Recension – Star Wars: Battlefront II

Medlem

Ang. kommentar att det finns SW nuförtiden överallt, jag känner likadant. Även om jag ser mig som en stor SW nörd, så orkar jag inte längre med överdosen av SW. Blir snarare en "meh, 5 eller 10 år sen hade velat köpa pryl X eller Y, men nu ...."
Samma med spelen. BF2 är säkert inte dåligt, men inte det jag är ute efter tror jag.
T.ex. sandlåda? Vad fan är det nu för konstiga definitioner? SWG var en sandlåda. Det är nog vad fansen vill ha om de säger sandlåda.
Vem vet, kanske blir BF3 en open world sandbox a la GTA V... (och om det verkligen skulle bli bra?) Nåja, man får väl drömma och hoppas man tröttnar inte för mycket.

Medlem

När jag jobbade inom elektronikbranschen så var jag på typ sexhundramiljarder events. Samsung, LG, Sonos, Sony bla bla... Dom pitchade sina nya grejor och man fick lite middag och bärs. Men eftersom man är en vuxen person som har ett jobb att sköta och vet skillnaden på något som är bra eller dåligt så började man inte kränga Samsung istället för Philips för att dom hade pizza, utan att för Philips suger...
Rätt risigt att insinuera att FZ inte skulle ha koll på hur spelbranschen eller utvecklare fungerar. Dom vet antagligen det bättre än samtliga i denna tråd.

Medlem

Det här klippet säger allt om battlefront 2s multiplayer...

https://clips.twitch.tv/AdorableTenderCrowLitFam

Notera när han vinner och skall få sin reward i credits. "3 hour cooldown until you can gain more credits". Wtf? Notera hur folk reagerar på sidan i chatten

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aletheides:

Det här klippet säger allt om battlefront 2s multiplayer...

https://clips.twitch.tv/AdorableTenderCrowLitFam

Notera när han vinner och skall få sin reward i credits. "3 hour cooldown until you can gain more credits". Wtf? Notera hur folk reagerar på sidan i chatten

Det är bisarrt, håller med. Samtidigt är det lite roligt hur streamers gnäller, hade folk de senaste tio åren blivit mer öppna för mikrotransaktioner hade nog inte stream-donationer varit lika vanliga. Minns ni när sju kr för en app var mycket?


signatur
Medlem

Fan känner att EA är på väg att köra DICE i graven nu, då blir jag pyr, alltså.

Det är en sak med lootlådor, hade det bara varit det så hade det varit en sak... Men känns som EA ekenomiavdelning får mer och mer inflytande över spelens design samt att dom tvingas skyffla ut mer eller mindre en titel om året.

Tappar dom en designer-ledd ankring och ägande i spelens koncept samt möjligheten att iterera, fundera, experimentera, och polera sina lir så ser det riktigt mörkt ut.

Känns som det inte finns ens chans att DICE skulle gjort MIrror's Edge idag..... Hua


signatur

subterranean homesick alien

123
Skriv svar