Jobb, tabbar och grodor

Flakmonkey
Jobb, tabbar och grodor

Dags för ännu en av dessa bloggar som jag skriver på vägen hem från jobbet. Med runt 80 minuter att döda måste jag ju ha något att göra så varför inte använda tiden till något vettigt? Nu är det kanske en väldigt överdrift att kalla min blogg för vetting, men den det känns i varje fall bättre än att bara sitta å häcka ^^

På väg hem från jobbet som sagt och efter att ha nu ha jobbat där i en fyra månader så måste jag säga att jag trivs jävligt bra. Jobbet i sig är förstås inte alltid det roligaste (vilket är det?) men rent socialt är det bättre än vad jag vågade hoppas på. Extremt härliga människor överlag och jag umgås även med flera av dem privat. Det hittas även på en hel del roliga "jobbaktiviteter" som spelkvällen i början av maj. En fredag efter jobbet ska vi nämligen stanna kvar på kontoret äta gott, dricka godare och spela en massa roliga partyspel som #Singstar, #Dance Dance Revolution och #Guitar Hero. Det är såna relativt små saker som gör helheten så mycket bättre.

Apropå jobbet så är det också anledningen till att jag idag spanade lite på lägenheter som ligger söder om stan - min avdelning ska ju flytta dit under försommaren. Nu kommer det ta X antal månader innan jag själv flyttar men det är ju alltid kul att kolla läget. Upptäckte i alla fall att utbudet finns där och det kommer nog inte vara något problem att hitta lämpligt boende när det väl är dags. Jag skulle dock behöva lite tips på områden å sådant, som en norrortsunge har jag nämligen ingen koll alls

Damn it! Där dog min MP3-spelare. Visste att batterierna började ta slut redan igår men laddade jag dem över natten? Neeeeej! Laddade jag dem när jag satt på kontoret? Neeeeeeeeej! Har varit så jävla klantig och/eller korkad hela dan. När jag skulle gå på bussen för att inleda vägen hem märkte jag tex att jag glömt busskortet på jobbet så det var ju bara att traska tillbaka. Ingen stor grej såklart men jävligt irriterande.

Apropå något helt annat läste jag igår en artikel i Metro som handlade om spelbranschen och de ökade intäkterna som den fått. Det är nu inget speciellt med det, men jag reagerade på något som Martin Lindell - informationschef på Dataspelsbranchen, sagt gällade det ökande intresset bland kvinnor: <i>"Med nya spel som Singalong och Guitar Hero är det många kvinnor som börjar spela."</i> Singalong?! Jag hoppas att det är journalisten som har skrivit fel och inte Martin som sagt fel, även om det skulle varit lite kul

#blogg

1
Skriv svar