Lara Croft rabatteras - blir recensionsbombad på Steam

Medlem

Jag fattar fan inte detta. Om nu priset är sån avgörande faktor så borde man väntat till en rea. Var det värt att köpa på release-dagen där och då? Om "Ja", spelar det någon som helst roll vad spelet kostar idag? Att känna sig lurad är helt och hållet ens eget fel.

Tydligen behöver man hantera gamers med silkesvantar nu för tiden.

Medlem

Surt sa räven


signatur

Meep!

Medlem

Jävla snorungar som drygar sig med kassa recensioner. Jag hade hur kul som helst med spelet iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Så man skall bli arg och skrika så fort någon sänker priset på en vara man köpt?
Suck vad trött man måste vara om det gör än arg.

Nej, men tar man förbokningar på ett 600 kronorsspel och sedan rear ut det för 400 kr efter en månad så tycker jag det finns anledning att vara upprörd.

Sedan tycker jag det är onödigt att det ska behöva tas ut i form av negativa recensioner på spelet i sig.

Medlem

Om man redan lagt 35h på spelet och då tycker att det inte är bra. Hade man i alla fall kul med spelet i 34h59min. Då skall man inte få någon kompensation.

Inaktiv

Jag skulle bara bli överlycklig om ett spel reas ut såpass kort efter lanseringen! Mer billiga spel till folket!!!

Medlem

Skulle tro att många av de negative "recensenterna" är de som sitter med RTX-kort. De har blivit milt sagt irriterade över att priset sänkts nu utan att vare sig strålspårning eller DLSS blivit aktiverade i spelet innan dess. Det förtar därmed i stort sett hela värdet av "bragging rights" på inköpen av deras dyra grafikkort, SotTR skulle ju vara först ut, och de köpte både det och sina grafikkort dyrt pga det.

De borde snarare bli arga på Nvidias marknadsföring, och att de pushade ut korten på marknaden med den prissättningen långt innan stödet fanns. SotTR är i det fallet bara en drabbad tredje part, tycker jag.

Ang 47% prissänkning på Croft Edition, det är en "felaktigt" uppfattad rabattsats. Croft edition har alltid haft 19% samlingsrabatt på Steam. 34% rabatt på 19% ger 47% rabatt, så 34% rabatt i praktiken från det pris den alltid haft.

Medlem

Kan ju tycka att Steam borde ge typ 60 dagars prisgaranti och att det bara gäller om man köper via Steam. Det gynnar alla då man inte behöver vänta på rea i lika stor utsträckning som man annars gör inför, jul, sommar, helloween, påsk mm

Medlem

Det känns rätt skumt att sänka priset med 20 euro 1 månad efter release. Även om spelet säljer under förväntan. Hade det inte varit bättre att sälja för 40 euro på releasedagen? Då hade de inte behövt rea ut det redan samtidigt som fler människor säkert köpt det.

Medlem

@Sillgam: Om jag skulle gissa så kanske det sålt OK och nu vill de klämma ut så mycket försäljning som möjligt innan RDR2 stjäl ALL försäljning


signatur

I drank what?

MEG
Medlem

Kan till en viss del förstå om man blir besviken om nyss köpt ett spel för att nästa dag ligga på rea.
Det är dock risken med alla köp, oavsett om det är ett spel eller tv. Man får vänta till rea eller lära sig leva med det


signatur

Death is only the beginning

Medlem

De kanske borde mötas halvvägs? Sänka nypriset med 20% sedan vänta lite längre tid innan rea.

jbx
Medlem

Jag köpte spelet på releasedagen och medan det installerades och uppdaterades så råkade jag starta Fallout 4. Skulle bara göra ett uppdrag eller två, nästa gång jag tittade på klockan så hade det gått en tid och Forza Horizon hade släppts. Och på fredag red dead.. Får se när jag startar Tomb Raider... Typiskt mig att köpa nya spel men när jag börjar spela så kostar de 199kr max... Finns mååånga exempel på detta beteende..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jösses. Nästan så man vill köpa spelet och ge det en tumme upp bara för att... Tröttsamt med dessa konstant lättirriterade gamers som bara klagar och ger skitbetyg på allt bara för att de är bittra.

Avstängd

Folk som pre-ordrar är dumma i huvudet och får skylla sig själva. Ser ut att vara ett kasst spel f.ö

Medlem

Köpte det nu på rea, ej spelat de tidigare 2, älskar spelet! Atmosfären är underbart och det är grymt grymt snyggt. Ibland känns det som att man spelar något som renderats/bearbetats till ett videoklipp, fast det är i realtid!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Massan som klagar är så fjantiga att det är cringe galore, ingen tvingade dom att köpa spelet.


signatur

hur tjattar man

Medlem

Problemet som jag förstår det är ju att nu cirka 5 veckor efter att spelet släppts så kan man få det för nästan halva priset. Det känns väl inte rättvist? Jag personligen äger inte spelet men jag kommer nog aldrig köpa ett om de ska hålla på så här.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Problemet som jag förstår det är ju att nu cirka 5 veckor efter att spelet släppts så kan man få det för nästan halva priset. Det känns väl inte rättvist? Jag personligen äger inte spelet men jag kommer nog aldrig köpa ett om de ska hålla på så här.

