Killzone 3 beta

Medlem
Killzone 3 beta

Jag tänkte inleda bloggen med ett inlägg om Killzone 3 betan för att reda ut huruvida jag tycker det är värt att förhandsboka detta. Mitt första intryck var att precis som i Killzone 2 så var kontrollerna sega och spelet förvirrande. Detta övergick dock snabbt till en känsla av att kontrollerna har förbättrats betydligt och efter att ha vant sig vid dem och spelsättet så hade jag riktigt kul. Spelet är riktigt snyggt och multiplayer flyter på bra. Klasserna känns vädligt balanserade och att sitta osynlig i ett hörn för att sen sätta en kula i en ovetande motspelare känns bra, lite för bra.

Jag har en förkärlek till prickskytte, så det var det självklara valet när jag skulle spendera uppgraderingspoäng. Jag måste medge att jag trodde osynligheten skulle vara alldeles för kraftfull, men den är bra balanserad då man syns ganska bra ändå om man rör sig eller skjuter samt att man tappar sin osynlighet om man dödar någon.

Allt som allt ger betan mig ett mycket gott intryck, än så länge iallafall. Och då har jag inte ens nämnt melee-animationerna, de är riktigt brutala och än så länge tycker jag om dom. Har du ett PS3 rekommenderar jag att du åtminstone laddar ner betan och provar, det är det värt.

#blogg

1
Skriv svar