Ge feedback på nya FZ!

Avstängd

En tråd som visar vilka som blev bannade och varför de blev bannade önskas.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Nu kände jag mig tvungen att sätta på adblockern igen , nya *animerade* reklamen för Project Cars 2 är för påträngande.

Endast icke animerad reklam tack.

Tack för feedback!

Skrivet av xtrem11:

En tråd som visar vilka som blev bannade och varför de blev bannade önskas.

Hm, vi hade en sådan back in the days...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för feedback!

Hm, vi hade en sådan back in the days...

Onödigt, gör inte en sådan tråd. Det skickar fel signaler, ni har ju redan regler, det borde räcka att läsa dom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Onödigt, gör inte en sådan tråd. Det skickar fel signaler, ni har ju redan regler, det borde räcka att läsa dom.

Lite så jag tänker också, ingen idé att ge personer som blivit bannade extra uppmärksamhet.


signatur
Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Onödigt, gör inte en sådan tråd. Det skickar fel signaler, ni har ju redan regler, det borde räcka att läsa dom.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lite så jag tänker också, ingen idé att ge personer som blivit bannade extra uppmärksamhet.

Det ger absolut inte fel signaler eller extra uppmärksamhet till personer som blivit bannade. Man statuerar ett exempel, ibland räcker det inte med att bara läsa reglerna. Fast det klart ni har haft en sån tråd förut och det är bara jämföra om en sån tråd tillförde något positivt.

Edit: Rent teoretisk så tänker jag att chattklimatet förbättras genom att statuera exempel. det funkar för diktatorer varför inte för FZ? FZ är väl inte en demokrati?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

Det ger absolut inte fel signaler eller extra uppmärksamhet till personer som blivit bannade. Man statuerar ett exempel, ibland räcker det inte med att bara läsa reglerna. Fast det klart ni har haft en sån tråd förut och det är bara jämföra om en sån tråd tillförde något positivt.

Edit: Rent teoretisk så tänker jag att chattklimatet förbättras genom att statuera exempel. det funkar för diktatorer varför inte för FZ? FZ är väl inte en demokrati?

Jag är inte helt enig, men ska fundera på det ett extra varv. Jag är dock inte helt säker på om "det funkar för diktatorer" är ett argument man ska gå efter


signatur
Medlem
Skrivet av xtrem11:

Det ger absolut inte fel signaler eller extra uppmärksamhet till personer som blivit bannade. Man statuerar ett exempel, ibland räcker det inte med att bara läsa reglerna. Fast det klart ni har haft en sån tråd förut och det är bara jämföra om en sån tråd tillförde något positivt.

Edit: Rent teoretisk så tänker jag att chattklimatet förbättras genom att statuera exempel. det funkar för diktatorer varför inte för FZ? FZ är väl inte en demokrati?

Jag tycker verkligen det gör det.

För saken är den att man blir inte avstängd av misstag oavsett om man läser reglerna eller inte. Det finns en gräns, som må vara luddig men i slutet är det ändå en gräns. Och man vet när man överträder den, eftersom det ofta är ganska grava saker.

Dessutom tycker jag inte det är särskilt professionellt att upprätta en sådan lista, det ser taffligt ut att lista folk som är avstängda och varför. Jag gissar att på denna sidan skulle 95% vara personangrepp och dylikt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker verkligen det gör det.

För saken är den att man blir inte avstängd av misstag oavsett om man läser reglerna eller inte. Det finns en gräns, som må vara luddig men i slutet är det ändå en gräns. Och man vet när man överträder den, eftersom det ofta är ganska grava saker.

Dessutom tycker jag inte det är särskilt professionellt att upprätta en sådan lista, det ser taffligt ut att lista folk som är avstängda och varför. Jag gissar att på denna sidan skulle 95% vara personangrepp och dylikt.

Det händer lätt att många glömmer reglerna och måste påminnas på nått sätt. Tänk dig om någon vill veta varför hans/hennes forumvän blev avstängd eller varför blev den person vars inlägg man gillade blev avstängd? Svaret får man i en sån tråd utan att man pm:ar admins (om det nu hände att man pm:ar admins för att veta sånt, det vet inte jag).
Taffligt, oprofessionellt och personangrepp? Tre ord som inte har någonting med tråden som jag föreslår att göra. Tråden blir någon sorts annonseringstråd där endast admins och moderatorer skriver. Övriga användare ska inte gå in i tråden och diskutera. Denna tråd har existerat förut och jag tror inte att någon av de problem som du nämner existerade i samband med tråden. Jag har också sett liknande tråd på andra forum och inget av de problem som du nämner fanns. Kort sagt att hålla koll på saker och ting och att nformera sina användare är väldigt professionellt.

Testpilot

Nya reklamen för Wolfenstein The new colossus.

Blinkande , animerad! = adblock på igen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Nya reklamen för Wolfenstein The new colossus.

Blinkande , animerad! = adblock på igen.

Såg den, har kontaktat sälj.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Nya reklamen för Wolfenstein The new colossus.

Blinkande , animerad! = adblock på igen.

Blinkandet är borta


signatur
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Blinkandet är borta

Ja jag märker det .. stor tumme upp!

*Adblock off*

Skägg.
10 Chambers
Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Ja jag märker det .. stor tumme upp!

*Adblock off*

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En liten notis , den blinkande adbannern finns fortfarande kvar när man skrollar längre ner i forumtrådar och annat men är statisk på huvudsidan.

