Egmont köper speltidningen Robot av Reset Media

Robot
Egmont köper speltidningen Robot av Reset Media

Levels systertidning för barn byter redaktion.

#egmont, #level, #tidningen-robot


Testpilot

FZ kanske också ska börja gå under pseudonymer?

Medlem

OT: Om FZ blev uppköpta, och ni skulle börja göra spel istället, vilken genre skulle ni göra spel i?

Skägg.
10 Chambers

@Arcadia: det bästa spelet är redan gjort.


signatur

Var det inte Egmont som la ner speltidningar som PC-gamer?

Skägg.
10 Chambers

@eddie the eagle: Ja, och oss om inte Geeks hade köpt oss.


signatur
Medlem

Aldrig hört talas om tidningen, men då brukar jag inte direkt gå i tidningshyllorna längre heller... Känns knepigt att sadla om till en helt annan bransch, eller är det gamla utvecklare som suttit och skrivit tidningsartiklarna?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Då blir man ju nyfiken: Vilket menar du?

Medlem

Antar att Robot är bland de mer lukrativa speltidningarna, lättlurade barn höjer värdet på såväl annonsplatser som sponsrade texter.

Skägg.
10 Chambers
Skägg.
10 Chambers

@kebbe: Somen älskar den och tycker ändå den håller en bra nivå på materialet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@kebbe: Somen älskar den och tycker ändå den håller en bra nivå på materialet.

Vet inte om de höjt nivån en aning men vid lanseringen kändes det som att halva numret bestod av varianter på ordet "coolt", det är dock så långt min erfarenhet av Robot sträcker sig så vill inte kritisera innehållet.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Quake II är ju dubbelt så bra, det hörs ju på namnet.

Skägg.
10 Chambers
Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@kebbe: Calle har ju objektivt fel gällande bästa spelet, men vi låter honom hållas.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Kommer ihåg känslan att gå runt en död kropp i Quake OCH SE DEN FRÅN ALLA SIDOR!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
De bästa spelen är egentligen Zelda, Diablo 2 eller Baldurs Gate 2, men smaken är som...

Medlem

@kebbe: vill minnas att så var super power i början också, det var "coolt" och recensenterna hade roliga bilder och namn.
Tobias bjarneby var med där vill jag minnas.
Hade alla nr av super power och super play 2år men allt försvann i en flytt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kände inte riktigt att jag fick en bild av målgruppen. Att redaktionen är 'fiktiva' karaktärer kan ju funka för t.ex. tonåringar som en komisk grej (typ som många YouTuber's osv redan gör, för tonåringar).

Känns som vilken typ av spel dom behandlar skulle bringa klarhet. Är det lixom Minecraft & Toca Boca, mobil-lek-och-lär? Visst, kan googla. Men tycker ni kan få måla upp det för mig istället!


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers

@Anton Q: skulle nog säga att sweetspot ligger mellan 7-12 år.


signatur
1
Skriv svar