Cryteks monsterjägare Hunt: Showdown nu på Steam

Robot
Cryteks monsterjägare Hunt: Showdown nu på Steam

Gigantiska giftspindlar är ett starkt skäl att samarbeta.

#crysis, #crytek, #early-access, #hunt-showdown, #nyhetstips, #releaselistan


Skägg.
10 Chambers
Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lunchstream!?

Lunchvuxenblöja?


signatur
Medlem

Fy fan vilken trailer! Ja, gärna lunchstream. Detta är ju verkligen högintressant!

Inaktiv

Det här spelet var mycket roligare än jag förväntade mig från Crytek.
Trodde de hade kastat in handduken nästan.

Medlem

Trailern var högintressant tills jag såg

"Compete against other players".

Då stängde jag ner det. Behöver inte ytterligare en monoton competitive-shooter...

Synd, verkade annars intressant.

Medlem

Verkar intressant och bra prissättning! Har lite fullt upp tyvärr men ska nog sätta det på min wishlist iaf


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Trailern var högintressant tills jag såg

"Compete against other players".

Då stängde jag ner det. Behöver inte ytterligare en monoton competitive-shooter...

Synd, verkade annars intressant.

Nu är inte jag jätteintresserad av av Hunt ännu och kanske missförstår vad du menar med "monoton competative-shooter", men tycker absolut detta är en intressant take som jag inte sett i så många andra shooters. PvE uppdrag med bossar och gamla knackiga vapen på delad karta med med ett fåtal andra spelare som strävar efter samma mål. Vinner man får man behålla sin karaktär, dör man dör karaktären och man får välja en ny random gubbe/loadout till nästa omgång.

Medlem

@mrpijey: Låter inte som att du är en MP spelare, så detta spel är inget för dig.

Medlem

Alltså spelet var väl nice, men det flyter på så fruktansvärt dåligt och jag förstår inte hur man ska tycka det är kul. Det räckte med 2 matcher sen var man trött på det.

Medlem
Skrivet av Nrldsgld:

@mrpijey: Låter inte som att du är en MP spelare, så detta spel är inget för dig.

MP kan ju gillas utan att det behöver inebära PvP?

Medlem

Ugh...allt detta "Early Access-trams".....

Medlem

@Govein: Ja, inget nytt direkt. Och då det är competitive så är det ju inget coop, utan bara mer av samma som vi sett förut, förvisso i en annan variant men ändå detsamma som andra spel. Kan finnas lite extra uppdrag och sidovägar att göra "själv", men det är fortfarande bara en multiplayerbana där man trycker in X antal spelare, och den som överlever vinner. Därför är det totalt ointressant och inget för mig. Finns alldeles för mycket sånt här nu, och det är ju klart då det är enklast att göra sånt. Man behöver inte ha någon story, inga speciella scriptade sekvenser i spelet, ingen djupare handling eller mål, och det är enkelt att seeda in lootboxes och annat skit också. Bara skicka in players, låt dem dö, uppdatera leaderboard, reset. Rinse and repeat. Säger inte att det ät en kass spelidé, bara att det är tråkigt :). Lätt för utvecklaren dock då man bara behöver en motor och lite statiska kartor. Och efter PUBGs framgångar (hur nu det skräpet kunde bli så framgångsrikt) så kommer vi se väldigt många varianter på detta tema också framöver, iaf tills marknaden blir mättad.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

@Govein: Ja, inget nytt direkt. Och då det är competitive så är det ju inget coop, utan bara mer av samma som vi sett förut, förvisso i en annan variant men ändå detsamma som andra spel. Kan finnas lite extra uppdrag och sidovägar att göra "själv", men det är fortfarande bara en multiplayerbana där man trycker in X antal spelare, och den som överlever vinner. Därför är det totalt ointressant och inget för mig. Finns alldeles för mycket sånt här nu, och det är ju klart då det är enklast att göra sånt. Man behöver inte ha någon story, inga speciella scriptade sekvenser i spelet, ingen djupare handling eller mål, och det är enkelt att seeda in lootboxes och annat skit också. Bara skicka in players, låt dem dö, uppdatera leaderboard, reset. Rinse and repeat. Säger inte att det ät en kass spelidé, bara att det är tråkigt :). Lätt för utvecklaren dock då man bara behöver en motor och lite statiska kartor. Och efter PUBGs framgångar (hur nu det skräpet kunde bli så framgångsrikt) så kommer vi se väldigt många varianter på detta tema också framöver, iaf tills marknaden blir mättad.

