Årsbästalistan (GotY)

Medlem
Årsbästalistan (GotY)

Awesomenauts

Jag satt länge och funderade på om jag skulle välja Awesomenauts eller Gone Home som årets spel. Gone Home spelade jag medan jag först skrev listan, och jag behövde utföra organisera om listan lite för att få in ett extra spel. Jag hade svårt att släppa Fullbright Companys familjeupptäckarspel efter att jag klarat det, och under en tid var jag säker på att det skulle knipa förstaplatsen.

Men sedan mindes jag Awesomenauts, och jag mindes hur kul jag har haft med spelet under året som gått. Det finns något väldigt avkopplande i att ha ett stabilt multiplayerspel att falla tillbaka på om man tröttnar på storytunga äventyr eller obskyra indiespel, och det var precis det som Awesomenauts var för mig. Fast inte bara "stabilt", utan fruktansvärt roligt.

Jag hittade snabbt ett litet gäng favoriter bland de olika karaktärerna, men det gänget har växt efter hand och efter nästan ett års spelande hittar jag fortfarande nya karaktärer och taktiker. Just det är förmodligen vad som hållit mitt intresse vid liv. Den nysläppta expansionen kommer ju inte göra spelet lättare att släppa under det kommande året.

#blogg

1
Skriv svar