Ny Fallout 76-patch är ute till pc, väger "bara" 3 GB

Robot
Ny Fallout 76-patch är ute till pc, väger "bara" 3 GB

Släpps på torsdag för konsolspelarna.

#bethesda, #fallout-76, #patch


Medlem

Look at that
Dom försöker fixa spelet, och lägga till saker som borde ha funnits i spelet från från första början.
Nu är det bara content som behövs.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

men kör inte dom elder scrolls online med?
dom borde ju veta lite vid detta laget tycker man ju.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

men kör inte dom elder scrolls online med?
dom borde ju veta lite vid detta laget tycker man ju.

Nope, det är Zenimax som ansvarar för TESO.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Look at that
Dom försöker fixa spelet, och lägga till saker som borde ha funnits i spelet från från första början.
Nu är det bara content som behövs.

Visst borde det, men jag ser hellre att de åtminstone försöker rädda upp det hela istället för bara kasta in handduken

Har de fixat spelet så det är något så när bra inom en 4-5 månader så köper jag den..men inte för mer än 150kr


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Hoppas att de får bukt på det här spelet samt fyller på med mer content så kan det nog bli ett köp för en rabatterad slant.

Avstängd

Ni som lirar, är det märkbara förbättringar eller är det fortfarande skit?

Kommer förvisso hata FO76 för alltid men fortf intressant att höra.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Ni som lirar, är det märkbara förbättringar eller är det fortfarande skit?

Kommer förvisso hata FO76 för alltid men fortf intressant att höra.

Det har varit en enda förändring som gjort skillnad för mig och det är stash limiten. I kommande patchen så är det väl förmågan att bygga C.A.M.P-objekt trots bråte i vägen som kommer vara bra.

Kommer de alltså inte att fixa buggen med carry weight i den här patchen? Det torde ju påverka 8 av 10 spelare på ett väldigt påtagligt sätt nästan varenda spelsession. I sessionen jag körde nyss (som jag bara körde för att en kompis sa att det var en blast zone, skulle egentligen lägga mig, men vi åkte till blast zonen (som vanligt vid golfklubben) och så fort vi kom fram till "hotspoten" så hängde det sig och vi blev utkastade från servern och kom aldrig tillbaka till blast zone-instansen) så skulle jag kliva ur min power armor för att jag inte skulle drabbas av carry weight-buggen vid nästa inloggning. Jag hade ingen rustning på mig under. När jag klev ur power armorn så dök det upp tio ghouls från ingenstans och fick ner mig på knä. Som tur var var min kompis kvar i sessionen och kunde återuppliva mig. Annars hade jag tappat de komponenter som jag trots allt hade lyckats snappa upp under den där farsen till blast zone-besök. Men det blev väl inte nog med komponenter för att kunna bygga ihop någon flux-grej. Så det blir väl att vid nästa session stå där och låta de radioaktiva blommorna spridas för vinden innan de ruttnar och tjänar som en slag i ansiktet-påminnelse om antiklimaxet. Älskar, älskar inte ...

Fy fan så less jag är förresten på fiendespawningarna, ibland springer jag in i ett hus kanske för femte gången för att jag glömt att göra klart nån daily quest innan jag loggade ut och sen får börja om från början igen, vill bara springa till den där terminalen/holotapen och vill INTE slåss med alla fiender igen, ibland tror man att man har tur och byggnaden faktiskt är tom, men nej då är det bara systemet som inte hunnit med att spawna fienderna, och vad gör systemet då? Jo, spawnar alla fiender 1 cm ifrån en, "nu har du sprungit för långt min gode spelare, nu ska du få allt i ansiktet på en gång". Extra kul om det är pestsmittade mole rats eller nåt som trots sin level 1-het är ett större bekymmer än level 68-tvåbenta fiender.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Ni som lirar, är det märkbara förbättringar eller är det fortfarande skit?

Kommer förvisso hata FO76 för alltid men fortf intressant att höra.

Det är ju i grunden fortfarande samma spel. Gillade man det inte i början lär man inte göra det nu heller.

Det finns mycket att gilla om man kan se bortom problemen, särskilt för Fallout-nördar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har problem med att min skada buggar ur och gör fienderna odödliga. Bara för min two shot explosive gatling gun oneshotar nästan allt. Fast jag får inte buggen lika ofta efter patchen, så länge jag inte kör full auto med den.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Den sammanlagda storleken på alla dessa patches måste väl ligga på dubbla spelstorleken nu.

Fy fan för trasiga spel.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Jag hade kanske väntat mig att saker som justering av DoF och FoV, och push-to-talk, hade patchats in i ett spel som utvecklas av 1-10 personer utan någon större erfarenhet. Att Bethesda inte har en så grundläggande sak som ex. PTT i ett spel som har VOIP är ju bara bisarrt. Som att de inte tagit tillräckligt många klantiga beslut under utvecklingens gång redan...

Riktigt sorgligt att se vad Fallout 76 växte fram till att bli, under hela resan fram till, och efter, för den delen, release.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Den sammanlagda storleken på alla dessa patches måste väl ligga på dubbla spelstorleken nu.

Fy fan för trasiga spel.

Det beror mycket på deras trasiga leveranssystem. ESO lider av samma problem. Om en kodrad ändras måste hela paketet laddas ner på nytt.

Skrivet av PeTTs0n:

Jag hade kanske väntat mig att saker som justering av DoF och FoV, och push-to-talk, hade patchats in i ett spel som utvecklas av 1-10 personer utan någon större erfarenhet. Att Bethesda inte har en så grundläggande sak som ex. PTT i ett spel som har VOIP är ju bara bisarrt. Som att de inte tagit tillräckligt många klantiga beslut under utvecklingens gång redan...

Riktigt sorgligt att se vad Fallout 76 växte fram till att bli, under hela resan fram till, och efter, för den delen, release.

Det har helt klart tagits många konstiga beslut av projektledningen. Någon ville inte ha PTT, vilket är väldigt skumt. Istället för att ta till sig kritiken från betan så försökte de argumentera emot att lägga till PTT.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Buggen med att bära obegränsat med vikt är borta. Ställde till det lite för mig, kånkade runt på över 650lbs...

Men nu är det iaf stabilare rent spelmässigt utan låsningar eller att man blir disconnected.

Såsom med många andra spel så kommer det fixar och nog för att dom är tunga så är det ingen nyhet med patchar.
Blir lite fascinerad över folk som gnäller på sådant.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det har varit en enda förändring som gjort skillnad för mig och det är stash limiten. I kommande patchen så är det väl förmågan att bygga C.A.M.P-objekt trots bråte i vägen som kommer vara bra.

Kommer de alltså inte att fixa buggen med carry weight i den här patchen? Det torde ju påverka 8 av 10 spelare på ett väldigt påtagligt sätt nästan varenda spelsession. I sessionen jag körde nyss (som jag bara körde för att en kompis sa att det var en blast zone, skulle egentligen lägga mig, men vi åkte till blast zonen (som vanligt vid golfklubben) och så fort vi kom fram till "hotspoten" så hängde det sig och vi blev utkastade från servern och kom aldrig tillbaka till blast zone-instansen) så skulle jag kliva ur min power armor för att jag inte skulle drabbas av carry weight-buggen vid nästa inloggning. Jag hade ingen rustning på mig under. När jag klev ur power armorn så dök det upp tio ghouls från ingenstans och fick ner mig på knä. Som tur var var min kompis kvar i sessionen och kunde återuppliva mig. Annars hade jag tappat de komponenter som jag trots allt hade lyckats snappa upp under den där farsen till blast zone-besök. Men det blev väl inte nog med komponenter för att kunna bygga ihop någon flux-grej. Så det blir väl att vid nästa session stå där och låta de radioaktiva blommorna spridas för vinden innan de ruttnar och tjänar som en slag i ansiktet-påminnelse om antiklimaxet. Älskar, älskar inte ...

Fy fan så less jag är förresten på fiendespawningarna, ibland springer jag in i ett hus kanske för femte gången för att jag glömt att göra klart nån daily quest innan jag loggade ut och sen får börja om från början igen, vill bara springa till den där terminalen/holotapen och vill INTE slåss med alla fiender igen, ibland tror man att man har tur och byggnaden faktiskt är tom, men nej då är det bara systemet som inte hunnit med att spawna fienderna, och vad gör systemet då? Jo, spawnar alla fiender 1 cm ifrån en, "nu har du sprungit för långt min gode spelare, nu ska du få allt i ansiktet på en gång". Extra kul om det är pestsmittade mole rats eller nåt som trots sin level 1-het är ett större bekymmer än level 68-tvåbenta fiender.

Håller med om att det kan vara störande att fiender hoppar fram lite när dom själva vill.
Igår hade jag den värsta inloggningen hittills, när jag kom in på servern så surrande 3 scorchbeasts över huvudet på mig.
Dom totalrensade allt jag hade byggt och fortsatte med att försöka grilla mig.
Tur bara att man har hög A och mycket sneak perks... 😁


signatur

ugga bugga über hauling lugga

1
Skriv svar