EA tonar ner Ronaldo på Fifa-omslaget efter våldtäktsanklagelser

Robot
EA tonar ner Ronaldo på Fifa-omslaget efter våldtäktsanklagelser

"Vi följer situationen noga"

#ea, #fifa-19, #ronaldo


Avstängd

Jag kliar mitt huvud över denna.

Ronaldo om någon borde ju knappast ha problem att hitta villiga damer som faller han i smaken? Inte så att han, om någon, borde uppleva ett "nej" som en så stor förlust att han skulle försöka ge sig på kvinnan, utan han hade bara gått vidare, "ok whatever, next".

Jag har helt enkelt väldigt svårt att tro att just han skulle kunna bli så desperat i en situation med tanke på vem han är, hur känd han är, hur rik han är och framförallt hur snygg(?) han är. Men who knows...

Detta TROR jag faktiskt är som han själv yttrar sig på Twitter, någon som vill bli "framgångsrik" på hans bekostnad. Om det är fallet så är det genomruttet och ett hån mot äkta metoo-offer.

P.S. Jag bryr mig inte ett skvatt om fotboll allmänt talat. Trevlig helg!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag kliar mitt huvud över denna.

Ronaldo om någon borde ju knappast ha problem att hitta villiga damer som faller han i smaken? Inte så att han, om någon, borde uppleva ett "nej" som en så stor förlust att han skulle försöka ge sig på kvinnan, utan han hade bara gått vidare, "ok whatever, next".

Jag har helt enkelt väldigt svårt att tro att just han skulle kunna bli så desperat i en situation med tanke på vem han är, hur känd han är, hur rik han är och framförallt hur snygg(?) han är. Men who knows...

Detta TROR jag faktiskt är som han själv yttrar sig på Twitter, någon som vill bli "framgångsrik" på hans bekostnad. Om det är fallet så är det genomruttet och ett hån mot äkta metoo-offer.

P.S. Jag bryr mig inte ett skvatt om fotboll allmänt talat. Trevlig helg!

Just i det här fallet verkar det peka på att det stämmer, annars är det jävligt mycket rök utan eld.

Medlem

Det var väl strax innan han "erkände Palestina" som stat, vägrade skaka hand med spelare från det Israeliska landslaget m.m.?

Därefter kommer denna kampanj mot honom. Luktar starkt "fake news" över det hela. Inte första gången något sådant har hänt.

Medlem

@AplAy:

Spelar ingen roll hur snygg, känd och bra man anses vara, man är inte mindre benägen att våldta någon för det.

Finns ett fall i Jönköpings län just nu där en skolelev på 19-20år ska ha våldtagit sin lärarinna.
Hans farsa gick ut och sa något i stil med att hans son minsann inte har några problem att få vilken tjej han vill så varför skulle han våldta någon?
Han är inte dömd än men jag förstår verkligen inte sådana kommentarer.

Minns för ca 10år sedan när jag pluggade till fritidsledare att vi kollade på en dokumentär om ett våldtäktsfall bland högstadie/gymnasielever. Tjejen blev inte trodd på för att killen var populär. "Hela" stan var på killens sida.
Först när det blev bevisat att han faktiskt gjort något fel så insåg man att man betett sig fel mot tjejen i fråga som vågat anmäla det hela.


signatur

Halo kompis!

Avstängd
Skrivet av laban005:

Just i det här fallet verkar det peka på att det stämmer, annars är det jävligt mycket rök utan eld.

Jag läste igår om att vissa bevis möjligen kommer att offentliggöras. Har du länk till en del av "röken"?

Skrivet av Rackaren:

Det var väl strax innan han "erkände Palestina" som stat, vägrade skaka hand med spelare från det Israeliska landslaget m.m.?

Därefter kommer denna kampanj mot honom. Luktar starkt "fake news" över det hela. Inte första gången något sådant har hänt.

Är målsägande från Israel?

Skrivet av Bussovic:

@AplAy:

Spelar ingen roll hur snygg, känd och bra man anses vara, man är inte mindre benägen att våldta någon för det.

