Vilken film såg du senast?

Medlem

Kollar just nu på Studio Ghiblis "Det levande slottet"

Vet inte vad jag ska tycka. Som de flesta av deras filmer är den väldigt mysig och häftig. Men storyn är så ...konstig och å-konkret.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

The Gamers: Hands of fate.

Geek kultur när den är som bäst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Känner mig lite efter, men såg nyss "The green mile". Måste säga att det var en av de bättre filmerna jag sett, medryckande och de där timmarna bara flög iväg. Helt klart sevärd och jag kan gärna se den igen! 9/10


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Elysium.. coola effekter. Neil kan sin sak.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Fastnat i serien Dexter fn, men jag som brukar rata svenska filmer såg en hyffsad svensk film (faktiskt) : Den som söker.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Iron Man 1 + 2, senare idag blir det 3:an.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Såg klart säsong ett av "Hell on Wheels" igår. Väldigt robust vilda västern-serie.

4/5 gräslökar.

"Captain America" 4/5

Bra äventyrsfilm när man inte orkar kamma håret (om man nu har något på huvudet).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag såg Identity thief 3 av 4 dosor!

Kan väl säga att det är rolig och underhållande och helt klart värd att se.

Medlem

The heat... garvade så in i helvete, trots att jag avskyr allt Sandra Bullock är med i.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

The Princess Bride (1987)

En klassiker, men väl värd att se igen.

10 av 10 Montoyas från mig. En favoritfilm som står sig genom åren.

Vizzini: I can't compete with you physically, and you're no match for my brains.
Man in Black: You're that smart?
Vizzini: Let me put it this way. Have you ever heard of Plato, Aristotle, Socrates?
Man in Black: Yes.
Vizzini: Morons.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Pacific Rim...

Hade inte så stora förväntningar.. (?)
Men efter att ha läst lite av Adam Savage's hyllande så ere klart man hade lite aningar..
En underhållande film helt klart... men... några moment som kändes B har jag för mig
Najs FX och CGI är ju alltid najs att titta på


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

Le Bagman

4/5

Medlem

Sleeper från 1977. Personligen tycker jag jag detta är en av woody allens bästa filmer.

8/10


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Medlem

Priest.

Postapokalyptisk vampyrrulle.

5.6/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Green Lantern

2 av 7 ostbrickor.

Medlem

Pacific rim.

Hade tämligen låga förväntningar på denna rulle. De förväntningarna infriades mer eller mindre.

5.9/10 (Tillräckligt underhållande för att se färdigt, om du inte har alltför höga krav på trovärdighet, och viss tolerans mot Hollywood klyschor.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Pacific Rim har något av de coolaste fightingscenerna i modern tid, fast de kunde skippat alla subplots som de har bland människokaraktärerna ty jag ser Pacific Rim för att se jätterobotar slåss mot jättemonster


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hobbit - desolation of Smaug

Bättre än första filmen i trilogin.

7.8/10


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

All is lost

9/10

Lone Survivor

7/10

Skägg.
10 Chambers

Hobbit 2. HFR fick filmen att se ut som Kvinnofängelset eller något annat brittiskt realitydrama.


signatur
Medlem

Cottage Country på DVD.

Helt OK film som hade sina ljusa stunder. 3 av 6 ölburkar blir betyget...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hobbit 2. HFR fick filmen att se ut som Kvinnofängelset eller något annat brittiskt realitydrama.

Det där får du gärna utveckla. Vad menar du egentligen?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hobbit 2. HFR fick filmen att se ut som Kvinnofängelset eller något annat brittiskt realitydrama.

Det där får du gärna utveckla. Vad menar du egentligen?

Det står för High Frame Rate. Normalt sett visas en film i 24 bilder per sekund men med HFR dubblas mängden.
Resultatet är bedrövligt får jag säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hobbit 2. HFR fick filmen att se ut som Kvinnofängelset eller något annat brittiskt realitydrama.

Det där får du gärna utveckla. Vad menar du egentligen?

Det står för High Frame Rate. Normalt sett visas en film i 24 bilder per sekund men med HFR dubblas mängden.
Resultatet är bedrövligt får jag säga.

Vissa hyllar HFR och andra sågar den vid fotknölarna. Vem fan ska man tro på?

Medlem

Alltså, jag såg den i High Frame Rate på bio. Det jag inte får ihop är kopplingen till BBC dokumentärer.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
Småskrattade här och där och det är en helt klart underhållande berättelse.
Jag tror däremot att boken(har inte läst den) som filmen bygger på är bättre(som vanligt).
7/10

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hobbit 2. HFR fick filmen att se ut som Kvinnofängelset eller något annat brittiskt realitydrama.

Det där får du gärna utveckla. Vad menar du egentligen?

Det står för High Frame Rate. Normalt sett visas en film i 24 bilder per sekund men med HFR dubblas mängden.
Resultatet är bedrövligt får jag säga.

Vissa hyllar HFR och andra sågar den vid fotknölarna. Vem fan ska man tro på?

Beror väl vad man gillar för bild. Personligen tycker jag HFR får allt att se ut som det är en nyhetsrapportering man tittar på.
Ungefär som när LCD tekniken kom och skulle utmana Plasma. Det såg bedrövligt ut till en början innan LCD tekniken fick bort "dokumentär känslan" men vissa människor gillar antagligen detta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Den senaste filmen jag såg på var Sagan om ringen: De två tornen [Lord of the rings the two towers]
Det är en av mina favorit filmer då jag är lite smått galen i Tolkiens verk. Så jag säger 8/10


signatur

Gradixio!

Skriv svar