Recension – Thronebreaker: The Witcher Tales

Robot
Recension – Thronebreaker: The Witcher Tales

CD Projekt kan göra storverk utan Geralt.

#thronebreaker-the-witcher-tales


Medlem

Förstår inte hur det kan vara negativt att valen du gör i ett spel har påverkan på handlingen?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Förstår inte hur det kan vara negativt att valen du gör i ett spel har påverkan på handlingen?

Står ju att valen kan vara obetydande. Det låter som något negativt. Gillar inte sk "illusion of choice" personligen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Förstår inte hur det kan vara negativt att valen du gör i ett spel har påverkan på handlingen?

Tips är att läsa hela recensionen, och inte bara slutbetyget.

KoP
Medlem

Nja. Witcher 3 diggade man ju stenhårt. Men det här.. pass.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Nja. Witcher 3 diggade man ju stenhårt. Men det här.. pass.

Jag förstår vad du menar, natt och dag. Men personligen så kommer jag införskaffa, om inget annat så för att fördjupa mig i världen.

Inte typen av spel jag brukar spela men rätt taggad faktiskt. Får dock bli vid ett senare tillfälle med tanke på vad som släpps på fredag!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kortspel generellt är inget för mig, men skulle vilja ta del av storyn. Kanske får kolla någon video på youtube som bara tar upp storydelarna.

På den lättaste svårighetsgraden står det att det går att hoppa över striderna vid förlust. Går det att hoppa över dem utan förlust också, dvs skippa helt? @André Granroth

Bra jobbat på recensionen, fick mig intresserad av ett spel jag helt hade räknat bort, även om det inte just är det spelmekaniska jag är ute efter.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent
Skrivet av Grukk:

Kortspel generellt är inget för mig, men skulle vilja ta del av storyn. Kanske får kolla någon video på youtube som bara tar upp storydelarna.

På den lättaste svårighetsgraden står det att det går att hoppa över striderna vid förlust. Går det att hoppa över dem utan förlust också, dvs skippa helt? @André Granroth

Bra jobbat på recensionen, fick mig intresserad av ett spel jag helt hade räknat bort, även om det inte just är det spelmekaniska jag är ute efter.

Jag tror det bara går att hoppa över när man förlorat en gång. Jag spelade på "medium", så då fanns inte det alternativet.

Ambassadör
Xbox

Det här låter ju bra. Jag har inte mycket till övers för kortspel egentligen, men Gwent fastnade jag för på något märkligt vis. Det har väl med världen och inramningen att göra förmodar jag. Thronebreaker lär hamna under konsol-granen i år med andra ord


signatur

Jump in.

Medlem

Spännande, kommer det en switch version tro?

Medlem

Jag tyckte väldigt mycket om Witcher, det var mycket i spelet som tilltalade mig. Kanske kan Thronebreaker vara nåt för mig :). Iaf i Witcher gick det ju att skippa det där med kortspelandet, vill jag minnas.

Skribent
Skrivet av Punch Out:

Spännande, kommer det en switch version tro?

Det ser tyvärr mörkt ut på den fronten. https://www.eurogamer.net/articles/2018-10-22-dont-get-your-h...

Skrivet av Zemiramis:

Jag tyckte väldigt mycket om Witcher, det var mycket i spelet som tilltalade mig. Kanske kan Thronebreaker vara nåt för mig :). Iaf i Witcher gick det ju att skippa det där med kortspelandet, vill jag minnas.

Ja, som nämns i texten är de dock väldigt olika spel. Kortspelen i Thronebreaker är en väldigt stor del av spelet och går inte att hoppa över helt på samma sätt.

Medlem

Trevlig recension. Spelet är bra, särskilt om man gillar kortspel. De har vart rätt fyndiga med olika typer av "strategiska scenarion" som jag tyckte om. En bonus är också att man i detta spel kan tjäna in resurser och kort till CDPRs F2P Gwent: The Witcher Card Game (om man nu spelar båda dvs).

1
Skriv svar