Det märks att du inte läst på alls om spelet, där är extremt många fel i det du skriver.
Läs på lite innan du öppnar munnen nästa gång, annars kan du råka skämma ut dig som nu.

Läser du på lite märker du nog rätt snabbt att detta skiljer sig extremt mycket från andra "Battle Royale"-spel.

Medlem

@mrpijey: så skønt att folk är olika då. för det är just detta med att det är rinse and repeat som gör att jag tycker det är befriande. alla startar på samma nivå. varje match tar inte så lång tid. detta gör att man kan hinna med en match då å då. å sedan lira sådant här med polare är ju bara så kul. ska helt klart hålla ögonen på detta

Medlem

Någon som vet om det går å ändra grafikinställningarna nu mer än motion blur och vertical sync?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det märks att du inte läst på alls om spelet, där är extremt många fel i det du skriver.
Läs på lite innan du öppnar munnen nästa gång, annars kan du råka skämma ut dig som nu.

Läser du på lite märker du nog rätt snabbt att detta skiljer sig extremt mycket från andra "Battle Royale"-spel.

Vilka är de "extremt många felen" du nämner? Läste deras beskrivning av spelet och kan inte hitta något som strider med vad han sa. Det enda "felet" med vad han sa var att den som överlever vinner vilket jag antar inte stämmer då det verkar som att spelet följer ett annat händelseförlopp än battle royale. (Hitta och döda bossen -> fly till extraction points eller linkande innan andra spelare dödar dig)

Du kan försöka skriva ett meddelande av värde till konversationen istället för att trycka ut dig spydiga kommentarer som inte uppfyller någon funktion.

Gnällkuk

Spelet känns absolut intressant men att hoppa på nu känns lite tidigt. Kanske patchat det lite bättre, men spelet har ju gått på knäna rent prestandamässigt och det är ju otroligt clunky i styrningen. Däremot grafiken och stämningen är ju grym!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=HIwvul8hQH4 Hade kul med polaren när vi lirade igår kväll. Hoppas de optimerar det bara.

Medlem

Har jag förstått det rätt om jag tolkar spelet som att:
Du och din polare spenderar ~15 min på att leta ledtrådar och i de sista minuterna så ska man döda en boss och då med en risk att bli skjuten i ryggen och om det händer så börjar man om? hmm.

Låter mest som griefing?! x)

Medlem
Skrivet av Striva:

Vilka är de "extremt många felen" du nämner? Läste deras beskrivning av spelet och kan inte hitta något som strider med vad han sa. Det enda "felet" med vad han sa var att den som överlever vinner vilket jag antar inte stämmer då det verkar som att spelet följer ett annat händelseförlopp än battle royale. (Hitta och döda bossen -> fly till extraction points eller linkande innan andra spelare dödar dig)

Du kan försöka skriva ett meddelande av värde till konversationen istället för att trycka ut dig spydiga kommentarer som inte uppfyller någon funktion.

Jag föreslår att du testar det själv eller kollar lite gameplay-videor på matcher så ska du själv också få se exakt vad som skiljer. Att min kommentar inte fyllde någon funktion är rent skitsnack med, jag sa åt honom att göra lite research innan han gapade vilket jag tyckte var väldigt konstruktivt.

För den delen gäller samma tips dig. Det räcker inte att läsa lite om det för att bilda en uppfattning. Om man ser detta spelet som "en i mängden" av alla battle royale-spel som är ute så har man väldigt uppenbart missat något.

Medlem

Riktigt kul koncept, känns som man spelar co-op mer än mot andra spelare.

Det sagt så är spelet släppt i early access allt för tidigt... eller iaf så satte de priset för högt. 30 euro för ett spel med en karta, två bossar och en handfull fiender är bara löjligt.

Varje runda känns mer eller mindre lik den andra som det är nu tyvärr. Det hela ger lite Evolve vibbar. Kan bli bra men tror inte det blir så mycket mer speltid i nuläget.

Medlem

@Fletchett: Tänkte precis tillägga att det påminner en del om Evolve i upplägget. Avvaktar med köp tills senare builds/optimering/fler videos/recensioner, etc, etc.

Medlem

@Dudinkalv: Och du borde lära dig att bemöta en argumentation på ett mer vuxet sätt istället för att bara be mig vara tyst för att du tycker jag har fel... påpeka i sådana fall var jag har fel så att det går att bemöta. Slopa "du är dum"-argumentationen tack.

