Need a f***ing pick me up...

Medlem
Need a f***ing pick me up...

Hej alla som kan tänkas ta sig in här..
Jag ska ta det någotlunda kort..
Jag har just kommit hem från julfest med jobbet och vi kan hålla de till de här:
Blivit satt i "friendzone" kategorin efter att ha inte riktigt kunnat leva med osäkerheten längre.
Kommit till den delen att jag istortsett kommit över förlusten och tänker bara på personen i fråga en gång om dagen.
Sista som händer på julfesten är att jag pusslar ihop att hon gått på kollegan..

Som sagt.
behöver lite av en "pick me up".
//
Martin


signatur

I have spoken..

Releasehästryttare

Someone isen't sober atm

Skribent

Det finns mer fisk i sjön. Du kommer grubbla på det ett tag, och sedan kommer det gå över. Du kommer komma underfund med att personen inte är så fantastisk och speciell som du trodde.

Alla har annorlunda smak. Att man fått nobben i favör för någon annan innebär inte att man är sämre, endast att man skiljer sig från den personen.

Du skriver ju själv att du "Kommit till den delen att jag istortsett kommit över förlusten och tänker bara på personen i fråga en gång om dagen".
Det innebär att du (förhoppningsvis) är på väg mot acceptansen att det kanske inte blir du och hon. Och det där med att hon gick med/på/under/över en kollega kanske möjliggör att det blir ännu lättare för dig att nå denna acceptans.

Och myran slog huvudet på spiken med sitt andra stycke.


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

Du ska göra såhär om du vill ha den tjejen, få henne att bli avundsjuk och se till att du ignorerar henne. Många tjejer börjar att tänka efter när de inte längre blir "jagade". Ett tips bara.

Skrivet av Greenz:

Du ska göra såhär om du vill ha den tjejen, få henne att bli avundsjuk och se till att du ignorerar henne. Många tjejer börjar att tänka efter när de inte längre blir "jagade". Ett tips bara.

Ska "kärleken", vara en lek på det sättet, att man försöker skapa situationer där den andre personen förhoppningvis kommer springande? Jag tror inte det funkar i längden. Finns det inget bra fundament, eller ömsesidiga känslor tämligen direkt, tror jag inte det blir något av det alls.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Don't shit where you work - Undvik romanser på jobbet som pesten. Don't put that pussy on a pedestal.

Medlem

@Walter S.A. Iego:

Det har du ju rätt i. Men mycket är psykologi också.
Om du kikar på pick up artists som går in med dold kamera och sen uppför sig på ett visst vis.
Då får de oftast med sig dem hem, du behöver inte direkt vara nån don juan.

Medlem

Avundsjuka må vara ett jäkligt starkt "vapen", dock tror jag inte att det lär påverka någonting i detta fall. Lär dig av ditt misstag. Att du gick fram för långsamt, inte visade tillräckligt intresse eller vad det nu än var. Sedan lär man sig från det och går vidare finns mängder med fler kvinnor ute. Alla har dom något speciellt. Så sluta whine'a över henne och move on.

och God Jul

Medlem
Skrivet av Greenz:

@Walter S.A. Iego:

Det har du ju rätt i. Men mycket är psykologi också.
Om du kikar på pick up artists som går in med dold kamera och sen uppför sig på ett visst vis.
Då får de oftast med sig dem hem, du behöver inte direkt vara nån don juan.

Sant. Sådant är ofta förvånansvärt effektivt (på en viss typ), men frågan är om han bara ville hoppa i säng med henne. Får lite känslan av att han snarare kärat ner sig.

Du har säkert nyktrat till snart, hoppas du då kan glömma henne fort och gå vidare. Hon var uppenbarligen inte rätt för dig!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Tråddemonen
Testpilot

Det är sånt som händer, istället för att lägga fokus på en massa romanser som inte leder någonvart så är det bättre att göra saker som du själv mår bra utav och vill göra. Du kommer säkerligen träffa en person någongång i framtiden som är rätt för dig, tills dess så kan du knäcka en kall pilsner och njuta av livet tills det är dags. Spela lite spel och tänk på vad du själv vill göra, du kommer nog finna motivationen som leder ditt liv framåt.

Inaktiv

@Greenz: Förstår vad du menar men kanske är bäst om man mer är ute efter något mindre seriöst? Hoppas vi människor i stort kan lägga ner just detta och försöka bygga mer genuina relationer istället för att spela de här spelen att man inte ska ringa först och spela lite ointresserad osv.

