Kolla in multiplayer och tredjepersonsvy till No Man's Sky

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag undrar fortfarande var/vad universums mittpunkt är.
Och hur vet man det?

Man har "uppdrag" som man ska göra för att komma dit, det tar tid om man inte använder sig av svarta hål m.m. Men jag har inte varit där så jag kan inte säga vad/var det är.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Verkar vara ett riktigt bra mobilspel!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av DitroX:

Man har "uppdrag" som man ska göra för att komma dit, det tar tid om man inte använder sig av svarta hål m.m. Men jag har inte varit där så jag kan inte säga vad/var det är.

I mitten finns besvikelse.

Medlem

Problemet nu är väl att de fortfarande säljer spelet till fullpris efter att det varit ofärdigt i två år??


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Man har "uppdrag" som man ska göra för att komma dit, det tar tid om man inte använder sig av svarta hål m.m. Men jag har inte varit där så jag kan inte säga vad/var det är.

Ah, jag tänkte på riktigt...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Ah, jag tänkte på riktigt...

Topic är ju No Man's Sky, så jag tog för givet att det var NMS du pratade om.
Universums mittpunkt IRL, ja du bra fråga *huvudvärk* xD


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av quadratis:

"går inte längre att rädda"

spelet i dess nuvarande form har långt mer att erbjuda än spelet som släpptes för snart 2 år sedan, det är sant vare sig du vill eller inte. men visst, det är ju lättare att bara sitta där och skita på folk som jobbat arslet av sig med gratis maffiga uppdateringar i flera år.

Bara för att de har kämpat betyder det inte alltid att resultatet nödvändigtvis behöver vara bra. Jag är en av dem som spelat sedan release, och även hoppat in och testat med jämna mellanrum mellan uppdateringarna och jag står fast vid det jag skrev.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Topic är ju No Man's Sky, så jag tog för givet att det var NMS du pratade om.
Universums mittpunkt IRL, ja du bra fråga *huvudvärk* xD

Ja, precis, ursäkta!
Det är för att jag har frågat flera gånger tidigare på FZ om universums mittpunkt, i samband med NMS, men inte fått något logiskt svar.
För mig låter det omöjligt att kunna peka ut var universums mittpunkt är, eftersom universum är oändligt!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Ja, precis, ursäkta!
Det är för att jag har frågat flera gånger tidigare på FZ om universums mittpunkt, i samband med NMS, men inte fått något logiskt svar.
För mig låter det omöjligt att kunna peka ut var universums mittpunkt är, eftersom universum är oändligt!

Vet inte direkt om det är rätt forum att fråga den frågan här. Det får du kolla med forskarna på NASA


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@KoP: En patch borde väl inte kosta något så lite weird att nämna att den är gratis?

Medlem

Jag köpte det för några dagar sedan. Har aldrig spelat det innan. Jag har haft riktigt kul med det. Ser fram emot uppdateringen och ska försöka få några kompisar att köpa det också.

Medlem
Skrivet av musse1:

Jag köpte det för några dagar sedan. Har aldrig spelat det innan. Jag har haft riktigt kul med det. Ser fram emot uppdateringen och ska försöka få några kompisar att köpa det också.

Kul!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av najtrows:

@KoP: En patch borde väl inte kosta något så lite weird att nämna att den är gratis?

Patchen är gratis som alla andra har varit.
KoP svarade att patchen är gratis.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Ja, men varför ens nämna det. Vem tror att en patch skulle kosta något?

Medlem
Skrivet av najtrows:

@DitroX: Ja, men varför ens nämna det. Vem tror att en patch skulle kosta något?

Fråga inte mig. Han svarade på en läsares fråga.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@DitroX: Ah okej! Trodde det var något som skröt om

Medlem
Skrivet av najtrows:

@DitroX: Ah okej! Trodde det var något som skröt om

Grymgreger skrev detta:

”No Man's Sky NEXT släpps gratis den 24 juli till PC, PS4 och Xbox One.”
Förtydligande: är det patchen som är gratis eller hela NMS?”

Då svarade KoP: ”Patchen. Finns väl ingen orsak att ge bort hela spelet gratis?”

Vad är problemet? Vem skryter om vad?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Vet inte direkt om det är rätt forum att fråga den frågan här. Det får du kolla med forskarna på NASA

Men min fråga är ju även hur man vet var mitten i universum är i själva spelet.
Det låter helt enkelt inte logiskt eller rätt, tycker ju jag.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Men min fråga är ju även hur man vet var mitten i universum är i själva spelet.
Det låter helt enkelt inte logiskt eller rätt, tycker ju jag.

Mitten i spelet är väl där det är lika långt åt alla håll. Det är ju ett spel och behöver inte betyda att det är samma sak i verkligheten.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Mitten i spelet är väl där det är lika långt åt alla håll. Det är ju ett spel och behöver inte betyda att det är samma sak i verkligheten.

Men det låter ju otroligt overkligt. Eftersom universum är oändligt.
Därför finns det ju inget som någonsin kan vara i mitten.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: klart universum har en mittpunkt, eftersom universum är inte oändlig. Gränslös är den men det är inte samma som oändlig. Tänk dig en apelsin, skalet är inte oändligt stort men har ändå ingen gräna ifall en 2dimesionell livsform vill färdas till skalets "slut". Man behöver se det i en tredje dimension för att se gränserna och var mitten är.

På samma är universum gränslöst i våra 3 dimensioner vi kan se, och mittpunkten går se/nå för 4dimensionella varelser.

Så svaret är att det ligger ditåt, åt ett håll vi inte kan peka åt.

Medlem
Skrivet av autograph:

Men det låter ju otroligt overkligt. Eftersom universum är oändligt.
Därför finns det ju inget som någonsin kan vara i mitten.

Du får kalla det overkligt i och med att det är ett spel. Spel behöver inte betyda att det är verkligt. Snackar vi om spelet No Man’s Sky så är dess ”universum” inte oändligt, då det ”bara” finns 18 quintiljoner planeter. Visst, det är mycket men det är fortfarande inte oändligt. Spelets mittpunkt, borde va där det är lika långt åt alla håll.

Men vi kan inte jämföra No Man’s Sky med verkligheten.

”The universe of No Man's Sky is populated by 18 quintillion procedurally-generated planets of many sizes, colors, and biomes. Each planet orbits a star and rotates around its own axis.”


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Är det så fortfarande att om man upptäcker en ny planet så finns det redan en massa utposter, diverse utomjordingar etc på planeten?

Medlem
Skrivet av DitroX:

Grymgreger skrev detta:

”No Man's Sky NEXT släpps gratis den 24 juli till PC, PS4 och Xbox One.”
Förtydligande: är det patchen som är gratis eller hela NMS?”

Då svarade KoP: ”Patchen. Finns väl ingen orsak att ge bort hela spelet gratis?”

Vad är problemet? Vem skryter om vad?

Ingen skryter väl. Jag trodde det först bara, men det var ju fel

Medlem
Skrivet av mill:

Är det så fortfarande att om man upptäcker en ny planet så finns det redan en massa utposter, diverse utomjordingar etc på planeten?

På en vanlig planet finns det:
• Olika typer av byggnader så som; shelters, trading posts, beacons, bases, observatory, manufacturing mfl
• Finns oftast en del djur (fauna)
• Diverse flora samt de vanliga mineralerna; carbon, iron, plutonium etc
• Sen brukar det finnas ”neutral minerals” så som guld, emeril, copper, aluminium, nickel mm

Lite mer ”ovanliga” planeter finns det också:
• Exotic minerals etc så som solanium, star bulbs etc finns oftast 1 av dessa per planet.
• Exotic saker som Vortex Cube, Aqua spheres mfl kan dyka upp på en del planeter.

Mer ovanliga planeter:
• Exotic minerals, rubeum, virudium mfl
• S class multi-tools etc

Sen finns också andra speciella planeter som tex ”Hex”:HUB1-!X-10B Hexomia som är unik med dess så kallad exotic biome: https://nomanssky.gamepedia.com/HUB1-!X-10B_Hexomia_(Hexagon_...

Sen finns det säkert flera planeter som är mer unika mm.

Säkert något jag glömt.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

12
Skriv svar