Live: Vi (recensions)spelar Sea of Theives!

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

@tricky: Det är sagt att DLC och content kommer att läggas till gratis. Inget season pass eller dylikt behövs. Det man kan köpa extra är kosmetiska prylar om en sisådär 3 månader.

Det är ett "games as a service" spel.

Ok, så om ett halvår kanske spelet innehåller det som borde funnits vid släppet (av det jag läst och sett hitintills) då.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

@tricky: Så kan man tycka! Jag har skitskoj


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

@tricky: Så kan man tycka! Jag har skitskoj

Glädjer mig att höra, det har jag också haft men får känslan av ett early access-spel, även om det är kul och bra så har man spelat sig mätt på det som finns allt för snabbt och har tappat intresset down the line. Så, avvaktar nog ett tag troligtvis


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av tricky:

Glädjer mig att höra, det har jag också haft men får känslan av ett early access-spel, även om det är kul och bra så har man spelat sig mätt på det som finns allt för snabbt och har tappat intresset down the line. Så, avvaktar nog ett tag troligtvis

För min del så fyller det en viss niche. Jag spelar en jäkla massa mer seriösa spel. Det är skönt att ha ett spel där man inte måste spela hela tiden, eller halkar efter i gear/level/stats eller vad det nu är om man gör något annat ett par dar. Bara hoppa in och ha skoj med familj eller polare en stund. Det är inte så himla allvarligt helt enkelt. Har också upptäckt att det är riktigt trevligt att glida runt solo och lyssna på podcast och bara slappna av, lite som mining i EVE Online haha. Ibland dyker det upp något skepp och man får vara på alerten men mestadels är det lugnt.
Så det kan helt enkelt vara lite vad man vill att det ska vara! Ser det som ett långsiktigt tillskott i min spelsamling helt enkelt, som man kan spela hur mycket- eller hur lite man vill utan press. Jag prenumererar ju på Game Pass så jag har inte den där "omg jag la massa pengar på detta och måste spela som fan var är mitt grind content"-känslan Det är nog som ett games-as-a-service-spel i Game Pass det är tänkt huvudsakligen om jag skulle gissa.


signatur

Jump in.

Avstängd

Har kollat på era streams nu från detta och det är verkligen inget spel att streama. Så otroligt mycket döstunder. Men kan ju vara ett roligt spel för er som gillar det.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar