Så här går det om EA inte får göra fler Star Wars-spel

"Star Wars - Fallout: Battlefront Assault of the Dishonored Assassins". Köper det spelet dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Star Wars: Original Force (Larian)

Fans av isometriska rpg's jublar och får en riktig munsbit att tugga på. Intresset är dock svalt bland spelpubliken i övrigt och många gamers tror att det inte görs Star Wars spel längre.

Medlem

Jag tänker mig ett Star Wars-spel som utspelar sig på en planet som mer eller mindre blivit krossat av imperiet och sedan blivit övergivet. De enda som är kvar är någon sorts lokalbefolkning och scavengers/lycksökare som letar artifacts eller liknande,och du. Utvecklare skulle vara det gamla stalker-teamet, och det skulle kunna handla om att antingen samla delar till ett rymdskepp och fly från planeten eller kanske bygga upp en ny civilisation med trading posts och liknande.

MEG
Medlem

Tror att Disney startar upp en egen spelstudio eller köper upp en och gör skiten själv.
Själv är bäste dräng


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Star Wars: Unknown (Bluehole)
Hundra storm troopers släpps på en öde planet med order att döda varandra. Det blir en kamp mot dödsgas, buggar, framedrops lika mycket som en kamp mot varandra. Men alla älskar det. Tills en annan tillverkare kopierar konceptet, men gör det bättre.

Star Wars: Monster World
Med lasersvärd dödar du dinosaurier i ett lika vackert som innehållsfattigt spel, där du som spelare förväntas bli så till dig av lasersvärd, dinosaurier och grafik att du bortser från att spelet varken har story eller spelmekanik värd namnet.

StarCraft (Mojang)
Ej att förväxla med Blizzard nyversion StarStarCraft. Ett pixligt spel som i första hand går ut på att nattetid gömma sig för pixliga storm troopers och dagtid hugga träd. För att i slutändan bygga pixliga rymdskepp. Endgame saknas, men det blir populärt bland kids som moddar det.

StarStarCraft II (Blizzard)
Efter att ha förlorat i rätten mot Mojan döper Blizzard om sin rymdopera till StarStarCraft. Hyllas unisont som världens bästa stategispel, utan att egentligen tillföra något nytt som inte har funnits i alla strategispel sedan WarCraft II. Fokus för storyn i detta krigsspel är Anakin och Padmes kärlekshistoria.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jedi Cantina
Jedi Tatooine
Jedi Knight (Rocksteady feat. Zack Snyder på utlån av Warner Bros. och Nvidia Gameworks)

Medlem

Vill lägga till en till: DCS T-65 X-wing av Eagle Dynamics. En 100% korrekt simulering av X-wingen, inkluderar varenda knapp och spak i cockpiten fullständigt simulerad.

123
Skriv svar