Och hur exakt skiljer det sig jättemycket från ett BR eller LMS-spel? Jag sade aldrig att det var exakt lika, men ändå tillräckligt många likheter för att kunna likställas som ett. Multiplayer check. Statiska kartor check. Slåss till sista man check. Ronder för att öka sin loot och överlevnadschans check. Competitive mode check. Sedan om de lyckas pressa in lootboxes och P2W eller mikrotransaktioner återstår att se. Den enda direkta skillnaden från ett BR-spel är att världen inte automatiskt krymper, men utöver det så har den alla grundelement som de andra varianterna har. Bossfighter osv gör det mer seglivat men principen är densamma: samla resurser, slåss mot varandra (och inte med varandra) tills en person överlever. Winner! Reset, repeat. Så ok, kan kalla det för Last Man Standing då, men skillnaden är hårfin. Och vad jag sett och läst om spelet så nämns det inte om kartan ändrar storlek eller ej.

Men många gillar sådana här spel, som t.ex @educk och det är helt OK. Känner flera som spelar PUBG och diverse competitive shooters så att det blir hål i tangentborden, men det är inget spel för mig. Jag saknar spel med djup och story och det verkar som fler och fler gör sånt här bara för att snabbt tjäna pengar och bygga en plattform för mikrotransaktioner och lootboxes. Men precis som med alla dussintals med MMO:n som kom ett tag så kommer marknaden mättas och fokusen flyttas till en annan genre. Jag vill ha ett spel jag kan sjunka in i med lore, en levande värld, karaktärer med en historia osv. Inte en statiskt värld med Anonymous Player 1-5 dödandes varandra.

Synd bara att just Crytek gör sådana här, tyckte de varit duktiga med rena shooters, gillade alla Crysis-spelen... men gissar på att det enda som håller dem levande nu är CryEngine, och det knappt...

Ha en trevlig helg allihop och hoppas ni får nöje med spelet när det väl släpps :).

Medlem
Skrivet av mrpijey:

@Dudinkalv: Och du borde lära dig att bemöta en argumentation på ett mer vuxet sätt istället för att bara be mig vara tyst för att du tycker jag har fel... påpeka i sådana fall var jag har fel så att det går att bemöta. Slopa "du är dum"-argumentationen tack.

Och hur exakt skiljer det sig jättemycket från ett BR eller LMS-spel? Jag sade aldrig att det var exakt lika, men ändå tillräckligt många likheter för att kunna likställas som ett. Multiplayer check. Statiska kartor check. Slåss till sista man check. Ronder för att öka sin loot och överlevnadschans check. Competitive mode check. Sedan om de lyckas pressa in lootboxes och P2W eller mikrotransaktioner återstår att se. Den enda direkta skillnaden från ett BR-spel är att världen inte automatiskt krymper, men utöver det så har den alla grundelement som de andra varianterna har. Bossfighter osv gör det mer seglivat men principen är densamma: samla resurser, slåss mot varandra (och inte med varandra) tills en person överlever. Winner! Reset, repeat. Så ok, kan kalla det för Last Man Standing då, men skillnaden är hårfin. Och vad jag sett och läst om spelet så nämns det inte om kartan ändrar storlek eller ej.

Men många gillar sådana här spel, som t.ex @educk och det är helt OK. Känner flera som spelar PUBG och diverse competitive shooters så att det blir hål i tangentborden, men det är inget spel för mig. Jag saknar spel med djup och story och det verkar som fler och fler gör sånt här bara för att snabbt tjäna pengar och bygga en plattform för mikrotransaktioner och lootboxes. Men precis som med alla dussintals med MMO:n som kom ett tag så kommer marknaden mättas och fokusen flyttas till en annan genre. Jag vill ha ett spel jag kan sjunka in i med lore, en levande värld, karaktärer med en historia osv. Inte en statiskt värld med Anonymous Player 1-5 dödandes varandra.

Synd bara att just Crytek gör sådana här, tyckte de varit duktiga med rena shooters, gillade alla Crysis-spelen... men gissar på att det enda som håller dem levande nu är CryEngine, och det knappt...

Ha en trevlig helg allihop och hoppas ni får nöje med spelet när det väl släpps :).

Jag gillar att du försöker motargumentera mig utan att faktiskt läsa på som jag sa åt dig att göra. Jag har inte heller sagt att du är dum i huvudet så du kan lugna dig med offerkoftan.

