Ny retroflörtande t-shirt i shoppen!

Robot
Ny retroflörtande t-shirt i shoppen!

Alla som spelade när operativsystem stavades MS-DOS behöver en sådan här.

#fz-shoppen, #retro


Medlem

Det var mig en retro tröja av rang!

Gnällkuk

Retro, ja... men den känns lite fattig. Dessutom ska det ju vara C:\SPEL> - vart e krokodilen? :/

En DIR av katalogen med klassiska spel hade varit mer kreativt och lite roligare. Markören hade gärna fått vara med också, så C:\SPEL>_ på bröstet och en DIR på baksidan. Stilrent och enkelhet i all sin ära, men här blev det lite för enkelt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nu väntar vi bara på dessa också.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Retro, ja... men den känns lite fattig. Dessutom ska det ju vara C:\SPEL> - vart e krokodilen? :/

En DIR av katalogen med klassiska spel hade varit mer kreativt och lite roligare. Markören hade gärna fått vara med också, så C:\SPEL>_ på bröstet och en DIR på baksidan. Stilrent och enkelhet i all sin ära, men här blev det lite för enkelt.

I mitt tycke blev det fult med krokodilen, så tänk mer att du står i c:\filer\ och vill komma direkt till spel, utan att köra hela cd..-grejen. Men DIR-grejen var kul också, kanske blir v1.2.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I mitt tycke blev det fult med krokodilen, så tänk mer att du står i c:\filer\ och vill komma direkt till spel, utan att köra hela cd..-grejen. Men DIR-grejen var kul också, kanske blir v1.2.

Mja, men det blir ju fel :> Förstår vad du menar dock!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Retro, ja... men den känns lite fattig. Dessutom ska det ju vara C:\SPEL> - vart e krokodilen? :/

En DIR av katalogen med klassiska spel hade varit mer kreativt och lite roligare. Markören hade gärna fått vara med också, så C:\SPEL>_ på bröstet och en DIR på baksidan. Stilrent och enkelhet i all sin ära, men här blev det lite för enkelt.

Håller med - stilren framsida och en baksida som dessutom skulle ge lite Rockbandsturne-Tshirt vibbar med en DIR av katalogen istället för turneställen och datum.

Sen borde markören blinka också men det kanske ligger lite längre fram i tiden att fixa i tyg....

Medlem

Snygg. Säger bara usch till att ha sin spelmapp i C:


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Snygg. Säger bara usch till att ha sin spelmapp i C:

Haha precis vad jag tänkte skriva! Min första spelmapp låg på D.

Gnällkuk
Skrivet av Idono:

Snygg. Säger bara usch till att ha sin spelmapp i C:

Skrivet av Pooslice:

Haha precis vad jag tänkte skriva! Min första spelmapp låg på D.

1993 hade man inte råd med två hårddiskar!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

1993 hade man inte råd med två hårddiskar!

Hört talas om partitioner?

Medlem

Hehe. Eller den här:

Kan man få en T-shirt som blinkar så där så slår jag till direkt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

1993 hade man inte råd med två hårddiskar!

Partitioner


signatur

Idono. That's me!

Gnällkuk
Skrivet av PrinceToadstool:

Hört talas om partitioner?

Skrivet av Idono:

Partitioner

220MB var inte mycket att skapa partirioner för (har för mig det var storleken på min föra caviar)


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas bara kvalitén är bättre än på fragzone-tshirten. Den var kass i nacken efter två tvättar och krympte två storlekar.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av Conana:

Hoppas bara kvalitén är bättre än på fragzone-tshirten. Den var kass i nacken efter två tvättar och krympte två storlekar.

Jag har haft min i ett halvår och tycker att det är riktigt bra kvalitet. Beställde 5 st. vanliga svarta t-shirtar till mig själv av samma modell av den anledningen. Säker på att du inte ätit för mycket snabbmat på sistone?

Skämt åsido, om du är missnöjd dra iväg ett meddelande till mig så löser vi det!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Conana:

Hoppas bara kvalitén är bättre än på fragzone-tshirten. Den var kass i nacken efter två tvättar och krympte två storlekar.

Jag har flera, inte märkt av detta. Då har de ändå råkats tvättas i 60 grader och åkt med i torktumlaren.

Fler som märkt av detta?


signatur
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

220MB var inte mycket att skapa partirioner för (har för mig det var storleken på min föra caviar)

Med tanke på storleken på saker och ting på den tiden så var det då inga problem att ha två partitioner på en sån disk.

Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag har haft min i ett halvår och tycker att det är riktigt bra kvalitet. Beställde 5 st. vanliga svarta t-shirtar till mig själv av samma modell av den anledningen. Säker på att du inte ätit för mycket snabbmat på sistone?

Skämt åsido, om du är missnöjd dra iväg ett meddelande till mig så löser vi det!

Tack! PM skickat


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

1
Skriv svar