Good old Games är edgy och lanserar FCK DRM

Robot
Good old Games är edgy och lanserar FCK DRM

Ska undervisa breda massan om skadan med kopieringsskydd.

#drm, #gog, #nyhetstips


Medlem

De har rätt dock, FUCK DRM!!!

Medlem

Jag tycker GOG är duktiga på både kvalitetskontroll samt att ha en sund attityd mot kunderna. Därför försöker jag styra om mina spelinköp via Galaxy. Men det är svårt p.g.a. spelutbudet.

Medlem

Fuck DRM alright.
Själv håller jag på med ett projekt, håller på att säkerhetskopiera alla mina köpta GOG titlar till skivor/annan media.
Är ännu bara i planeringsstadiet och försöker få ihop lista med alla som det är möjligt att säkerhetskopiera till skiva eller större USB.
Vet att usbminne är det värsta man kan lagra viktiga saker på, men det är inte permanent som att kopiera en skiva.... även en bränd skiva kommer för eller senare tappa data, antingen med ålder eller discrot.
Men det är ju bättre än inget
Och sen får man ha alla sina spel i snygga fodral i hyllan


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

*host* Galaxy *host*

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

*host* Galaxy *host*

Galaxy är inte drm utan en tjänst som gör att man kan ladda ner spelen och fixar så man kan köra vissa onlinespel

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Galaxy är inte drm utan en tjänst som gör att man kan ladda ner spelen och fixar så man kan köra vissa onlinespel

Jag kan tycka att det låter lite DRM om man inte kan spela utan det? No Man Sky som exempel.

Geeks Gaming

@Maysay: Där är enbart för att komma åt Hello Games servrar. Men själva spelet är DRM fritt och går att köra hela spelet utan.

Medlem

Jaha de ska stänga ner.
GOG är DRM precis som Steam.
snälla koppla på hjärnan (ibland så den inte sprängs)


signatur

hur tjattar man

Medlem

Det är tur att det finns så många småsaker som folk kan irritera sig på. Vad skulle ni göra annars?

Medlem
Skrivet av Pistolsniper:

GOG är DRM precis som Steam.

Nej. Jag har installationsfiler och patchar till många spel köpta på gog på skivor och hårddiskar. Inte en enda av dom kommer att kräva att jag är uppkopplad eller bevisar min äganderätt. Jag kan installera dom när som helst i framtiden oavsett hur det går för gog.
Om jag inte missade nått i din post kanske du ska kolla upp vad DRM betyder.

Medlem

Jag kör allt via galaxy men jag laddar samtidigt också ner installationsfilerna till spelen jag köper och lagrar dom som backups på extern hårddisk. Framtidssäkert och praktiskt ^^

Medlem
Skrivet av Pistolsniper:

Jaha de ska stänga ner.
GOG är DRM precis som Steam.
snälla koppla på hjärnan (ibland så den inte sprängs)

Tror du missat något.

Medlem

Bra initiativ, steams drm är nog den värsta som finns i dagsläget. Allmänt accepterad och ses inte som drm av gemene man.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

ELF
Medlem

Har mångt mycket fler spel på GOG än vad jag har på Steam. Så, fck drm.

@Jinxswe: Där sa du något. Är nog därför det står att servrarna inte är tillgängliga om jag försöker ladda upp något. Startar via genvägen istället för via Galaxy.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@Godofcheese: Ladda upp på en molntjänst, tex OneDrive. Problemet löst


signatur

I drank what?

1
Skriv svar