Snart ska jag åter på drakens gator vandra

Medlem
Snart ska jag åter på drakens gator vandra

Ok,jag erkänner.
Dragons teeth växer ju mer jag spelar det, även om det bitvis också gör mig allmänt frustrerad.

Vi börjar med frustrationen: Mindre fordon innebär att färre spelar ingenjör, vilket innebär att fler kan spela medic och support, vilket borde innebära att vi hjälper varandra, återupplivar och strör ut ammunition över hela banan, för det får en ju poäng för....

Eller så innebär det att halva laget ser sin chans att höja sitt kd och leker snajper....

Men å andra sidan när man hamnar i en squad bestående av t.ex. två/tre medics, en/två support och en snajper så kan man göra underverk för laget och spelet. Snajpern ser till att fienden hela hela tiden är taggad (spotted) så att de andra medlemmarna vet vad de möter för motstånd och vart motståndet befinner sig. Om möjligt påbörjar snajpern bekämpning av motståndet också. De andra kan sen i lugn och ro kappa en flagga, armera en bomb eller bara likvidera eventuellt motstånd.

Skulle någon få ont om kulor eller tillfälligt tappa orken så hjälper alltid en god squadmedlem en ur knipan.

Faktum är att när man hamnar i en sådan squad är det roligt, jag skrattar högt flera gånger, spawntillfällena är få och samarbete flyter på som en dans. Avsaknaden av fordon gör (när servern är stabil och latencerna inte är alltför vidriga) att det verkligen känns ok när man blir nermejad av en bättre spelare för femte gången. Det väcker lusten att öva på sitt sikte, fundera på sin utrustning och komma igen. Dessutom så har jag förmodligen blivit återupplivad fyra av de fem gångerna av någon squadmedlem. Vilket gör att mitt KD inte åker ner i botten trots att jag flera gånger möter min överhen.

Med bra squadspel och fungerande netcode är det stressigt, men roligt att lira Dragons Teeth.

Ja, jag vet att jag är ambivalent, men jag ger verkligen alla en andra, tredje och fjärde chans, även Battlefield 4!

#blogg

1
Skriv svar