kategori har hittats!
Ve och fasa, hur kan vi skydda oss nu, när dessa "män" verkar födas i alla länder. Uppenbarligen finns det inga "olika" män, allt pekar på att dem helt enkelt har en kuk, allihopa!

Eller var det inte ok att dra alla över ett streck nu? Inte lika självklar generalisering? Folk här inne vill dra hela länder över samma kam för vad ett fåtal gör, men baxnar såklart när vi snackar om en riktig majoritet av något.
Berätta för mig, ni nötter här inne, varför just NI ska exkluderas från samma skara av män som våldtar barn och misshandlar kvinnor och stjäl från äldre, ni som har en sådan UPPENBAR koppling till de andra män som gör det?
Vem vill bli först med att sinnessvagt mumla: "aa, men jag är ju inte en SÅN man..."

Nej, tacka fan för att du förhoppningsvis inte är det, men ifall inte just DU vill sälla dig till kategorin av sinnesslöa kräk så kan du väl göra dig själv och andra tjänsten att inte använda samma idiotiska resonemang på andra!

Vem drar alla över en kam?
En väldigt stor majoritet av alla brott begås av män. Det är en sanning.
Invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken. Det är också en sanning.

Det går ju som bekant att vrida och vänta på statistik så att den passar ens agenda. Begår invandrare fler brott för att de är invandrare eller för att de i många fall är marginaliserade i samhället? Problematiken i skylla på stämpeln "invandrare" är ju att det isf bottnar i deras härkomst, att deras ursprung skulle göra dem mer brottsbenägna. Lite lätt rasistiskt, såklart.

Det Trump gjort är ju att peka ut X antal länder och sagt "ni är terrorister" (samtidigt som av något helt outgrundlig anledning valde att inte ha med de länder därifrån 9/11-terroristerna kom ifrån). För att skydda nationen.

Med samma argument borde han ju kämpa för att begränsa vapenlagarna i landet, som uppenbarligen står för fler dödade än terrorism.

Men om dom inte hade kommit hit hade dom inte hamnat i marginalen. Ska dom komma hit och förvänta sig att dom ska få det bättre än infödda ? Tack vare dom så har vi problem. Om dom inte hade varit här så hade vi inte haft de problemen. Enkel ekvation. Och kom inte med att det är medmänsklighet eller nått. För det som sker med vårt land är fan hemskt.

Skriv svar