Recension – Vikings: Wolves of Midgard

Robot
Recension – Vikings: Wolves of Midgard

Frys skägget av dig i ett Diablo-doftande vikingarollspel med tomtar och troll.

#viking-wolves-of-midgard, #dark-souls, #diablo-iii, #vikings-wolves-of-midgard


Medlem
Vikings: Wolves of Midgard

Detta spel kommer att bli grymt när dom har fixat alla buggar samt muskontrollerna.

Skribent
Skrivet av Skelögd:

Detta spel kommer att bli grymt när dom har fixat alla buggar samt muskontrollerna.

Jag hoppas det. Striderna är det inget fel på, men det är lite för mycket som skaver ner helhetsintrycket.

Medlem

Har runt 15 timmar spelat nu och det har varit rätt bra timmar.
Dock kan det bli lite väl enformigt att springa in i samma sorts grottor hela tiden och passa på exposure mätaren.

Men storyn är ganska intressant imo och man kan hålla rätt underhållande konversationer genom spelets gång. Combat systemet är inget nytt som du själv nämner, men det är riktigt skön impact i slagen. (Har inte testat Bow/Staff än, så kan inte uttrycka mig om nått här.)

I vilket fall, kommer ge det ett par timmar till för att se om något märkvärt dyker upp framöver.

Medlem

I folktro, är inte en tomte typ en vätte? Tomten som kommer på julafton är inte samma sorts tomte som hjälpte till på våra gårdar en gång i tiden. Hur menar du med grindigt? Jag menar, om dom nu försöker sig på d3 konceptet så bör väl ändock spelet vara just det, grindigt. Oavsett, låter som ett givet köp efter några patchar

Edit. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tomte tomte aka gårdsvätte

Medlem

Såååå, var är fjant?

Skribent
Skrivet av Smoo87:

I folktro, är inte en tomte typ en vätte? Tomten som kommer på julafton är inte samma sorts tomte som hjälpte till på våra gårdar en gång i tiden. Hur menar du med grindigt? Jag menar, om dom nu försöker sig på d3 konceptet så bör väl ändock spelet vara just det, grindigt. Oavsett, låter som ett givet köp efter några patchar

Edit. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tomte tomte aka gårdsvätte

Jo, absolut. Vätte var kanske fel ord. Men de ser mer monstruösa ut här. Mer som svartalfer, kanske. Goblins. Den grejen. Inga skägg eller sånt alls.

Du behöver skrapa ihop en himla massa trä, järn och pengar för att uppgradera saker i byn, och vissa tillfällen för att ta sig vidare i storyn genom att uppgradera båtarna (där det den värsta gamebreakingbuggen inträffade för mig, dessutom).

Skribent
Skrivet av johnssonhill:

Såååå, var är fjant?

Här, mamma!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Kilman:
Skrivet av johnssonhill:

Såååå, var är fjant?

Här, mamma!

Vart fan är detta ifrån? Känner igen det såväl och kan "höra" hur rösterna lät, men minns inte ursprunget.

Skribent
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Joakim Kilman:
Skrivet av johnssonhill:

Såååå, var är fjant?

Här, mamma!

Vart fan är detta ifrån? Känner igen det såväl och kan "höra" hur rösterna lät, men minns inte ursprunget.

https://www.youtube.com/watch?v=K8a9vF3iIA4

https://www.youtube.com/watch?v=s0SX77l0UGQ

Medlem

Nått jag skulle vilja ha är ett nytt Heimdal spel. Undrar om det är Eidos som sitter på dom rättigheterna eller hur det ligger till...

Skribent
Skrivet av waeress:

Nått jag skulle vilja ha är ett nytt Heimdal spel. Undrar om det är Eidos som sitter på dom rättigheterna eller hur det ligger till...

Tänkte faktiskt på det när jag spelade. Hade gärna sett en modern uppdatering av det spelet i någon form.

Medlem

Jag provspelade ett PS4-spel i en butik som jag tyckte var roligt men inte vet namnet på. Samma typ av spel fast man var en robot eller soldat med rejäla skjutdon istället och slaktade diverse oknytt. Ganska nytt spel antar jag. Nån som vet vilket det är?

Medlem

Ibland finner jag recensioner på denna sida väldigt givande och så ibland får vi fram dessa.

om man ska ge ett slutgiltigt betyg till ett spel med motivering, sticker inte ut? dåligt för tagentbord och mus, överlevnadsmoment tillför ingenting? är det ett minuspoäng om det inte försämrar spelet?

Borde inte olika betyg tas fram för om du kör det på PC eller konsol?

och känns väldigt ofta som recensioner ibland baseras på en personlig åsikt istället för en neutral recension av ett spel

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

...känns väldigt ofta som recensioner ibland baseras på en personlig åsikt...

...bästa citatet någonsin.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Rydell1986:

...känns väldigt ofta som recensioner ibland baseras på en personlig åsikt...

...bästa citatet någonsin.

Hahaha och du tycker det är så spel bör recenseras, subjektivt och inte objektivt?

