Jag har vuxit ur min Wii

Medlem
Jag har vuxit ur min Wii

Jepp,, innan jag ens riktigt använt den så har jag redan vuxit ur min Wii.
Jag köpte den för ett par år sedan, och såg verkligen fram emot att få spela Metroid, Zelda och en massa andra häftiga Nintendospel.
Men nu när jag tittar på min spelsamling så noterar jag att jag kan räkna antalet på en hand, vilket är ett riktigt dåligt tecken med tanke på att jag köper minst ett spel i månaden till antingen PC eller konsol.
Det visar sig att Wii inte har några intressanta spel alls för mig, och jag köper spel hellre till min Xbox360 eller till min PC. Och när det väl kommer ett intressant spel till Wii'n, så finns den ju redan till Xboxen (Resident Evil, Dead Space etc etc), och oftast är spelen även omgjorda och inte alls lika roliga/häftiga som till de bättre konsolerna/datorerna.

Varför ska jag köpa ett fult spel till min Wii när jag kan köpa samma spel med mycket snyggare grafik till min Xbox? *retorisk fråga*

Nä, jag kan bara konstatera att barnspel, och de andra spel som Wii'n har inte är riktade mot mig. Synd att jag la ut så mycket pengar på en så värdelös konsol
Hade hellre skaffat mig en PSP nu med fasit i handen.
(Och nej, jag har inte blivit för gammal för att spela spel. Som sagt, jag köper minst ett spel varje månad och har skitkul med min Xbox och PC med de spel jag har till dem. Det är mer att Nintendo riktar sig mot en yngre publik som nöjer sig med enklare spel.)

#blogg

1
Skriv svar