1. Slåss till sista man stämmer inte. Du kan när som helst lämna banan eller rent av döda bossen och dra med bounty-n utan att en enda person har dött. Det finns inget mål i spelet som säger att du ska döda andra spelare, även om det underlättar.

2. Ronder för att öka sin loot stämmer inte. Du väljer din gear i början av en match och det är den du har till slutet av matchen. Där är absolut ingen loot överhuvudtaget på kartorna.

3. Man spelar 2v2v2v2v2, alltså är där 10 personer på en karta och inte 100 som de flesta andra battle royale-spelen.

4. Där är NPC-fiender och bossfighter, precis som du skriver, något som inte finns i DE FLESTA battle royale-spel.

5. Dina karaktärer har bara ett liv, och dör de så är de döda och försvinner tillsammans med allt gear och XP du slängde på dem. I dessa fall behöver du hyra en ny hunter som du kan börja levla och utrusta (du har level på ditt konto med som låser upp permanenta fördelar ju högre level du blir)

Utöver vissa av sakerna jag tagit upp ovan, kan du vara snäll och förklara för mig vad som definierar ett battle royale-spel?

För kollar man på dina resterande punkter:

- Multiplayer
- Statiska kartor
- Competetive mode

Så stämmer dessa även in på CoD, CS, Quake osv osv med. Menar du att även dessa är Battle Royale-spel?

Sen tycker jag att du gnäller lite väl för mycket på lootboxes i detta sammanhanget än så länge med tanke på att inget sådant har utannonserats av utvecklaren än. Du kan väl lugna dig med detta och vänta och se?

Vill du ha lore och story ska du ju inte lira några multiplayer-shooters överhuvudtaget kan jag tycka. Håll dig till MMO's eller singleplayer-spel då.

Återigen, läs innan du pratar, för i detta fallet har du fel och jag klarar inte folk som sprider falsk info till andra.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Alltså spelet var väl nice, men det flyter på så fruktansvärt dåligt och jag förstår inte hur man ska tycka det är kul. Det räckte med 2 matcher sen var man trött på det.

Beredd att hålla med. Jag körde alphan och prestandan är bedrövlig. Idén är bra, men man tröttnar tyvärr snabbt. Hoppas dock de gjort något åt prestandan nu när det släpps i Early Access (men tvivlar).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@Dudinkalv: Varför hänger du upp sig så hårt på orden Battle Royale? Jag har inte sagt att detta är exakt som ett BR-spel utan en variant, min hela poäng är att det är ytterligare en statisk competitive shooter där det trots allt är ett last man standing. Att man sedan kan dra är väl inget nytt, vem som helst kan väl quitta en aktiv session... spelet bygger ju på att alla samarbetar för att sedan plocka den sista som har bountynbountyn osv, vilket blir ett slags last man standing/BR-upplägg. Så för att vinna mest så plockar du bounty som då gör dig till prime target, ser det väldigt mycket som en viktig del av spelet då det är detta som kommer hända 9/10 fall. 10 pers som mer eller mindre samarbetar tills det är lönsamt att döda varandra för att få det slutliga priset.

Så haka inte upp dig på Battle Royale då jag aldrig sagt det är en ren kopia av en sådan, men att det är är ytterligare en i högen av competitive shooters där allt avgörs av pvp-rundor i slutändan. Dvs ett väl beprövat spelkoncept för de som gillar sånt, men ack så tråkigt för alla andra som vill ha mer än ett scoreboard.

Och du har rätt, vi vet inget om lootboxes osv, men med tanke på hur marknaden ser ut idag och hur oerhört lätt och lockande det är att klämma in det så är jag mer förvånad om det inte finns vid start eller vid senare patch. Får hoppas Crytek har studerat EA-spektaklet noga och lärt sig nåt från det om de vill bevara den lilla marknad de fortfarande har.

Och om du inte klarar av folk som argumenterar utan att veta 100% om spelet så har du ett större problem än mig. Jag uttrycker min frustration över att ytterligare en utvecklare säljer sig till competitive-träsket för snabba pengar, det är allt. Och det har jag allt rätt att göra, precis som du har lika rätt att hylla spelet över skyarna om det nu faller dig i smaken. Jag såg trailern och läste det Fz skrev om det och reagerade på att det i grund och botten är en pvp competitive shooter (MED inslag av BR och LMS, MED inslag av lite PvE). That's all.

Tack för att du bemötte mina argument och ha en trevlig helg.

1
Skriv svar