Your man in Paris

Antikvitet
Your man in Paris

Har precis kommit fram till hotellet som ligger på Rue de Messagerie i centrala Paris, bara ett stenkast från Boulevard de Montmartre. Flygningen gick bra, men tveskägg (PCG-Thomas) och jag hade oturen att hamna precis framför en riktig skrikhals till baby. Ungen gormade hjärtskärande gällt och oavbrutet. Föräldrarna gjorde ingenting för att försöka lugna barnet heller. Thomas såg ut som att han ville stoppa en socka i ungens mun, men såväl Thomas som barnet somnade efter någon timme. Jag tog tillfället i akt att skriva lite på min recension av #Spider-Man 3 och somnade en kortis jag med.

Väl på flygplatsen gick det fort. Jag och Thomas hade inget incheckat bagage, så vi gick ut till ankomsthallen där Ubisofts franska personal väntade. Vi blev avprickade och fick vänta ett bra tag på övriga svenska kollegor - någon hade sumpat killarnas stativ och det tog en stund att hitta. Färden i en minibus genom Paris gator och torg var... skrämmande. Folk i det här landet kör helt annorlunda, i princip dödsföraktande. Jag är van vid stockholmstrafiken och tar gärna för mig när jag kör bil, men det här var det värsta jag sett på länge. Det är ingen vits att måla filer, bilisterna skapar egna ändå.

Nu ska jag och Thomas promenera ner på stan och turista innan presskonferensen i kväll. Vi får se om vi hittar.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar