Vilka 20 spel vill du se på Playstation Classic?

Medlem

Det är svårt att välja vilka spel som man skulle vilja se till konsolen.

Kanske:
* Azure Dreams
* Castlevania: Symphony of the Night
* Chrono Trigger (hade velat se den till SNES Classic, så får hoppas på att se den till Playstation Classic istället)
* Crash Bandicoot 3
* Digimon World
* Klonoa
* Metal Gear Solid
* Rayman
* Resident Evil 2
* Spyro 2
* Wipeout 3 (min sambo har det spelet men skivan är så repig så att spelet fryser när man ska börja ett race)

Det är de som jag kommer på i första hand


signatur

ゼルダの城

Medlem

Alundra, Grandia och Spider-Man hade jag gärna velat se.

Medlem
Medlem

Är hälften av spelen med så köper jag
Lunar silver star story
Lunar 2
Parasite Eve
Final Fantasy Tactics
Xenogears
Wild arms 2
Tales of Destiny
Tales of Eternia
The Legend of Dragoon

Medlem

Destruction Derby!

Medlem

Om den har Hot Wheels Turbo Racing, så köper jag den på direkten!


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

Ape Escape, motherfuckers! (Hur fan kommer det sig att ingen har nämnt det här spelet tidigare i tråden?)


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Ape Escape är egentligen ett måste! Men kräver tyvärr analoga spakar

Crash Bash
Wip3out
Driver 1+2
Destruction Derby 2
Croc
Lego Racers
Rollcage

Medlem

Ridge Racer såklart !!

Medlem

Inget.

Ge mig analoga spakar, då kan vi snacka.

Medlem

Undra varför man väljer att begränsa sig till 20 spel, det kommer ju uppenbarligen att göra väldigt många kluvna inför köp, och blir svårt att skapa en reprsentativ bild av konsolens historia (om det nu var syftet). Visst, kan tänka mig att det beror lite på rättigheter och så, men dom hade lätt kunnat gräva fram det dubbla antalet

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

Ridge Racer såklart !!

Type 4. Fortfarande bland dom bästa soundtracken jag hört i ett icke-rpg. Sjukt bra spel!

Medlem

Skulle vilja se Dino Crisis och FFVVIII och FFIX samt Jade Coocoon. ÅÅåh, gimmie! Men solklart skall ju den reviderade kontrollen med sticks vara med. Känns ju tämligen cyniskt att sälja det separat senare.

Medlem

Hmm jag är inte direkt sugen på den här överhuvudtaget. Har till och med kvar min gamla Playstation men har inga planer på att spela på den igen.
Tyvärr tycker jag den generationen är den som åldrats sämst vad gäller konsolvärlden. Då så många spel blev i 3d och 3d ser rätt jävla bedrövligt ut på den tiden. De skulle väntat en generation till med det.
Men hmm..
Jag skulle vila se ett helt gäng med j-rpgs ty det fanns det ju faktiskt en del jäkla bra på den gamla gråa maskinen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag har försökt att göra en lista på 20 stycken spel, där det både är med spel som jag vill ha med, spel som är väldigt populära som många vill ha med och även populära multiplayer spel så att det inte blir för mycket singel player.
Självklart så är de fem bekräftade spelen också med på listan.

Det finns två stycken spel som jag väldigt gärna också hade tagit med, Digimon World och Klonoa men jag valde istället att ta med Azure Dreams och Wipeout 3 som är några spel som jag hellre skulle vilja se på konsolen.

Så här ser min färdiga lista ut med 20 stycken Playstation spel.

*Azure Dreams

*Bust-A-Move 2

*Castlevania: Symphony of the Night

*Chrono Cross

*Crash Bandicoot 3

*Crash Team Racing

*Final Fantasy VII

*Jumping Flash

*Metal Gear Solid

*Rayman

*Resident Evil 2

*Ridge Racer Type 4

*Spyro 2

*Tekken 3

*Tony Hawk’s Pro Skater 2

*Tomb Raider 2

*Vagrant Story

*Wild Arms

*Wipeout 3

*Worms Armageddon


signatur

ゼルダの城

12
Skriv svar