3 Saker JAG anser inte känns så heta på en blogg just nu

Medlem
3 Saker JAG anser inte känns så heta på en blogg just nu

Ibland syndar även jag och läser metro på morgonen och något som slagit mig är att varje gång (dag?) så tar de upp någon som har en blogg och ger en snabb presentation. Jag kan inte minnas en enda av dessa inlägg där någon säger att de inte har en blogg som handlar om mode eller liknande. Känns lite gammalt nu tycker iafl jag. Varför använder man inte sig av tekniken på ett bättre sätt och typ använder bloggen på flera sätt som tex onlinegamer (puss max) som inte handlar om Max själv (phuh!) utan något som intresserar honom. Känns inte blogg som någon slags dagbok på nätet rätt föråldrat? Det tråkigaste är att med all PR som "bloggarna" fått så verkar folk tro att bloggar är synonymt med att skriva om mode eller smink. Är det bara jag eller känns det som bloggarna som får publicitet nu är 80 % om mode och smink?
Allt handlar ju bara om att någon får jäkla massa hits på sin sida och då blåser man upp det i "media". Om man hade fått mycket trafik på sin sida och bloggen skulle handlat om politik eller något annat så hade troligtvis inte blivit några skriverier. Känns mest som det är företagen som styr bloggarna och då kan man ju lika gärna skita i det.
Så här följer min lista på vad som känns rätt gammalt på en blogg just nu (enligt mig)

1. "Här är min nya tröja" (som ett företag så snällt skickat)
2. "Det här sminket är så jäkla bra" (som ett företag så snällt skickat)
3. "Idag gick jag upp och åt frukost, sen gick jag och duschade"

#blogg

1
Skriv svar