Mass Effect: Andromeda har 1200 pratande karaktärer

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Mortaigne:

Med tanke på ansiktsanimationerna kanske det hade varit bättre om de inte hade så mycket att säga...

Så du hade alltså hellre haft fantastiska animationer än ett spel?

Om man ska tro vissa så är animationerna det viktigaste när det kommer till ett RPG.
Strunta i uppdragen, själva världen, röstskådisarna.. så länge animationerna är top notch så kan allting vara skräp.

Håller med dig jag. Mina favoritspel än idag är kotor 1 & 2, dom håller än. Spelat för tillfället DA: Origins för typ 15e gången. För mig kommer grafik mkt längre ner på listan än de faktiska innehållet som gör spelet. Inte det tradionellt RPGS har handlat om i vart fall. Numera när allt skall göras till Action-Rpgs och mer lättillgängligt och casual så dras mer ögon på de ytliga antar jag.

Men sen några få spelmedier påpekade detta med animationer så har de blivit lite som en trasig cd-skiva bland vissa "kritiker" här. Jag håller visserligen med om att dom är långt ifrån optimala men jag lovar att om de inte hade påpekats av t.ex FZ i sin lajvvideo hade inte heller de pojkar och flickor som saknar hårdvara / pengar för att driva detta spel inte heller gnällt så fasansfullt mkt om de animationerna.

Börjar ju bara bli löjligt nu hur mkt vissa ska påpeka de som redan sagts 1000 ggr. Sen när är de en dealbreaker...

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av zumo:

Haha varför suger dom nästan ALLTID de som spelar på streams typ. En nagel i ögat när morsan hade pangat hårdare

För att dom är vanliga gamers?
Varför verkar vissa anse att spelande handlar om att vara bra?

Alltså det var ju sagt med ett mått av sarkasm. Det har jag aldrig heller sagt att det gör även om det i många fall är ett rimligt påstående att många vill vara så duktig som möjligt och mycket inom gaming går ut på att bli bättre etc därav olika svårighetsgrader, även om det viktigaste förstås att man har roligt och gillar det man gör. Men däremot för oss andra med vinnarskallar handlar mycket om tävla, vara bäst och panga hårdast. Likadant i sport.

Med det sagt finns det få saker värre när man låter polaren osv spela och han gör ett uselt jobb när man vet att man hade hanterat det bättre själv haha.

Sen kan man tycka att dom borde kunna sitt eget spel. Och att dom hade visat upp en vettigare sida av combat och spelet i helhet om en skillad spelare gör bra ifrån sig och nyttjar strategier/powers etc på föredragligt sätt. Istället för att dö på easy sjuttioelva gånger i en lagomt enkel situation. Det är lite som att skjuta sig i foten reklam-mässigt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Mortaigne:

Med tanke på ansiktsanimationerna kanske det hade varit bättre om de inte hade så mycket att säga...

Så du hade alltså hellre haft fantastiska animationer än ett spel?

Jag hade hellre haft både och. Hemskt va?


signatur

Jump in.

12
Skriv svar