Medlem

Recensioner ska väl ändå vara både objektiva och subjektiva. Bedömmarens och författarens personliga upplevelse av ett verk är ju del av en recension. Recensionen i sin form är inte endast en faktuell beskrivning av något.
Frågan är kanske hur mycket det subjektiva i jämförelse med det objektiva ska påverka betyget som sätts. Men även där finns ju inget självklart svar i min mening, även om jag personligen tycker att den objektiva delen bör väga tyngre.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ibland finner jag recensioner på denna sida väldigt givande och så ibland får vi fram dessa.

om man ska ge ett slutgiltigt betyg till ett spel med motivering, sticker inte ut? dåligt för tagentbord och mus, överlevnadsmoment tillför ingenting? är det ett minuspoäng om det inte försämrar spelet?

Borde inte olika betyg tas fram för om du kör det på PC eller konsol?

och känns väldigt ofta som recensioner ibland baseras på en personlig åsikt istället för en neutral recension av ett spel

Skulle vara astråkigt med helt objektiva recensioner, då kunde det lika gärna vara.

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Ibland finner jag recensioner på denna sida väldigt givande och så ibland får vi fram dessa.

om man ska ge ett slutgiltigt betyg till ett spel med motivering, sticker inte ut? dåligt för tagentbord och mus, överlevnadsmoment tillför ingenting? är det ett minuspoäng om det inte försämrar spelet?

Borde inte olika betyg tas fram för om du kör det på PC eller konsol?

och känns väldigt ofta som recensioner ibland baseras på en personlig åsikt istället för en neutral recension av ett spel

En recension kan aldrig vara objektiv. Det är omöjligt, eftersom det då inte längre är en recension, utan en beskrivning. Alla former av analys innebär subjektivitet i någon form, särskilt recensioner. En åsikt är nämligen alltid subjektiv. En objektiv åsikt är en paradox.

Det känns ofta som om folk blandar ihop objektivt med sakligt. Man kan kräva att en analys eller en bedömning ska vara saklig - alltså att man argumenterar rationellt för sin sak. Men det är inte samma sak som objektiv, som är ett orimligt krav på en recension.

Sen behöver man inte hålla med en recension. Det är en annan femma.

Gnällkuk

Trist att det inte verkade vara så kul... Dock en välskriven recension, tycker att inledande stycket var riktigt roligt Får väl ställa hoppet till Wolcen då.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Passa er för strandtomtar. Salta typer..

Medlem

Ja altså finns det olika karaktärer/klasser att spela som? hur skiljer de sig åt? kan man spela med kompisar eller bara ensam? Känns ju inte som recentionen inte lagt fram all info här.. =D


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Kilman:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Joakim Kilman:
Skrivet av johnssonhill:

Såååå, var är fjant?

Här, mamma!

Vart fan är detta ifrån? Känner igen det såväl och kan "höra" hur rösterna lät, men minns inte ursprunget.

https://www.youtube.com/watch?v=K8a9vF3iIA4

https://www.youtube.com/watch?v=s0SX77l0UGQ

Haha, just det! "Bränn, bränn, bränn!"

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

känns väldigt ofta som recensioner ibland baseras på en personlig åsikt istället för en neutral recension av ett spel

Läs detta och berätta sedan om du tycker att det är bättre med objektiva recensioner.

https://www.destructoid.com/100-objective-review-final-fantas...

ndr
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag provspelade ett PS4-spel i en butik som jag tyckte var roligt men inte vet namnet på. Samma typ av spel fast man var en robot eller soldat med rejäla skjutdon istället och slaktade diverse oknytt. Ganska nytt spel antar jag. Nån som vet vilket det är?

Tänker du på det här spelet?
https://m.youtube.com/watch?v=DX1RFO0Aa5s

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag provspelade ett PS4-spel i en butik som jag tyckte var roligt men inte vet namnet på. Samma typ av spel fast man var en robot eller soldat med rejäla skjutdon istället och slaktade diverse oknytt. Ganska nytt spel antar jag. Nån som vet vilket det är?

Helldivers kanske?? https://www.youtube.com/watch?v=R8sFZQYjGmM


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

@ndr: Yes! Skojsigt spel!

Medlem

Har suttit och kört det på PC nu ett tag med en Xbox 360-handkontroll, gillar det verkligen.
Ser inget negativt alls med att spelaren blir nerkyld i områden med mycket snö och vind, skulle snarare se det som dumt att man springer runt i sådana områden i lätt klädsel utan att alls påverkas av extrem kyla.
Sedan har jag ännu inte stött på en endaste bugg i spelet, dock har jag inte hunnit så speciellt långt in ännu (bara kört dom tre-fyra första uppdragen).
Och själv tycker jag att det faktiskt sticker ut i konkurrensen just på grund av att det handlar om Vikingar, inte det sedvanliga som Barbarer, Alver, Demoner osv.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Konstigt att det inte finns en Wikipedia-sida för spelet. Vad är annars någon bra sida att läsa neutrala fakta om ett spels typ av gameplay osv?

1
Skriv svar