Varför är inte det rättvist? Varför ska en produkt säljas för fullpris x antal månader efter release om det säljer dåligt? Bara för att alla som förbokar ska få "valuta" för pengarna? Är man så dum att man förbokar ett spel i dagens klimat där spel släpps ofärdiga med day1-patchar eller som patchas i flera månader efteråt så göder man en redan sjuk bransch att fortsätta på samma sätt.

Helt rätt att sänka priset om produkten säljer dåligt, annars kommer de inte få in några pengar alls, speciellt inte nu när RDR-2 släpps snart.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Varför är inte det rättvist? Varför ska en produkt säljas för fullpris x antal månader efter release om det säljer dåligt? Bara för att alla som förbokar ska få "valuta" för pengarna? Är man så dum att man förbokar ett spel i dagens klimat där spel släpps ofärdiga med day1-patchar eller som patchas i flera månader efteråt så göder man en redan sjuk bransch att fortsätta på samma sätt.

Helt rätt att sänka priset om produkten säljer dåligt, annars kommer de inte få in några pengar alls, speciellt inte nu när RDR-2 släpps snart.

Så om du köper en ny TV för 10.000 kr och imorgon så sänker de den till 6500kr, blir du inte lite less då? Jag tycker det bara är dåligt. Jag bryr mig egentligen inte om detta spelet alls.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Så om du köper en ny TV för 10.000 kr och imorgon så sänker de den till 6500kr, blir du inte lite less då? Jag tycker det bara är dåligt. Jag bryr mig egentligen inte om detta spelet alls.

Men vafan snackar du om? Det är inte en dag vi snackar om här utan 5 veckor!

Och ja det hade varit surt men så är livet. hade jag köpt TVn via ett företag som har prisgaranti även efter inköp så hade det inte varit ett problem i alla fall.

Vill man vara först så kostar det. Fattar inte varför det är så jäkla svårt att begripa för vissa individer.

Och om du inte bryr dig så varför är du ens här?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Så om du köper en ny TV för 10.000 kr och imorgon så sänker de den till 6500kr, blir du inte lite less då? Jag tycker det bara är dåligt. Jag bryr mig egentligen inte om detta spelet alls.

Ja, 3500 kr och ett par hundralappar är ju nästan samma sak...

Och det gör väl inte TV'n sämre?

Medlem
Skrivet av Lombra:

Nej, men tar man förbokningar på ett 600 kronorsspel och sedan rear ut det för 400 kr efter en månad så tycker jag det finns anledning att vara upprörd.

Sedan tycker jag det är onödigt att det ska behöva tas ut i form av negativa recensioner på spelet i sig.

Förboka aldrig... så är problemet ur vägen. Så svårt är det inte. Men att bli upprörd för att de sänker priset... lite av ett I-lands problem kan man tycka.

Medlem

Nu har de tagit bort rean på STEAM men Rise of The Tomb Raider är fortfarande på rea. Kanske blev det för stort tryck på omdömena.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Och om du inte bryr dig så varför är du ens här?

För att andras synpunkter på saker och ting är intressant.

Skrivet av MaxWarp:

Ja, 3500 kr och ett par hundralappar är ju nästan samma sak...

Och det gör väl inte TV'n sämre?

Nej men det var bara ett exempel med ungefär samma procent. Det handlar väl mer om hur man bemöter sina kunder. Det är bara dålig stil.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

För att andras synpunkter på saker och ting är intressant.

Så läs då bara och snacka inte en massa skit


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Så läs då bara och snacka inte en massa skit

Ja din attityd leder ju ingenvart iaf. Känner du dig utmanad eller? Det är okej att gråta om du vill.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Ja din attityd leder ju ingenvart iaf. Känner du dig utmanad eller? Det är okej att gråta om du vill.

Kan ju bara utgå från dina otroligt dumma jämförelser var en av dem som köpte spelet vid release och nu känner dig kränkt av hur DÅLIGT BEMÖTT du blivit av företaget för att de ger rabatt på sitt 5-6 veckor gamla spel för att sälja fler exemplar.

Om du inte gjorde det så är det ju bra! varför klaga då?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Kan ju bara utgå från dina otroligt dumma jämförelser var en av dem som köpte spelet vid release och nu känner dig kränkt av hur DÅLIGT BEMÖTT du blivit av företaget för att de ger rabatt på sitt 5-6 veckor gamla spel för att sälja fler exemplar.

Om du inte gjorde det så är det ju bra! varför klaga då?

Jag har ju inte köpt spelet, du är inte så bra på att läsa tror jag. Men jag anser att det är dåligt gjort av utgivarna av spelet, jag förklarar bara en anledning till att folk blir frustrerad.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Jag har ju inte köpt spelet, du är inte så bra på att läsa tror jag. Men jag anser att det är dåligt gjort av utgivarna av spelet, jag förklarar bara en anledning till att folk blir frustrerad.

Bra!

Folk behöver lära sig hur det fungerar. Eller ska de bli upprörda för att TVn/Bilen/Telefonen/Whatever de köpte för 2 år sen nu också är billigare? Allt blir billigare med tiden, inget konstigt. Säljer en produkt dåligt så sänker man priset för att göra det mer attraktivt.

De som klagar vill både äta kakan och behålla den.


signatur

Ducati Streetfighter 848

12
Skriv svar