Finns ett fall i Jönköpings län just nu där en skolelev på 19-20år ska ha våldtagit sin lärarinna.
Hans farsa gick ut och sa något i stil med att hans son minsann inte har några problem att få vilken tjej han vill så varför skulle han våldta någon?
Han är inte dömd än men jag förstår verkligen inte sådana kommentarer.

Minns för ca 10år sedan när jag pluggade till fritidsledare att vi kollade på en dokumentär om ett våldtäktsfall bland högstadie/gymnasielever. Tjejen blev inte trodd på för att killen var populär. "Hela" stan var på killens sida.
Först när det blev bevisat att han faktiskt gjort något fel så insåg man att man betett sig fel mot tjejen i fråga som vågat anmäla det hela.

Jag säger inte att någon automatiskt blir immun, men om du lever ett liv i överflöd så bör en motgång inte göra att du plötsligt går över gränsen. Det ska vara att han egentligen har ett väldigt skört ego som plötsligt blev krossat inne på hotellrummet den kvällen...

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag kliar mitt huvud över denna.

Ronaldo om någon borde ju knappast ha problem att hitta villiga damer som faller han i smaken? Inte så att han, om någon, borde uppleva ett "nej" som en så stor förlust att han skulle försöka ge sig på kvinnan, utan han hade bara gått vidare, "ok whatever, next".

Jag har helt enkelt väldigt svårt att tro att just han skulle kunna bli så desperat i en situation med tanke på vem han är, hur känd han är, hur rik han är och framförallt hur snygg(?) han är. Men who knows...

Detta TROR jag faktiskt är som han själv yttrar sig på Twitter, någon som vill bli "framgångsrik" på hans bekostnad. Om det är fallet så är det genomruttet och ett hån mot äkta metoo-offer.

P.S. Jag bryr mig inte ett skvatt om fotboll allmänt talat. Trevlig helg!

Fast det betyder inte att man inte är sjuk i huvudet? Hur många män med makt och pengar gör inte sjuka saker hela tiden? Våldtar? Torterar? Pedofili? Allting som dom kan göra, just för att dom har pengar och makt, ingen som kan komma med anklagelser mot dom, för dom kan köpa sig ur det, eller bara neka till det för att dom har makt. Ju mer makt och pengar, ju mer troligt är det snarare om du frågar mig. Ditt tankesätt är väldigt off.

Edit: Säger inte att Ronaldo är skyldig. Jag har sett hans dokumentär och han verkar vara en väldigt bra människa, har stor respekt för hans sätt att vara och hans arbete för att hjälpa dom som har det sämre. Men man vet aldrig vad som händer bakom gömda dörrar.

Redaktör
Skrivet av Rackaren:

Det var väl strax innan han "erkände Palestina" som stat, vägrade skaka hand med spelare från det Israeliska landslaget m.m.?

Därefter kommer denna kampanj mot honom. Luktar starkt "fake news" över det hela. Inte första gången något sådant har hänt.

Det finns flera exempel på fejkade filmer och bilder där han påstås göra saker som inte stämmer. Vore lämpligt att du ser till att underbygga upogifter om att han vägrat skaka hand, annars blir det bara falsk ryktesspridning.


signatur
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Jag kliar mitt huvud över denna.

Ronaldo om någon borde ju knappast ha problem att hitta villiga damer som faller han i smaken? Inte så att han, om någon, borde uppleva ett "nej" som en så stor förlust att han skulle försöka ge sig på kvinnan, utan han hade bara gått vidare, "ok whatever, next".

Handlar nog inte om det i slutändan. Någon spärr saknas bara hos vissa. Kan nog också få lite hybris med när man blir alltför känd. Samma sak med Cosby, när han var på toppen av karriären så våldtog han friskt.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag läste igår om att vissa bevis möjligen kommer att offentliggöras. Har du länk till en del av "röken"?

Är målsägande från Israel?