Avstängd
Skrivet av Moxon:

Hej alla som kan tänkas ta sig in här..
Jag ska ta det någotlunda kort..
Jag har just kommit hem från julfest med jobbet och vi kan hålla de till de här:
Blivit satt i "friendzone" kategorin efter att ha inte riktigt kunnat leva med osäkerheten längre.
Kommit till den delen att jag istortsett kommit över förlusten och tänker bara på personen i fråga en gång om dagen.
Sista som händer på julfesten är att jag pusslar ihop att hon gått på kollegan..

Som sagt.
behöver lite av en "pick me up".
//
Martin

Tråkigt att höra Martin. Hon "gått på kolegan"? , menas att hon valde hen? Sedan vidare att du bara tänker på henne en gång om året? Förhoppningsvis är du inte kär i henne. Är små förvånad här borta. Folk blir nobbade.

Men visst kan man känna sig ledsam när kärleken uteblir. Känsligt för oss alla. Jag skulle vilja fritänka lite kring detta (parbildning). Och jag vill understryka att jag inte tycker kommande påståenden utan bara spekulerar kring frågan. Inga sexist accusations tack.

Ideen är att; Kärlek och förälskelse påstås vara något för unga att lära sig genom. Allt barn och yngre gör, från sandlådan till examen är att lära genom lek. Förälskelse är leken att finna en lämplig partner. I dag är folk så socialt långt kommna. Vi lever flera "tusen år" från våra mor och farföräldrar vad gäller möjligheter och intryck. Så fjärran deras vilkor att familjeband inte spelar någon roll längre. Därför behöver inte vi kärlek.

Familjen ses som värdelös, en fjärran "institution". Det vet kvinnor, och dom blir inte kära för dom behöver inte bli det längre. Hon har blivit individuell. Hon är en individ. Dessutom en nykläckt sådan.

Bli inte kär. Att bli kär, isynnerhet ofta och i olika individer kan vara ett tecken på att något annat fattas. Att man inte mår så bra. Fokusera bara på kvinnor/män som attraherar er sexuellt. Om det sedan leder till parbildning. Ok.

Ett alternativ vissa män (i det här fallet) överväger är (MGTOW) (Men Going Their Own Way). Kan vara ett alternativ för män. Kvinnor bör ha något liknande. Hoppas så är fallet. T.ex. (Kvinnor Lever Fritt (KLF)) eller (Självständiga Kvinnor (SK)) etc.

Och varför inte. Att umgås på ett ytligt sätt, ett krvalöst sätt att ge varandra uppmärksamhet. Något som förövrigt verkar få fotfäste i västvärlden idag. En typ av frigörelse?

Alltså, tanken är. Att ens överväga "kärlek" i ekvationen blir fel. Inget moderna kvinnor gör. Just därför blir det helt fel. Män kärar ner sig i kvinnor som har avsikten att vara självständiga kvinnor/individer. Frontalkrok.

Mitt råd framöver. Blir du avvisad gå vidare. Och visa dina "avsikter" direkt. Hen vill ha/ eller inte ha sex med dig. Inget annat.

Detta är teorin som marknadsförs. Vet inte om den är korrekt , men ganska intressant. Kan nog passa 00tals människan. Modernt på något vis. Mer yta. Mindre djup.

Lycka till.

Medlem

@himlamim: Tjenare Tack för svaret.
Nu såhär två dagar senare har det lugnat ner sig lite.
jag är med på vad du säger, och det ligger något i det.
Innan detta kom jag ifrån en 5årig relation och sedan 3 år singelliv med viss isolering ifrån min sida.

För att klargöra så sprang hon runt i mina tankar varje dag i 1,5 år och kommer troligen fortsätta med det. Inte en dag på år =)..

Jag behövde mest skriva av mig lite känslor, dock väldigt tacksam för att någon ändå läser och tar sig tid att svara..

Nu kan jag bara tala för mig själv men när man väl blir kär igen efter 6 år så kan jag inte bara hoppa av det tåget.
Har funnit mig i att vara deprimerad ett tag till, det går ingen nöd på mig, har man stått ut såhär länge kan man likagärna fortsätta.

Tack för din tid himlamim..


signatur

I have spoken..

Medlem

@kaealy: Thanks man.. I'm trying..


signatur

I have spoken..

