Förhandsbokningarna av Battlefield V har varit "svaga".

Medlem

De praktiskt taget slänger ju sina gamla spel på en om man inte köper när de är nya. Köpte bf1 med alla expansioner för 89 spänn till Xbox för några dagar sedan. För mig som bara spelat single player känns det helt orealistiskt att lägga 650 spänn på ett BF.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Bara välja filter och sätta bullet dmg till 200%. Vips så behöver du inte tömma 500 mag i pallet på någon.
Post Scriptum körde jag i 6 timmar. Opolerat, fult, buggigt och gjort av en snubbe en en lägenhet i Donetsk anno 2004.
Kändes verkligen som en mod till ett skitspel.

Bf1 hardcore har jag kört en del men att endast höja bullet dmg blir inte samma sak som det jag anser är realistiskt.
Att bli sniprad från halva banan med buckshot hagel är mindre skoj.
Utvecklarna av Post scriptum är väl ett gäng moddare? Jag ska iaf ge det en chans.

Medlem

Är kanske inte så smart att betona en ideologisk drivkraft bakom sina spel, risken tycks vara ganska stor att många som inte håller med helt enkelt väljer bort produkten.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av robbis:

Förköpa är väl inget fel i sig sålänge man får vad man förväntar sig.

Är ju iochförsig skillnad på förköpa och förboka?

Medlem
Skrivet av Pihraija:

Är ju iochförsig skillnad på förköpa och förboka?

Jag förbokar ofta för att få beta nycklar sen avbokar jag det när man får mailet 😋

Medlem

Själv bojkottar jag allt som har me EA att göra.

Medlem

Tycker det är helt underbart att folk väljer att vänta med sina köp. Jag har alltid varit emot dessa förbokningar och dess bonusar. Jag är mer old school. Jag vill läsa recensioner och se lite av spelet innan jag bestämmer mig.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Bf1 hardcore har jag kört en del men att endast höja bullet dmg blir inte samma sak som det jag anser är realistiskt.
Att bli sniprad från halva banan med buckshot hagel är mindre skoj.
Utvecklarna av Post scriptum är väl ett gäng moddare? Jag ska iaf ge det en chans.

Absolut ska du göra det! Precis som jag.
Sen har ju alla olika smak. Du kanske tycker det är svinkul, ingen skugga på dig så att säga.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Tycker det är helt underbart att folk väljer att vänta med sina köp. Jag har alltid varit emot dessa förbokningar och dess bonusar. Jag är mer old school. Jag vill läsa recensioner och se lite av spelet innan jag bestämmer mig.

Håller med. Däremot så har jag förbokat en del multiplayerspel om mitt kompisgäng också gör det. Det är rätt nice att börja spela The Division tillsammans på releasedagen t.ex. Men det blir mer och mer sällan man verkligen ser fram emot ett spel när man har en backlog med fina titlar i biblioteket. Håller just nu på att beta av spel från 2000-talets början. Trots det så kommer jag förboka Battlefield V då det är ett spel man vill vara med från början och levla sitt account.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Håller med. Däremot så har jag förbokat en del multiplayerspel om mitt kompisgäng också gör det. Det är rätt nice att börja spela The Division tillsammans på releasedagen t.ex. Men det blir mer och mer sällan man verkligen ser fram emot ett spel när man har en backlog med fina titlar i biblioteket. Håller just nu på att beta av spel från 2000-talets början. Trots det så kommer jag förboka Battlefield V då det är ett spel man vill vara med från början och levla sitt account.

Ja, så klart man kan förboka om man vet med sig att man kommer att spela spelet väldigt mycket. Jag har förbokat fifa 2 år i rad. Där vet jag att jag kommer att gilla spelet oavsett vad dom ändrar. Bf är jag däremot lite mer avvaktande till med tanke på ders historik. Men det är öppen beta i september och det är nog den som har mest betydelse för om jag tänker köpa det eller inte. Jag är aå klart medveten om att betan inte representerar den klara produkten men det ger mig en känsla för hur gamplay och grafik funkar.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Ja, så klart man kan förboka om man vet med sig att man kommer att spela spelet väldigt mycket. Jag har förbokat fifa 2 år i rad. Där vet jag att jag kommer att gilla spelet oavsett vad dom ändrar. Bf är jag däremot lite mer avvaktande till med tanke på ders historik. Men det är öppen beta i september och det är nog den som har mest betydelse för om jag tänker köpa det eller inte. Jag är aå klart medveten om att betan inte representerar den klara produkten men det ger mig en känsla för hur gamplay och grafik funkar.

Ja precis, betan avgör lite för vår del också. Förr kunde man ju spela demos innan man bestämde sig. Nu kan man iofs spela ett spel på Steam nån timme och få en refund, vilket är bra.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Jag följde BF1 hårt innan släppet, trist var då efter SWB fiaskot med FF antifusk att det blev valet även för BF1 trots bönande fans, inskränkningar på server, admin möjligheter med inget stöd för procon och slakt av squad hantering gjorde effektivt slut på traditionella Clan drivna servrar.

Något har de släppt till sedan släppet men helt k!art som jag ser det är att långlivat var av ondo, t.o.m. jagande och av EA dödande av BF2142 och BF2 alternativ servrar för de som betalt för spelet.

Så har någon koll på vad som gäller för BF V, eller blir det lite som för BF1 relativt osynligt i diskussionerna?

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Förbokade bf4 pga skulle på lan på releasedagen där vi skulle spela, i efterhand hade jag aldrig ens rört i det med tång. Förbokar aldrig spel, man vet inte vad man får. Väntar på ordentliga recensioner och eventuella rapporter om hur onlinedelen fungerar, buggar, krascher osv. Battlefield gick utför efter 2142. Åtminstone för PC. BC2 var så konsolifierat så man kräktes. Spelen efter är så fruktansvärt nerdummade och har 0 värde för matchspel.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

battlefieldspelen brukade ju va the shit, men dom tar inte hand om sina kunder. dessutom är dom EA, Och skiten är för dyr. tror detta blir första bf som jag inte köper


signatur

//monster

Medlem

"Warning! May contain high amounts of sarcasm."
https://9gag.com/gag/anMm1vB


signatur

autograph

123
Skriv svar