Jag säger inte att någon automatiskt blir immun, men om du lever ett liv i överflöd så bör en motgång inte göra att du plötsligt går över gränsen. Det ska vara att han egentligen har ett väldigt skört ego som plötsligt blev krossat inne på hotellrummet den kvällen...

Nej. Men det tycks inte om när stora internationella profiler talar illa om dom för vad de verkligen gör där nere.
Finns flera fall där någon råkat ut för något slags "missöde" efter att tydligt visat sitt förakt mot staten.

Tycker hela grejen är sjukt löjlig. Hoppas på att tjejen som gått med på detta lurendrejeri får betala massor i böter.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag läste igår om att vissa bevis möjligen kommer att offentliggöras. Har du länk till en del av "röken"?

Är målsägande från Israel?

Jag säger inte att någon automatiskt blir immun, men om du lever ett liv i överflöd så bör en motgång inte göra att du plötsligt går över gränsen. Det ska vara att han egentligen har ett väldigt skört ego som plötsligt blev krossat inne på hotellrummet den kvällen...

Nä inte mer än Der Spiegels artikel från 2017, så kan ju fortfarande vara falska rykten, men om de dokument och sms-konversationer stämmer så borde det inte vara mycket att snacka om. Sen att det ens finns en uppgörelse gör ju att sannolikheten ökar enligt mig. OM hennes version stämmer så är han riktigt jävla vidrig iaf.

Och att som superkändis/"snygging"/populär kunna hävda att man inte behöver våldta är ju bara det perfekta alibit, köper jag inte alls, han/folk är väl människa som alla andra innerst inne. Ingen borde behöva våldta oavsett status.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Detta TROR jag faktiskt är som han själv yttrar sig på Twitter, någon som vill bli "framgångsrik" på hans bekostnad. Om det är fallet så är det genomruttet och ett hån mot äkta metoo-offer.

P.S. Jag bryr mig inte ett skvatt om fotboll allmänt talat. Trevlig helg!

Hur ofta blir man känd av att anklaga kända personer för brott? Känns mer som att man får ta emot hinkvis med hat.

Ambassadör
Xbox

Det verkar ju dock som om Der Spiegel har gjort ett gediget jobb. Särskilt de läckta dokumenten från hans advokater där han erkänner att hon sa nej och stopp flera gånger är ju ganska avslöjande.

Der Spiegel twitter

Vilken gris!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Hur ofta blir man känd av att anklaga kända personer för brott? Känns mer som att man får ta emot hinkvis med hat.

Känd kommer hon inte bli men om det nu stämmer att han gett henne pengar för att vara tyst innan, så är detta bara för att hon antagligen har slut på dessa och vill ha mer. Han hade tjej vid den tidpunkten och det sägs att det var därför han betalade denna tjejen pengar så inte hans tjej skulle få reda på det.

Och att jämföra en av världens populäraste personer med en 19-20 åring som våldtar en lärare i Jönköping som någon gjorde här ovanför är bara sjukt. Han borde skaffa sig lite verklighetsförankring, det är inte ens samma typ av situation.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Det verkar ju dock som om Der Spiegel har gjort ett gediget jobb. Särskilt de läckta dokumenten från hans advokater där han erkänner att han hon sa nej och stopp flera gånger är ju ganska avslöjande.

Der Spiegel twitter

Vilken gris!

Det är inga officiella dokument och dom förnekas av hans advokater, så det är inget som säger att det som står i dessa har hänt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Han är alltså bara anklagad, inte dömd?
Oavsett vad man tycker om killen så är det läskigt hur lätt det är att förstöra en persons rykte totalt med ett simpelt uttalande som inte behöver vara sant alls, kommer förfölja honom i resten av hans karriär även om han är oskyldig, för uppenbarligen är bevis överskattat..

Medlem
Skrivet av breahl:

Och att jämföra en av världens populäraste personer med en 19-20 åring som våldtar en lärare i Jönköping som någon gjorde här ovanför är bara sjukt. Han borde skaffa sig lite verklighetsförankring, det är inte ens samma typ av situation.

