Recension – World of Warcraft: Battle for Azeroth

Robot
Recension – World of Warcraft: Battle for Azeroth

En smakstart följd av tveksamma val. Gurra säger sitt efter en månad med den nya expansionen.

#blizzard, #recension, #world-of-warcraft, #wow


MEG
Medlem

- Tjoo jag har hittat en skattkista under trädet, nu ska vi se vilka godsaker den innehåller.......14 resources och en lite docka (grått föremål) värd 8 guld........


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Azerite gear kan nog vara det dummaste påhittet de har haft hittills.

Citat:

We want item level increases to indicate it being an upgrade and not have the need for the player to simulate the item before deciding if it's an upgrade

Och så slänger de in Azerite gear där traitsen är så viktiga att vissa skiter i 30-45 ilvl upgrades för att de har helt fel traits...

Medlem
Citat:

Gott om pontential..

Potential*

Verkar vara en bra expansion annars.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av 73mpl4R:

Potential*

Verkar vara en bra expansion annars.

Fixat, tack!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Azerite gear kan nog vara det dummaste påhittet de har haft hittills.
Och så slänger de in Azerite gear där traitsen är så viktiga att vissa skiter i 30-45 ilvl upgrades för att de har helt fel traits...

Iden är väl egentligen inte så dum men utförandet är katastrofalt precis som recensionen påpekar. Blizzard har väl aldrig varit några mästare på att balansera och BfA är väl bara ytterligare ett exempel på detta.

Dec
Medlem

Jag slutade spela i somras. Är det nu min tur att säga: spelar folk WoW fortfarande?


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Så jäkla konstigt att de tappade så mycket från Legion! Fattadet inte!

Medlem

Jag gav upp nu i veckan. Har inte tid för hc/mythic och att spela som casual så tillfredsställer spelet inte alls.
Även fast nya talent träden känns mer genomtänkta än i Legion så är det nya Azerite systemet mycket tråkigare än Legendarys och relics från Legion.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
  • Sättet dem har scaleat world pvp och pve är vidrigt. Man känner knappt att man blir starkare när man gearar upp.

  • Azerite gear och traits är ett skämt. Ge oss tier sets och två extra talent points i talentträdet istället.

  • Buggar överallt.

  • Lustiga designbeslut, ett bra exempel är hur Warfront funkade och hur dem ändrade det,
    vilket påverkade Alliance ganska hårt (mer dem som vill geara upp sina alts).

  • Item rarity är fortfarande ett skämt, epics känns inte som epics, du får dem överallt, hela tiden.

Nu är det här mina egna åsikter, som inte behövs delas med andra... men ja, det finns mycket mer jag stör mig på.. Subscription gick ut igår, har inga planer att förnya förns saker fixas, vilket troligtvis inte kommer hända. Så många stora fundamentala fel på grundläggande koncept, så chansen att dem scrappar sånt är inte troligt.

Medlem

Tänkte ge spelet en månad till då jag spelar rätt casual och känner att jag har en del kvar att göra innan jag fått min "fix". Men ja, även om jag var evinnerligt trött på all fokus på demoner och Burning Legion i förra expansionen så var den expansionen rent gameplay-mässigt klart bättre. Artifact weapons och Class Halls kändes så jäkla bra jämför med vad vi har nu. Med det sagt är Boralus förmodligen min favoritplats i WoW. Älskar den staden.

Medlem
Skrivet av ShciZo:

Iden är väl egentligen inte så dum men utförandet är katastrofalt precis som recensionen påpekar. Blizzard har väl aldrig varit några mästare på att balansera och BfA är väl bara ytterligare ett exempel på detta.

Yeah, är det som gör mig så ledsen. De har ett bra koncept men de har inte gjort något bra med det. Något jag tror skulle vara lite småintressant, om än potentiellt katastrofalt, är att har man flera av samma trait så förändras den lite så att den blir bättre på ett annat vis.

Medlem

@cybo:

Känner precis samma sak som dig, gav också upp den här veckan och förnyade inte min subscription som går ut om ett par dagar. BFA är innehållslöst just nu och är inte värt besväret om man inte kör Mythic+ eller raidar, vilket jag inte gör. Island Expeditions är en kass version av MoP scenarios med osannolikt låg chans att få något och den andra nyheten Warfronts är ett 20 manna PVE moba, grinda rep genom World Quests är både är segt och trist och ger mig ingenting just nu, levla alts är inte på frågan då man måste grinda Azerite även med dem samt att scaling systemet suger och gör att man känns långt svagare för varje level istället för tvärtom. Knappast att detta är något som håller kvar casual spelare under en längre period, i varje fall inte mig. Varför tog Blizzard bort och/eller spottade ut en sämre version av systemen de introducerade i Legion? Fan, till och med professions har de lyckats med konststycket att göra värdelösa!

