Morgonmys - Se John Romero spela Sigil, hans femte episod till Doom

Robot
Morgonmys - Se John Romero spela Sigil, hans femte episod till Doom

Bonus: få veta vart dödsljudet från imps är taget.

#doom, #john-romero, #sigil


Skägg.
10 Chambers

Undrar om John Romero skulle kunna tänka sig att adoptera mig?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Undrar om John Romero skulle kunna tänka sig att adoptera mig?

Han finns på facebook, skicka en vänförfrågan och fråga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ahris:

Han finns på facebook, skicka en vänförfrågan och fråga.

Har mailat lite fram och tillbaka förr, väldigt sympatisk. Han skulle komma till Örebro för ett par år sedan (CastleJam) men det blev inställt. Får helt enkelt åka dit.


signatur

Har aldrig varit speciellt "hooked" på Doom-spelen, men gillade rebooten för ett tag sedan, men riktigt kul att kunna erbjuda fans det här. Helt klart bra karma-poäng där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

Någon som vet om han spelar med mus eller tangentbordet? Klippet som FZ la ut så känns det nästan som att han kör med tangentbord.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Perfekt att se till kaffet. Måste dra igenom Sigil längre fram. Ser kul ut. Extra kul när en av skaparna producerar nåt nytt så här långt senare!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Någon som vet om han spelar med mus eller tangentbordet? Klippet som FZ la ut så känns det nästan som att han kör med tangentbord.

Jag har för mig han körde back in the days med bara mus typ springa framåt med höger musknapp och skjuta med vänster.
Men jag kan ha fel...

Medlem

Back in the day! så körde vi gamlingar med piltangenterna. Det var innan WASD och mus. Jag har för mig skjuta var blankspace. Sen kunde man inte göra så mycket mer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pretorian24:

Back in the day! så körde vi gamlingar med piltangenterna. Det var innan WASD och mus. Jag har för mig skjuta var blankspace. Sen kunde man inte göra så mycket mer.

Alt för strafe!


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av riche:

Daikatana...

Eh?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Sorry, varje gång jag ser John Romero så tänker jag på Daikatana och vilken extremt otur (eller teknisk dumhet?) han hade där.
Efter det så var allt han gjorde inte guld längre.

Medlem

Är det bara min uppfattning eller är mr Romero väldigt dålig på sitt eget spel? Jag fattar att man endast visar klipp där han dör och kan därför råkas framställas som dålig. Men tittar man på helheten och orsakerna till varför han dör verkar han ju pinsamt dålig(?)


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av riche:

Sorry, varje gång jag ser John Romero så tänker jag på Daikatana och vilken extremt otur (eller teknisk dumhet?) han hade där.
Efter det så var allt han gjorde inte guld längre.

Ja han hade oturen att vara den första som gjorde ett misstag som (Tyvärr) många utvecklare har gjort om efter honom och han hade lite storhetsvansinne efter Quake. Men jag tror ärligt talat att han behövde den smällen för att komma ner på jorden, han blev mycket mer sympatisk efteråt.

Jag tycker dock inte att han förtjänar all skit han har fått för Daikatana, (trots att det kostade oss min favoritutvecklare Looking Glass Studios), den historien borde ha varit över efter de första fem åren eller så. Om man jämför med hur vissa andra utvecklare har svikit spelarna sedan dess är Romero rena helgonet.

1
Skriv svar