Våldtäkt är inte samma som våldtäkt, eller vad menar du?


signatur

Halo kompis!

Medlem

@AplAy: Som jag förstått det så har förövarens utseende sällan något med våldtäkt att göra, det finns gott om andra faktorer som t ex makt, och det kan man ju lätt tänkta sig att en världsstjärna kunde ta sig rätten att utöva. Bilden av att alla kvinnor skulle svärma och "vilja hoppa i säng med" berömda män är ju också hyfsat skev. Viss finns det säkert gott om sådana, men inte alla per automatik, vilket också skulle kunna vara ett motiv hos någon som kanske intet är van att bli avspisad?
Bara exempel, jag är inte alls insatt i situationen kring Ronaldo (fast det är ju klart, som den lille fuskaren dyker på planen så är det ju mycket som pekar på en ömkansvärd och värdelös personlighet).
Naturligtvis kan ju även berömmelsen och framförallt rikedomen göra honom till en måltavla, det säger jag inget om, men man kan naturligtvis aldrig utgå från att det ligger till på det viset.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Han är alltså bara anklagad, inte dömd?
Oavsett vad man tycker om killen så är det läskigt hur lätt det är att förstöra en persons rykte totalt med ett simpelt uttalande som inte behöver vara sant alls, kommer förfölja honom i resten av hans karriär även om han är oskyldig, för uppenbarligen är bevis överskattat..

Samtidigt så kan det väl inte bli på annat sätt? Om det nu har hänt så måste ju offret (och alla andra offer för liknande situationer träda fram och gå till polisen. Saken är ju att man ska ge fan i att döma någon på förhand utan lämna det till rättsväsendet. Vad folk nu skvallrar om och drar för förhastade slutsatser har ju inget med själva handlingen och rättvisans gång att göra.

@breahl: Säg något rättsfall där advokaterna INTE förnekat sin klients skuld

Testpilot

Innan man kommenterar kan man väl läsa vad Der Speigel har skrivit? Ronaldo betalade för hennes tystnad, det gör man knappast om det inte är något fuffens bakom.

Redaktör
Skrivet av Mutumba:

Innan man kommenterar kan man väl läsa vad Der Speigel har skrivit? Ronaldo betalade för hennes tystnad, det gör man knappast om det inte är något fuffens bakom.

Det känns lämpligast att låta en domstol avgöra hans eventuella skuld.


signatur
Avstängd
Skrivet av Ender:

@AplAy: Som jag förstått det så har förövarens utseende sällan något med våldtäkt att göra, det finns gott om andra faktorer som t ex makt, och det kan man ju lätt tänkta sig att en världsstjärna kunde ta sig rätten att utöva. Bilden av att alla kvinnor skulle svärma och "vilja hoppa i säng med" berömda män är ju också hyfsat skev. Viss finns det säkert gott om sådana, men inte alla per automatik, vilket också skulle kunna vara ett motiv hos någon som kanske intet är van att bli avspisad?
Bara exempel, jag är inte alls insatt i situationen kring Ronaldo (fast det är ju klart, som den lille fuskaren dyker på planen så är det ju mycket som pekar på en ömkansvärd och värdelös personlighet).
Naturligtvis kan ju även berömmelsen och framförallt rikedomen göra honom till en måltavla, det säger jag inget om, men man kan naturligtvis aldrig utgå från att det ligger till på det viset.

Om det finns extraordinära bevis för det hela (t.ex. påstådda NDA) så är det för jävligt minst sagt. Som jag svara i senare inlägg så är det möjligt att hans ego blev helt plötsligt krossat att han gick över gränsen. Jag är dock förvånad för jag har sett få "snygga" kändisar som åkt dit på #metoo, mest gamla gubbar hittills.

"Extraordinära anklagelser kräver extraordinära bevis" för att göra en variant på Carl Sagans berömda citat. Våldtäkt är en extraordinär anklagelse med tanke på dess långsiktiga följder för både målsägande och åtalad/dömd.

Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

Det känns lämpligast att låta en domstol avgöra hans eventuella skuld.

