Trubbel på tråden.

Medlem
Trubbel på tråden.

En sak som man märker när man är utan internet är hur beroende man är av det, handikappad utan det. Allra främst märks det när man får problem med saker på datorn och ringer supporter, som oftast utgår ifrån att du har tillgång till uppkoppling (och med all rätt, vem har inte tillgång till le internetz?) och som inte klarar av sina jobb utan det samarbetet. Lite roligt ändå hur beroende även support-linjer är i det sammanhanget, som igår när jag fick problem med mitt nyinköpta Sims 3 och då ringde EAs linje, som det tipsades att man skulle ringa om man bl.a. inte hade tillgång till internet, men om man ringer av den anledningen och sen bara kan få hjälp med det verktyget, vad är då meningen? Iallafall så fick till sist min lillebror ordning på det, då det dessutom visades sig att norrbaggen jag jiddrade med inte kunde Vista, ännu ett bevis på att mitt (förhoppningsvis) kostnadsfria samtal lönade sig.

Nåja! Det funkar iallafall och mitt internet är tillbaka, så allt är ju trots allt frid och fröjd. Lanet har vart över i några dagar och jag kämpar mig långsamt tillbaka in i gamla sömnmönster då även semestern har tagit slut. Men det är okej, ljust ute nuförtiden så inte lika segt att jobba, man vaknar till ganska snabbt, samt att jag ändå skall säga upp mig imorgon. Jepp, förbereder inför Uppsala, det börjar ju dra ihop sig så smått, gäller bara att få den där bekräftelsen...

Det var allt om det tills vidare, kan berätta kort att jag som skrev lite längre upp skaffat nya Sims-spelet, som är helt fantastiskt! Sjukliga mängder saker att göra och det här är ju den typen av spel som man kan sitta med hur länge som helst i sträck, som jag gjorde igår efter alla problem var lösta. Fantasifull som jag är så skapade jag mig själv först (!) och begav mig sedan ut i livet, där jag snabbt fick anställning som journalist och är även en fena på att laga mat, precis som i verkligheten med andra ord. 2 böcker hann jag även skriva, min episka debut bok; sci-fi romanen "They Came from Uranus" som jag sedan fyllde upp med den lite mer humoristiska "Sagan om Nils Karlsson Snoppling".

Humorn flödar och Conan O'Brien leder Tonight Show, allt är frid och fröjd.

Conan - Nu även som talkshow!

#blogg


signatur
1
Skriv svar