Skägg.
10 Chambers

@Harakiri: Såg det, ska be dem kika. Måste ha missats. Tack!


signatur
Medlem

Om jag läser en artikel, sen läser vidare i kommentarsfältet och sen tänker, ja nu vill jag logga in och kommentera, så hamnar jag i min profil.
Är detta något man kan välja bort så att man faktiskt loggar in på den sidan man besöker?

Medlem

@Hajfena: Det är något som jag också har tänkt på. Det skulle vara mycket mer logiskt och praktisk.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

@Hajfena: Det är något som jag också har tänkt på. Det skulle vara mycket mer logiskt och praktisk.

Hm, @biberu har kanske ett bra svar på detta.


signatur
Medlem
Skrivet av Hajfena:

Om jag läser en artikel, sen läser vidare i kommentarsfältet och sen tänker, ja nu vill jag logga in och kommentera, så hamnar jag i min profil.
Är detta något man kan välja bort så att man faktiskt loggar in på den sidan man besöker?

Skrivet av conthox:

@Hajfena: Det är något som jag också har tänkt på. Det skulle vara mycket mer logiskt och praktisk.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hm, @biberu har kanske ett bra svar på detta.

Som oinloggad klicka på svara-knappen för de inlägg du vill besvara och fyll i inloggningsuppgifterna så ska du hamna i svarsformuläret efteråt.


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem

@Biberu: Ah, där ser man. Då lärde man sig något nytt. Det är sällan jag loggar ut/in så har inte testat alla metoder, märkte det bara sist när man hamnar på profilsidan istället. Men skulle egentligen vilja komma till frontsidan, om man klickar på Logga in från den sidan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

När man klickar "Förhandsgranska" så vore det bra om man sidan inte scrollads ned till textrutan man skriver i, utan upp till förhandsgranskningen. För nu behöver man alltid scrolla upp för att se förhandsgranskningen, för att sedan scrolla ned igen och antingen redigera (och klicka "Förhandsgranska" igen, upprepa) eller klicka "Skicka inlägg".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

När man klickar "Förhandsgranska" så vore det bra om man sidan inte scrollads ned till textrutan man skriver i, utan upp till förhandsgranskningen. För nu behöver man alltid scrolla upp för att se förhandsgranskningen, för att sedan scrolla ned igen och antingen redigera (och klicka "Förhandsgranska" igen, upprepa) eller klicka "Skicka inlägg".

Hm. Kan inte riktigt återskapa detta problem, när jag trycker förhandsgranska är sidan så högt upp den bara kan. Vilken upplösning kör du och vilken webbläsare? Använder 2560p och Chrome.


signatur
Medlem

Opera, med 1920x1080. Det verkar bara bli så när det är ett längre inlägg. Ungefär som att den scrollar ned till sista texten i Meddelande-rutan. Om det är lite text så är ju allt "i bild" redan från start, men om det är mycket text så scrollas man ned så att man ser det sista man skrivit.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

En annan sak, angående mobilsidan. Varje gång jag går in så laddas först den vanliga, sedan ändras den till mobilsidan. Efter att jag scrollat ned och klickat på "Desktop" så laddas den vanliga igen, dessutom så är jag helt plötsligt inloggad igen. Varför sparas inte valet? Använder FireFox på en Samsung-platta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medeltidsman 🧔

@conthox: Tack för din feedback!
Har du möjlighet att ta en print-screen på din tablet med problemet? Jag har själv lite svårt att återskapa det.

Gällande mobilsidan så klassas det som två olika sidor, därav att du kan vara inloggad på desktop, men gäst på mobilsidan (även om du hoppar mellan dessa).
Har du aktivt klickat på desktop knappen på mobilsidan så ska det sparas och köra på. Du kör inte icognito, rensar kakor eller något sånt imellan? Jag hittar inte själv några problem här.


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

@Klorixx: Jag har inte en susning om hur man tar screenshot på plattan och jag vet inte om jag skulle kunna visa problemet med stillbilder heller. Så jag filmade med mobilen och lade upp på DropBox, du får länken via PM.

1. Trycker på FZ.se bokmärke, kommer till vanliga sidan utan att vara inloggad
2. Omdirigeras till mobil.fz.se , inte inloggad
3. Trycker på "Desktop", kommer tillbaka till vanliga sidan, fast inloggad.

Aja, du ser bättre på videon.

Jag funderar på om det är tillägget "No cookies for old men" som ställer till det. Det accepterar bara persistent cookies, som är skapat av en aktiv handling av användaren.

Jag kör inte i privat läge, rensar heller inte cookies efteråt. Då skulle jag ju inte bli inloggad i slutändan, så vissa cookies finns ju kvar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har adblocker som undatag på eran sida och det är en fin grön tumme på ikonen men den blockar ändå reklamen av någon anledning?
Konstiga är att det endast händer på min stationära dator och inte på min laptop. Båda är windows 10 och chrome.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ziborn:

Jag har adblocker som undatag på eran sida och det är en fin grön tumme på ikonen men den blockar ändå reklamen av någon anledning?
Konstiga är att det endast händer på min stationära dator och inte på min laptop. Båda är windows 10 och chrome.

Kör du några andra blockerare? Och har du vitlistat *.fz.se/* - dvs allt?


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Det var tydligen mitt tillägg till Avast som hade blockerat... Tänkte inte på det tidigare.

Skägg.
10 Chambers
Skriv svar