Självklart men alltför många tenderar att misstro kvinnan enkom pga Ronaldo är känd och rik. Det jag kunde läsa mig till var att handlingarna som bekräftade summan är faktiska, men kan ha fel där.

Avstängd

Som jag tolkar det (kan ha tolkat fel) så handlar de betalda pengarna om att hon skulle hålla tyst om att de legat för han hade flickvän på den tiden(?) För jävligt gjort av Mr. Ronaldo då oavsett.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag kliar mitt huvud över denna.

Ronaldo om någon borde ju knappast ha problem att hitta villiga damer som faller han i smaken? Inte så att han, om någon, borde uppleva ett "nej" som en så stor förlust att han skulle försöka ge sig på kvinnan, utan han hade bara gått vidare, "ok whatever, next".

Jag har helt enkelt väldigt svårt att tro att just han skulle kunna bli så desperat i en situation med tanke på vem han är, hur känd han är, hur rik han är och framförallt hur snygg(?) han är. Men who knows...

Detta TROR jag faktiskt är som han själv yttrar sig på Twitter, någon som vill bli "framgångsrik" på hans bekostnad. Om det är fallet så är det genomruttet och ett hån mot äkta metoo-offer.

P.S. Jag bryr mig inte ett skvatt om fotboll allmänt talat. Trevlig helg!

Våldtäkt handlar sällan om sex utan makt.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är inga officiella dokument och dom förnekas av hans advokater, så det är inget som säger att det som står i dessa har hänt.

Har du lust att förklara vad ett officiellt dokument skulle vara i dessa lägen? Vad är just ett "officiellt dokument"? För jag tror du antingen har en definition som är helt off eller så förstår du inte vad du säger.

"dom förnekas av hans advokater"

Oj, förvånade.

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig förstått den här typen av agerande. Man är väl oskyldig tills motsatsen är bevisad? #metoo är en fantastiskt bra kampanj, men den pöbelmentalitet som uppstått där allmänheten och företag dömer folk som inte ens åtalats köper jag inte.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Fast det betyder inte att man inte är sjuk i huvudet? Hur många män med makt och pengar gör inte sjuka saker hela tiden? Våldtar? Torterar? Pedofili? Allting som dom kan göra, just för att dom har pengar och makt, ingen som kan komma med anklagelser mot dom, för dom kan köpa sig ur det, eller bara neka till det för att dom har makt. Ju mer makt och pengar, ju mer troligt är det snarare om du frågar mig. Ditt tankesätt är väldigt off.

Edit: Säger inte att Ronaldo är skyldig. Jag har sett hans dokumentär och han verkar vara en väldigt bra människa, har stor respekt för hans sätt att vara och hans arbete för att hjälpa dom som har det sämre. Men man vet aldrig vad som händer bakom gömda dörrar.

Kapten klänning är ju ett rätt bra exempel samt många i hans "umgängeskrets". Går ju diskutera om det fanns varningstecken beroende på vem man frågar men det kommer det nog finnas även i detta fall om det visar sig vara sant. Lätt att vara efterklok.

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Lindberg_(polis)

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Aldrig förstått den här typen av agerande. Man är väl oskyldig tills motsatsen är bevisad? #metoo är en fantastiskt bra kampanj, men den pöbelmentalitet som uppstått där allmänheten och företag dömer folk som inte ens åtalats köper jag inte.

Iaf i stora delar av västvärlden är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. Men journalisters arbete är också viktigt för att rättsapparaten ska fungera. Så jag hoppas dom har på fötterna när dom går ut med sånt här, och inte för snabba pengar till sin tidning.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Iaf i stora delar av västvärlden är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. Men journalisters arbete är också viktigt för att rättsapparaten ska fungera. Så jag hoppas dom har på fötterna när dom går ut med sånt här, och inte för snabba pengar till sin tidning.

Se vad som hände med Martin Timell. Där var det närmast en häxjakt även fast han var oskyldig i slutändan


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

123
Skriv svar