Medlem

@Zimpan: hehe den inställningen har jag haft sen Rudbeck mannen.. Jag vet att saker kommer bli bättre. nån gång..
Bara riktigt trött på att de som händer en aldrig får en att må bra..


signatur

I have spoken..

Medlem

kolla lite på gulliga katter på internet en stund. brukar hjälpa för mig när jag e nere.

Medlem

Know the feeling
Hände något liknande för mig bara för någon vecka sen och är inte första gången..
Det är tungt men tiden läker alla sår även om det inte känns så i stunden, men det gäller bara att försöka få tankarna på annat håll istället för att gå och grubbla på det hela tiden vilket inte är särskilt lätt.
Vänner och aktiviteter är den bästa medicinen

Avstängd
Skrivet av Moxon:

@himlamim: Tjenare Tack för svaret.
Nu såhär två dagar senare har det lugnat ner sig lite.
jag är med på vad du säger, och det ligger något i det.
Innan detta kom jag ifrån en 5årig relation och sedan 3 år singelliv med viss isolering ifrån min sida.

För att klargöra så sprang hon runt i mina tankar varje dag i 1,5 år och kommer troligen fortsätta med det. Inte en dag på år =)..

Jag behövde mest skriva av mig lite känslor, dock väldigt tacksam för att någon ändå läser och tar sig tid att svara..

Nu kan jag bara tala för mig själv men när man väl blir kär igen efter 6 år så kan jag inte bara hoppa av det tåget.
Har funnit mig i att vara deprimerad ett tag till, det går ingen nöd på mig, har man stått ut såhär länge kan man likagärna fortsätta.

Tack för din tid himlamim..

Förstår. Och det är inte min sak att tycka om så klart. Man väljer ju inte över sitt känsloliv. Min idé är att ha fler tankar igång samtidigt. Att ha många "sanningar" och gärna försöka blanda ihop dom med varandra. Lätta upp livet lite. Nog blir vi kära till och från. Inget fel med det.

Bara för att avsluta. Något på vägen;

Önskar bara folk kunde bli mer egna. Att lära sig att bli sig själv närmast. Något jag gjorde sak av för flera år sedan. Allt som är externt, alltså inte jag. Det är utbytbart. Jag kan gå ifrån det. Jag är min bästa vän. Jag trivs bäst i min ensamhet, som är självvald (då jag väljer den). Jag kommer alltid först. Detta är helt centralt i mitt välbefinnande, och vilket jag tror är hos dom flesta. Om man söker mening hos andra, vänner, kärlekar etc. Då är du alltid på nåder, tvåa. Man lämnar över makt till något/någon annan. Jag har tillit och älskar andra. Tror på ömsesidigt umgänge. Mitt val kommer sig inte ur någon bitterhet eller desperation ur misslyckanden eller så. Vill vara klar med det. Snarare tvärt om. Min självrespekt har absolut fått mig att tycka om och uppskatta folk way more idag än innan jag lugnade ner mig. Har inte haft agg mot andra nödvändigtvis. Möjligen inte varit helt nöjd med mitt eget umgänge däremot. Det jag förstod var att ingen är skyldig mig något och att jag bara är skyldig mig den omsorg jag behöver. Inga motsattsförhållanden där. En stor skillnad nu är att jag sållar bort mer skit idag än förut. Så jag kan behålla guldet.

Till dom som känner rotlöshet eller är depremerade. Om du ständigt är på jakt efter något annat där "ute"? Tvinga dig själv att konfronteras mig dig själv. Ta bort skiten du inte vill ha kvar och märk hur du förnöjsamt blir vän med ditt jag. Min bästa tid är framför spegeln. Kan inte vänta på att vakna upp. Faktiskt, att vakna är min favoritsyssla nu mer. Sugs upp och flyger ur sängen. Inte helt vanligt misstänker jag. Något riktigt stort, att vakna upp som bästa tid.

Detta är rätt väg. Efter att jag börjat synka märkte jag att förvånansvärt mycket där ute blivit glädjeämnen. Glädjs åt småsaker. Mår riktigt bra genom att inte behöva ta del av andras skit.

Alltså! QA. Den enda regeln ni behöver är; Det enda du inte kan eller ska kunna gå ifrån är dig själv. Om ni har utifrån komna förhållanden eller företeelser ni inte kan välja bort? Då får ni jobba vidare.

Var inte depremerad i onödan.

Pröva.

1
Skriv svar