Steam gör en Discord

Medlem
Steam gör en Discord

Det verkar som att Steam satsar på att bli som Discord:

Skulle hellre se en fortsättning på half-life än att de återuppfinner hjulet,
men de brukar ju köra sitt eget race och det kanske blir bra i slutändan.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Tycker det ser intressant ut.

Kommer personligen börja använda detta med ett litet community jag är med i.

// PlayZor


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

För mindre communitys är det nog en rätt vettig lösning.
Oftast är det ju i chattprogrammet som man hänger, hemsidor som samlingsplats känns lite 2003
Mycket hänger nog på hur de löser design/implementering av det som är runt omkring. I mitt tycke så är valve rätt dåliga på just den biten. Även om de har bra eller i vart fall intressanta komponenter så är samspelet dem emellan ofta lite tafflig i mitt tycke.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Oftast är det ju i chattprogrammet som man hänger, hemsidor som samlingsplats känns lite 2003

När jag spelade QW och andra spel på 90-talet hängde man hela tiden i IRC. Som är ett program för att chatta med andra individer eller grupper. Så med andra ord kanske Discord känns lite 1997?

https://www.quakenet.org/

Moderator | Testpilot

Kommer nog inte använda det just för att det är låst till Steam. Discord är trevligt då det är ett program inte kopplat till något annat. Folk måste ju ha Steam för att använda Steam chat men vill jag spela Overwatch, League of Legends eller vad det kan tänkas vara med folk som bara lirar de spelen blir det ju lättast Discord.

Discord har ju också blivit mer än vad det var tänkt att vara. Jag kan ha fel men tanken var väl ändå att det skulle vara något för gamers? Har några servrar jag är med i som har med vissa franchises jag tycker om och man bara snackar om dem istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar