Smart TV, inte ens kunna se?

Medlem
Smart TV, inte ens kunna se?

Så jag har en LG smart TV, tänkte eftersom den har WebOS, så borde man ju kunna se streamat på den, javisst, det gick.

Dreamfilm funkar utan problem, men deras reklam och skit förstör allt, och jag har ändå Cmore så då tänkte jag dra in på den sidan och streama...
Nähä, det gick såklart inte, man måste ha Chrome eller liknande.

Så jag har ingen aning om hur jag ska göra nu? Hur ska jag kunna se på Cmore, på TVn?
Det blir väldigt opraktiskt att flytta datorn dit (har dessutom ingen hdmi sladd), och har ingen laptop eller så heller :/

Medlem

Det finns massa trådlösa alternativ för att föra över bild till hdmi porten till tv:n.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=294

Medlem

Chromecast är så sjukt bra, den använder jag till det mesta. Rätt nice att kunna lira mobilspel på tvn också


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Trådlösa alternativ kan inte vara så bra, det blir ju desync i ljud och hela köret, redan nu måste jag inaktivera mitt hemmabiosystem när jag kollar på nerladdade filmer på externa hdd, går bara att ha TVns högtalare, och om man då dessutom har trådlöst alternativ från datorn till TVn, då kommer jag slå sönder något :/

Men Chromecast funkar väl inte på LG?

Medlem

Smart tv är så otroligt missvisande och dåligt oftast, folk blir lurade till nå sorts mediaparadis med massvis med möjligheter.
Jag brukar kalla det för not so smart tv.
Det är chromecast el liknande, htpc variant av nå slag som gäller om man vill ha riktig smart tv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kör chromecast, tycker det fungerar klockrent. Har dessutom en LG, tror dock chromecast mest vill ha ett trådlöst nätverk och en hdmi. ☺️

Medlem

Chromecast. Har man inte en sån har man "gjort fel". En del begriper inte varför förrän de skaffat en. Själv har jag tre plus en "intern" som är inbyggd i en av tv hemma.

Kommer ju en ny nu med mer fokus på 4k men den som säljs nu är mer än tillräcklig. 390 spänn kostar den generellt överallt och jag vill nog utnämna Chromecast till "mest användbar teknik för minst pengar". Det enda som krävs utöver Chromecasten är ett WiFi.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Gnällkuk
Skrivet av totte1015:

Trådlösa alternativ kan inte vara så bra, det blir ju desync i ljud och hela köret, redan nu måste jag inaktivera mitt hemmabiosystem när jag kollar på nerladdade filmer på externa hdd, går bara att ha TVns högtalare, och om man då dessutom har trådlöst alternativ från datorn till TVn, då kommer jag slå sönder något :/

Men Chromecast funkar väl inte på LG?

Kolla tvns inställningar, brukar kunna finnas inställningar för att hantera förskjutningar i ljud. Kanske inte går att få det att fungera optimalt, men kanske hyggligt åtminstone.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar