Läckan stämde, nästa Far Cry blir postapokalyptiskt

Robot
Läckan stämde, nästa Far Cry blir postapokalyptiskt

Far Cry: New Dawn släpps redan i februari nästa år.

#far-cry-new-dawn


Moderator | Testpilot

Men alltså är det "far cry 6", en spin-off eller något likt blood dragon är ju frågan?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

@uberpwnage2.0: de benämner det skälva som en ”standalone sequel” till Far Cry 5 så kanske något mellanting.


signatur
Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men alltså är det "far cry 6", en spin-off eller något likt blood dragon är ju frågan?

En spinoff á la Far Cry: Primal, så räkna med exakt samma spelvärld fast med ett post-apokalyptiskt "skin".

Medlem

Far cry 5 postapocalypse skin dlc känns det som men en enkel cashgrab från ubisofts sida. Hoppar detta. Vill se ubisoft förändra hur vi ser på farcry för nu är jag trött på att ta över utposter och döda spelets bossar i varsin region på kartan.

Medlem

Är väl bara jag som är gammal eller konstig men jag avskyr de skall pumpa ut dessa spel så fort. Samma med Battlefield och Assassins Creed. Kanske är bra spel men går så jävla fort.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Får man styra själv denna gång?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av kanshira:

Far cry 5 postapocalypse skin dlc känns det som men en enkel cashgrab från ubisofts sida. Hoppar detta. Vill se ubisoft förändra hur vi ser på farcry för nu är jag trött på att ta över utposter och döda spelets bossar i varsin region på kartan.

Är ju inget nytt direkt, de har ju gjort så här nästan vid varje Far Cry-spel. Far Cry 3 fick ju sitt Blood Dragon, Far Cry 4 fick ju Primal och nu får vi detta post-apokalyptiska spelet. Så det är ju säkert inte lika stort som Far Cry 5 utan ett mindre, precis som Primal och Blood Dragon. Och då de kan återanvända mycket assets så tog det inte lika lång tid att göra, de kanske t.om räknade med att ha detta i originalspelen men scrappade det för att få ut spelet snabbare, så de släpper det som ett fristående spel.

Jag gillade iaf Far Cry 5 så ser fram emot detta också.

Medlem

Känner mig inte alls redo för ett nytt Far Cry.. det går för fort, precis som Remus sade. Assassins, Far Cry och numera även Fallout. Har inte alls hunnit arbeta upp ett sug efter det.

Medlem

Ser så identitetslöst ut. Så det passar ju perfekt för far cry serien.

Medlem

Bara jag som är förvirrad över om tvillingarna ska vara antagonisterna eller protagonisterna?

Inaktiv

Ett jävla gnäll här från folk som knappt verkar intresserade av Far Cry från början. Jag har gillat alla FC för vad dom är, visst storyn är oftast tunn men tycker ändå gameplay levererar det jag vill ha. Ibland så är inte ett spel för en själv och då kan man ju försöka acceptera det.

Finns även de som gillar FO76 men det har ju oerhörda mängder tekniska problem samt tvivelaktiga designbesult som jag ifrågasätter vem dom hade i åtanke när de gjorde som de gjorde.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ett jävla gnäll här från folk som knappt verkar intresserade av Far Cry från början. Jag har gillat alla FC för vad dom är, visst storyn är oftast tunn men tycker ändå gameplay levererar det jag vill ha. Ibland så är inte ett spel för en själv och då kan man ju försöka acceptera det.

Finns även de som gillar FO76 men det har ju oerhörda mängder tekniska problem samt tvivelaktiga designbesult som jag ifrågasätter vem dom hade i åtanke när de gjorde som de gjorde.

Okej så folk får inte ha negativa åsikter bara för att du gillade det? Då ska man bara acceptera det och vara tyst?

Nej dra åt skogen säger jag, jag är ett stort fan av Far Cry 3 och jag håller med de flesta här om att spelen bara blir tråkigare och tråkigare.

Jag har nog glömt 90% av Far Cry 5, måste vara för att det inte var något som helst unikt som stack ut med spelet. Börjar bli riktigt uttjatat nu.

Gen
Medlem

Många som släpper spel som liknar det som Bethesda släpper

Medlem

Saknar ett farcry spel med mörkare och allvarligare tema,där allt inte allt är så jädrans hysteriskt både sett till gameplay och karaktärer. Farcry betyder typ ett ödsligt rop på hjälp men man känner sig inte så utsatt och övergiven längre när allt har blivit så urflippat. Börjar kännas som saints row snart.

Inaktiv

@Dudinkalv: Nej det var inte så jag menade. Kändes bara som att många här inte ens gillar Far Cry som spelserie från början och mest vill gnälla av sig. Låt oss säga at jag inte gilar fotboll, då behöver inte jag skriva i forum hur mycket jag ogillar det. En annan sak om man tycker att vissa saker inte är så bra och man har något konstruktivt att säga. Alla gör självklart som de vill men det bidrar inte så mycket till tråden.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Okej så folk får inte ha negativa åsikter bara för att du gillade det? Då ska man bara acceptera det och vara tyst?

Nej dra åt skogen säger jag, jag är ett stort fan av Far Cry 3 och jag håller med de flesta här om att spelen bara blir tråkigare och tråkigare.

Jag har nog glömt 90% av Far Cry 5, måste vara för att det inte var något som helst unikt som stack ut med spelet. Börjar bli riktigt uttjatat nu.

Jag har glömt allt med Far Cry 3 utom "did i ever tell you the definition of insanity" Vaas. Det måste nog vara 95%. Fanns inget unikt med det spelet utom Vaas.

Medlem

Kul att se att det är fler som inte gillar Far Cry längre. Jag läste Sweclockers kommentarer och blev lite orolig där ett tag. Serien har blivit en mjölkning utan dess like. Far Cry 3 var kanon, men tyvärr har dom använt det spelet som mall med ytterst lite förändringar till de nyare spelen, och inte så mycket för att det var bra, men för att det går snabbare att tillverka. Och nu har dom tom. återanvänt banan från förra spelet :D. Inte ens AC serien blev så här dålig innan Origins.

Fragtjuv

Jag lägger väl mig i mitten då och konstaterar att jag gillade FC5. Hade kul med kaoset i de timmar det tog att klara ut men har inte velat återvända sedan dess. Tyvärr känner jag inget direkt sug efter det här heller men när det dyker upp på en rea kan jag absolut tänka mig att slå till.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Bara jag som är förvirrad över om tvillingarna ska vara antagonisterna eller protagonisterna?

Definitivt antagonister. Känns så när de säger att det dom inte kan få, förstör dom. The evil twins helt enkelt😉

Medlem

Såg ungefär lika dåligt ut som omslaget talade för, blir dock intressant att se vad de gör med Joseph Seed som karaktär. Blir att kolla på Twitch.

Medlem

@Hexon: Ja men dåså, tack för svar!

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

@Hexon: Ja men dåså, tack för svar!

Det är lugnt. Men jag kan ha fel, haha. Tiden får utvisa👍

Medlem
Skrivet av kebbe:

Såg ungefär lika dåligt ut som omslaget talade för,

Är inte omslaget precis som de flesta av de senare Far Cry-spelen med skurken/skurkarna i fokus?

Medlem

Nej tack! Inga mer postapokalyptiska spel, börjar kännas tjatigt nu!
Ett Far Cry på medeltiden?

FM-guru
F.d. Sisyr

Så postapokalypsen förvandlar alltså världen till All Points Bulletin.

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrpijey:

Är ju inget nytt direkt, de har ju gjort så här nästan vid varje Far Cry-spel. Far Cry 3 fick ju sitt Blood Dragon, Far Cry 4 fick ju Primal och nu får vi detta post-apokalyptiska spelet. Så det är ju säkert inte lika stort som Far Cry 5 utan ett mindre, precis som Primal och Blood Dragon. Och då de kan återanvända mycket assets så tog det inte lika lång tid att göra, de kanske t.om räknade med att ha detta i originalspelen men scrappade det för att få ut spelet snabbare, så de släpper det som ett fristående spel.

Jag gillade iaf Far Cry 5 så ser fram emot detta också.

Primal var väl ändå dock ett fullfjädrat spel gentemot Blood Dragon som är DLC? Går man bara eftre How Long To Beat så skulle det ta cirkus 8 timmar att göra allt i Blood Dragon gentemot 35 timmar i Primal.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Såg rätt tråkigt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har inte gillat Far Cry spelen sedan dom lurade på mig Far Cry 2 som inte hade något som helst med att göra med orginalspelet, liksom alla andra uppföljare och spinoffs.

Medlem

Snark!
Mjölkar kassakon igen ser jag. Aldrig mer ett FC spel.


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar