Bekräftat – Battlefield V är ett WW2-spel!

Medlem

Tycker att det låter på sammanfattningarna man har hört att dom vill få det mer "PTFO" och mindre K/D jagande, vilket är väldigt välkommet. Blir väldigt lätt obalanserat som det är just nu, trots försöken med auto balansering och sånt. Nu lirar jag inte BF1 lika mycket som förr men de gånger jag lirat tenderar det vara en total dominans från det bättre (klan-stackade) laget.
Får se hur det spelar när dom visar spelet sen.
Bra summering här av det man vet https://www.youtube.com/watch?v=xegBXGaFrOU

Medlem
Skrivet av spikes:

Att dom går tillbaka till WW2, du vet där battlefield började? Dvs rötterna av hela jävla franchiset?

Jag såg en trailer av Battlefield V. Det såg inte ut som WW2... Men jag hoppas att trailern bara är ett knep att lura till sig hormonstinna, hyperaktiva tonåringar, men att spelet sen har lite autencitet i sig. Jag tvivlar dock...

Vill också påpeka att jag mest är kritisk till den löjliga trailern. Jag hoppas verkligen att samarbete och PTFO kommer vara kärnan i spelet.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

@Azureye: Sen när har trailers varit en ärlig representation av vad dom är trailer för? ;D Gäller både film/spel.

Kika dom hära:

Trailer Breakdown har massa gött i sig, dom (youtubers) fick en sneakpeek och lite mer info än vad vi fick på livestreamen/i trailern.

https://www.youtube.com/watch?v=3fzUDX5CZaU

https://www.youtube.com/watch?v=xegBXGaFrOU

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Frågan är väl hur de som överlevde WW2 hade uppfattat att det rent generellt görs spel (dvs. underhållning) av kriget. För även mer seriösa alster som Red Orchestra är ju först och främst underhållning och förströelse. Precis som film, för övrigt, och WW2-film är ju socialt och kulturellt accepterat.

Min morfar föddes och bodde på Lofoten, och upplevde kriget och ockupationen där. Han lever tyvärr inte, hade varit intressant att fråga honom.

Absolut, jag kan se hur det i helhet kan ses snett på om man ska tolka det som underhållning. Men om det görs på ett respektabelt sätt så kan det utöver ren underhållning även vara en återberättning av dom uppoffringar och hjältedåd som har genomförts. Dvs ett sätt att hedra dom drabbade, för i min värld så blir historian inte mindre värd om den har återberättats genom andra medium än bok & film.

Men när dom målar upp det under en falsk flagga där dom stoltserar över hur dom vill tillbaka till rötterna och berätta historierna över dom riktiga hjältarna, sedan skriver om historian totalt bara för att vara mer inkluderande, för i deras ögon så är det endast en individs yttre som räknas till deras identitet, att dom inte inser hur respektlöst eller ironiskt det faktiskt är.. Det finns inte ord till att beskriva hur besviken man blir.

Utöver det så klankar jag inte ner på det rena underhållningsvärdet av spelet rent gameplay mässigt, kommer säkert prova betan och se hur det är då deras tidigare spel alltid lyckats underhålla mig.

Medlem

@Heggiiman: Rötterna i det här fallet är ju bara WW2, det har inte med ngt annat att göra än det. Allt som görs om WW2 (som inte är rena dokumentärer eller dylikt) är ju faktiskt bara en tolkning av något. Om man bara tolkar en tidsperiod så har man ju kreativ frihet att göra det till vad man vill. (Om man nu inte specifikt säger sig välja göra något som är historiskt korrekt)

Skriv svar