Medlem
Skrivet av caene:
  • Sättet dem har scaleat world pvp och pve är vidrigt. Man känner knappt att man blir starkare när man gearar upp.

Detta. När man känner sig som svagast när man har nått level cap så är något seriöst fel. Har också låtit min prenumeration löpa ut, vilket aldrig har skett såhär tidigt i en expansion för mig.

Medlem

Azeritegearet är väldigt dåligt utfört enligt mig. Och GCD ändringarna är ganska horribla.

Utöver det är detta ganska standard WoW, som jag antog att det skulle bli. Vi är ett par irls som har guild och försöker raida 1-2 ggr i veckan, så just nu är det fortfarande värt att spela.

Vad jag tror är att Blizzard var tvungna att stressa ut expansionen p.g.a överherrarna som styr över aktierna osv. För en del saker är verkligen för dåligt genomtänkt för att dom skulle kunna ha känt sig nöjda med hur det är just nu. Blizzard brukar förvisso göra en del ologiska och dumma beslut ibland.

Vi får nog vänta på 8.1 för att se dom riktigt stora förändringarna, tidigare än så tror jag inte dom kommer.

Men jag håller nog med recensionen för det mesta just nu, otroligt bra musik, väldigt mysiga zoner och Uldir är en helt ok första raid. 3/5

Här är en ganska djupgående video som analyserar Battle for Azeroth del 1:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag har svinkul i BFA även om vissa grejer är mindre bra. I helgen blir det mythic+ utav helvete o hoppas på att kliva närmare 360 ilvl

Medlem

Jag har också riktigt kul faktiskt! vi är ett gäng polare som startat ett community och lirar HC uldir atm. Det finns alltid folk att spela med osv, vilket är riktigt najs!

Jag kanske är biased dock, då jag inte spelade Legion.

Gen
Medlem

Är casual pga tidsbristen men måste säga att det vart superkul att levla. Väldigt fina områden, bra musik, coola monster och annat skoj. Dungeons är också väldigt välgjorda och trevliga. Det negativa är väl vissa buggar, stat squish som inte gjordes speciellt bra och den underliga Azerite gearen. Har inte hunnit köra Mythics eller Raids och lär nog inte göra det men kör nog WoW vid sidan av två månader till så får vi se sen. Dock lär WoW aldrig mer bli mitt main-spel som jag lägger åtskilliga timmar på.

Medlem

Jag är en gammal veteran inom wow som spelade som med under vanilla och Burning Crusade. Sedan slutade jag och har inte spelat eller ens kollat på ett enda expansion som kommit mellan BC och BFA.

Men så fick min bror mig att testa BFA och från mitt perspektiv så tycker jag allt är jättekul och nytt. Känns som ett nytt spel för mig (vilket det är). Men att jag kunde direkt ta min paladin från level 70 till 110 och hoppa in i den nya expansionen var en extrem fördel och hade inte det funnits hade jag nog aldrig kommit tillbaka.

Jag tycker de nya Azerite gear och Azerite halsbandet är roliga förändringar mot vanlig gear. Att man hittar gear som är bättre och kräver högre Azerite level än man är ser jag absolut inte som ett problem, man måste ju ha något att sträva efter och kämpa för. Jag är för närvarande nästan level 20 på halsbandet och har gear som kräver både 21/23/25 kanske, men det är ju moroten för mig att försätta levla mitt halsband. Annars hade jag ju struntat i det...

Så det jag vill inflika i diskussionen är att om man som ny spelare hittar tillbaka till WoW utan preferenser från tidigare expansioner så är expansionen väldigt bra (personlig åsikt) och har återigen lyft WoW för mig och den där härliga känslan att man bara längtar tills dottern lagt sig och man kan få nån timme

EDIT: Jag som casual spelare känner för första gången också att jag kan få riktigt bra gear pga det nya loot reglerna samt mythic+ så man slipper engagera sig i raids.

1
Skriv svar