Efter Lawbreakers, Radical Heights – Cliff Bleszinski ska aldrig mer göra spel

Medlem
Skrivet av PcGamer:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/99129-13-cliffyb-disses-g...
“I think people would rather make a game that sells 4.5 million copies than a million and “Gears” is at 4.5 million right now on the 360. I think the PC is just in disarray… what’s driving the PC right now is ‘Sims’-type games and ‘WoW‘ and a lot of stuff that’s in a web-based interface. You just click on it and play it. That’s the direction PC is evolving into So for me, the PC is kind of the secondary part of what we’re doing. It’s important for us, but right now making AAA games on consoles is where we’re at.”

https://www.azquotes.com/quote/715826
"Here's the problem right now; the person who is savvy enough to want to have a good PC to upgrade their video card, is a person who is savvy enough to know bit torrent to know all the elements so they can pirate software. Therefore, high-end videogames are suffering very much on the PC."

Knappast smarta uttalande, jag och många med mig har inte glömt vad han har sagt tidigare, en annan faktor till den dåliga försäljningen

Låter väl ganska korrekt, speciellt för när det sades?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Visst men då ska man inte heller klaga när de fans man hade på PC inte längre är intresserade av spelen man gör när PC vänder, och jag vet inte hur många gånger som jag läst rubriker som "PC´n är död".

Medlem

Jag spelar FPS uteslutande på PC och köpte lawbreakers. Spelade knappt/gillade aldrig gears of war. Känner mig inte påhoppad eller kränkt av cliffys "ryggvändande" uttalanden dock, tror det låg mycket i det då han sa det.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

signatur

autograph

Medlem

I had fun.

Men tror personligen att det var priset som döda spelet.
Vet en del polare som hade tänkt hoppa på och lira när det skulle släppas som f2p, men sen när det var 30€ prisslapp så sa dom fuck that, speciellt när det fick en sån dålig start med få spelare.

Folk köpte inte spelet för det var för få spelare och det var få spelare för att folk inte köpte spelet xD

Medlem

Ett litet inlägg i diskussionen är att det är tråkigt att se alla som likgiltigt tänker "gör spel som folk vill spela då..." DET är anledningen till att innovation och nytänk är så minimalt just nu i branschen, speciellt hos de stora utvecklarna/utgivarna.

Utvecklingen har stagnerat, både i teknik och innovation, och jag skyller det delvis på att marknaden blivit så ekonomiskt stor och alla ser möjligheter att håva in. Pengar kommer före passion, något jag utan bevis åtminstone vill tro inte var fallet för en tid sedan.

Jag vet inget om Lawbreakers men det faktum att de satsade på en genre som idag är liten ger mig intrycket att de faktiskt satte sin passion för spelet före möjligheten att tjäna pengar. Det kommer såklart med risker idag och därav situationen vi nu har.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kändes som en modern S4league tbh såg b ut kändes b sen så tycker jag att han ska hålla käften buhu du lyckades inte sälja vrf ska vi tycka synd om just dig som inte lyckades sälja med ditt generic piece of shit! Och han får faan skylla sig själv om han satte företaget i konkurs för att bara det här spelet inte slog det är väl dåligt planerat om något!

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

Kändes som en modern S4league tbh såg b ut kändes b sen så tycker jag att han ska hålla käften buhu du lyckades inte sälja vrf ska vi tycka synd om just dig som inte lyckades sälja med ditt generic piece of shit! Och han får faan skylla sig själv om han satte företaget i konkurs för att bara det här spelet inte slog det är väl dåligt planerat om något!

Coolt...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Tråkigt ändå. Förvisso var inte Lawbreakers jättebra, men det var inte heller en katastrof. Synd att han lägger ner helt.

Medlem
To be fair...
Skrivet av Soulless:

tänk att nästan 30 år i branchen inte går upp emot expertisen som finns på fragzones forum

Vi har också ...vad heter det på svenska . Hindsight. Och det är lätt att vara efterklok

12
Skriv svar