Fortnite skryter med 78 miljoner spelarkonton i augusti

Robot
Fortnite skryter med 78 miljoner spelarkonton i augusti

Inför säsong 6 av Epics monstersuccé avslöjar de hur många som loggat in under rekordmånaden augusti.

#fortnite, #minecraft, #spelarantal


Gen
Medlem
Citat:

Vi får en känsla av att den högsta punkten inte är nådd ännu.

Vad mer kan de porta spelet till?

Medlem

Vilket är det största spelet i förhållande till aktiva spelare om man endast tar PC?
League of Legends har ju varit stort länge, men har dålig koll på dessa siffror numera.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Tja med tanke på att jag testat på PC, PS4, iPad och Switch med olika konton så har jag alltså hjälpt till med 4 pinnar i statistiken, med en total speltid på typ 5 matcher

Ambassadör
Xbox

I felt a great disturbance in the Force, as if millions of parents credit cards suddenly cried out in terror and were suddenly silenced. I fear something terrible has happened.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

I felt a great disturbance in the Force, as if millions of parents credit cards suddenly cried out in terror and were suddenly silenced. I fear something terrible has happened.

Jag förstår nog inte riktigt vad som är så svårt för föräldrar att koll på sina kreditkort. Är det att föräldrar inte kan säga nej eller är det småkriminella barn vi har som snor kreditkort när föräldrar sover?

KoP
Medlem

Säsong 6? Sen när blev spel tv-serier? 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Säsong 6? Sen när blev spel tv-serier? 🤔

Diablo 3 startar sin season 15 idag. Så klart man kan kalla det season i spel.


signatur

If u can´t kill me, Join me

Inaktiv

Epic förtjänar verkligen detta. Kan inte komma på en enda utvecklare som sköter ett spel så bra som dem.
Inte nog med att de skapar det mest populära Battle Royale spelet, de ser till att det är helt och hållet fritt från pay-to-win, lyssnar noga på sina spelare och förbättrar spelet i en sådan takt som jag aldrig någonsin sett en utvecklare göra. Spelet är tekniskt snyggt, det är väloptimerat och skalar fint på allt från potato-PC's till high-end.
Som om det inte är nog så är spelet helt gratis att spela. De slår även rutinerade Esport AAA-utvecklare med sin netcode:

Medlem

Ja eftersom det är gratis att skapa ett konto så är det väl inte så svårt. Har ett själv men spelade bara spelet ett 10-tal gånger innan jag tröttnade. Man kanske borde radera kontot?

KoP
Medlem
Skrivet av FEIF:

Diablo 3 startar sin season 15 idag. Så klart man kan kalla det season i spel.

Men vad innebär en säsong i ett spel? Kan man inte spela längre när man kommit till säsongsavslutningen och måste man sedan sitta och vänta tills nästa säsong startar? :'D

Jag förstår ju vad säsonger innebär i spel såsom The Walking Dead, när man har lirat klart alla episoder så sitter man ju där och får snällt vänta på nästa säsong.

Men i spel som Fortnite och Diablo 3, hur fasen funkar det där?

Medlem

Vissa föräldrar(mitt x) har konsoler men vet nästan ingenting om dom. Yngsta pojken gjorde av med några 100ingar innan jag stoppade så att han inte kunde köpa själv helt vilt. Nu har hon köpt rätt många danser mm till barnen. I fortnite så fungerar säsongen så att man får mer xp uppdrag och kan låsa ut fler saker "gratis".

Medlem
Skrivet av Stich:

Jag förstår nog inte riktigt vad som är så svårt för föräldrar att koll på sina kreditkort. Är det att föräldrar inte kan säga nej eller är det småkriminella barn vi har som snor kreditkort när föräldrar sover?

Föräldrar med noll kolla och såna som inte kan/vågar säga nej.
Du vet arga småungar är det farligaste som finns 😕


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar