Inxile om Microsoft-affären: "Om Wasteland 3 förändras är det till det bättre"

Robot
Inxile om Microsoft-affären: "Om Wasteland 3 förändras är det till det bättre"

Inxile har lugnande ord till oroliga Wasteland 3-finansiärer.

#inxile-entertainment, #microsoft, #wasteland-3


Medlem

Wasteland 3 har jag väntat på länge! Gameplay trailern ser fantastisk ut. Typ så som man ville Fallout 3 skulle vara egentligen håller tummarna

Ambassadör
Xbox

Mycket bra.

Det verkar inte som om Microsoft petar i några av de projekt eller ingångna avtal som de uppköpta studiorna arbetat med. Även Obsidians projekt via Take 2 ser ut att få löpa linan ut och Ninja Theory släpper sina fysiska utgåvor av Hellblade på alla plattformar.

Kanske lugnar en del olyckskorpar även om det inte passar narrativet?


signatur

Jump in.

Medlem

Obsidian höll väl på att gå på tomgång ändå? Vem vet - det kan ju bli bra.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Som playstationägare är jag lite orolig. Wasteland 2 var ok men Torment Tides of Numenera var riktigt bra i mina ögon. Kanske inte helt oväntat att de köps upp då jag vill minnas att Brian Fargo sagt att han lämnar skutan efter Wasteland 3.

Ambassadör
Xbox

@TheConsul: Brian Fargo verkar ha ändrat sig i och med affären med Microsoft och stannar kvar:

https://twitter.com/BrianFargo/status/1061401315606093825


signatur

Jump in.

Medlem

Frågan är ju om det blir exklusivt med Windows Store och dylikt framöver, den frågan är ju intressant om någon.

Quantum Break var exempelvis det, men till slut så breddade man plattformen efter mycket om och men.
Gears of War hade man också velat prova, men helvetet hinner väl frysa till is innan det händer något med den serien.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Om det skulle visa sig att det blir exklusivt till nån platform så bryter de mot de regler/löften i fig kampanjen. Och måste betala tillbaka de 3,2 miljoner de samlat in från 18000 funders.

Medlem

Inkorrekt. Det kommer inte komma till Steam p.g.a. er, detta är jag tämligen säker på. Och jag tänker inte köpa något spel på Windows Store, glöm det.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Inkorrekt. Det kommer inte komma till Steam p.g.a. er, detta är jag tämligen säker på. Och jag tänker inte köpa något spel på Windows Store, glöm det.

Nej, man köper det ju DRM-fritt på gog.com 😀

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gambit_2K:

Om det skulle visa sig att det blir exklusivt till nån platform så bryter de mot de regler/löften i fig kampanjen. Och måste betala tillbaka de 3,2 miljoner de samlat in från 18000 funders.

Ja så är det och det hade varit dålig stil så klart och det är ju något de vill undvika. Men 3,2 miljoner är irrelevant i sammanhanget, Microsoft lägger mer pengar på toapapper valfri vecka.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Okej, vet inte hur jag ställer mig där. Kanon att han vill vara kvar i branchen men ms-exlusiv drabbar mig personligen blir kanske dubbla konsoller nästa generation då.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gambit_2K:

Om det skulle visa sig att det blir exklusivt till nån platform så bryter de mot de regler/löften i fig kampanjen. Och måste betala tillbaka de 3,2 miljoner de samlat in från 18000 funders.

Det kommer det inte bli tror jag. Hellblade kommer fortsätta att finnas till alla plattformer trotts att MS köpte upp studion.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar