Medlem
Sverige i Civ 6

Sverige verkar mer eller mindre bekräftat till civ 6. En stor läcka som kom innan avslöjandet av uppkommande expansionen har prickat alla rätt hittills och en hel del småläckor efter den har tillkommit, bl.a har man sett Dalälven när de visat upp några av de nya civsen och att en ny city state har fått ta över Stockholms gamla bonusar.

Förmodligen kommer Sverige avtäckas officiellt inom några veckor, men tills dess tänkte jag att vi för underhållningens skull kan gissa oss till vad för sorts unik byggnad, enhet och bonusar Sverige ska få. Expansionen Gathering Storm fokuserar på diplomati och klimatförändringar och den förmodade ledaren för Sverige verkar bli drottning Kristina, regent från 1644 till 1654.

Länk till artikel om läckan: https://www.fz.se/nyhet/278406-rykte-sverige-och-drottning-kr...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Mina egna gissningar. Förmodligen kommer man denna gång fokusera på Sveriges diplomatiska och vetenskapliga sida till skillnad från civ 5. Kristina regerade en väldigt kort tid men var med om att förhandla fram freden i Westfalen och hon tycks också ha tyckt om att omge sig av intellektuella tungviktare (hon bjöd in René Descartes till Sverige t.ex), så min gissning är att hennes bonus kommer ha något att göra med att generera great people.

En unik byggnad för Sverige kan bli lite vad som helst. En skans skulle kunna ersätta djurparken i entertainment districts och ge extra bonusar till amenities. Eller så skulle vi kunna få en unik gruva med en liten produktionsbonus. Kanske ett bruk att bygga i industrial district.
Karoliner som unik enhet är ju en klassiker, men om man väljer att fokusera på Sveriges moderna historia så skulle FN-soldater vara ett intressant alternativ, men kanske inte helt passande då man kommer använda dem mot andra civs


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Dom håller ju på att visa alla nya civ's nu, en per vecka. Så när som helst kommer Sverige

Medlem

Läckan känns ju extra trovärdig med då bilden på ena ledaren stämmer överens med hur han sen såg ut i spelet, så det bådar ju riktigt gott! Ser fram emot att kunna spela som Sverige och dessutom kunna återta oljekolonin till väst!

Annars gissar jag på att Sverige kommer få liknande bonusar för kallt klimat som Kanada fick

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Läckan känns ju extra trovärdig med då bilden på ena ledaren stämmer överens med hur han sen såg ut i spelet, så det bådar ju riktigt gott! Ser fram emot att kunna spela som Sverige och dessutom kunna återta oljekolonin till väst!

Annars gissar jag på att Sverige kommer få liknande bonusar för kallt klimat som Kanada fick

Osäker på bonusar till just kallt klimat, tror det skulle göra Kanada och Sverige lite för lika. Kanske extra bonus för skog och/eller hills?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Osäker på bonusar till just kallt klimat, tror det skulle göra Kanada och Sverige lite för lika. Kanske extra bonus för skog och/eller hills?

Ja, inte helt omöjligt. Kanske även att Sverige får nån bonus för gruvor i kallt klimat eller nåt.

Ska även bli intressant att se vilken unik enhet Sverige skulle få. Kanske isbjörnen, en försvarsenhet som vandraf på dom svenska gatorna!

Medlem

signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hemvärnssoldater! xD


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar