Ska Team Fortress 2 bli serietidning?

Grafikfejs
Paradox Interactive
Ska Team Fortress 2 bli serietidning?

Ska Team Fortress 2 bli en serietidning? Ja, så verkar det i alla fall om man lyssnar på vad Gabe Newell berättar om Valve:s framtid på utvecklarmötet DICE 2009 i Las Vegas. Med de populära kortfilmerna till TF2 har man enligt Gabe banat vägen för Valve som ett underhållningsföretag och avslöjade att man just nu sammanställer material till en "TF2 Comic".

Om det är något spel som passar för det tryckta formatet är det just Team Fortress 2. Med sina stereotypa spelarfigurer och avskalade färgskalor i en miljö som kunde vara tagen direkt ur en James Bond-film från 60-talet har det populära multiplayerspelet blivit en sensationell framgång. Tidigare har man släppt en inbunden bok med skisser och målningar från utvecklingsarbetet i begränsad upplaga. Nu ger man sig alltså på serietidningsvärlden. Jag hoppas såklart att det innebär att man får reda på mer om anledningen till RED och BLU:s stridigheter och att varje karaktär presenteras lite mer ingående.

Som vanligt när det gäller information från Valve så kommer vi behöva vänta en lång tid framöver för att få veta något mer om det här.

> Onlinegamer.se

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar