BF V - Stor uppdatering

Inaktiv
BF V - Stor uppdatering
Medlem

Ska det inte komma nya banor och armeeer snart kan man undra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Ska det inte komma nya banor och armeeer snart kan man undra

https://www.ea.com/en-gb/games/battlefield/battlefield-5/abou...

Medlem

Jag vet inte vad allt är men jag vill ha fler kartor och arméer och kanske gamemodes.
Som man får genom att trycka multiplayer.
Vecko challenges, cosmetics, unlocks och sånt intresserar mig inte vill bara hoppa in och spela
Såg att rush skulle komma tillbaka, det är positivt. Sen ska firestorm bli intressant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte vad allt är men jag vill ha fler kartor och arméer och kanske gamemodes.
Som man får genom att trycka multiplayer.
Vecko challenges, cosmetics, unlocks och sånt intresserar mig inte vill bara hoppa in och spela
Såg att rush skulle komma tillbaka, det är positivt. Sen ska firestorm bli intressant

Har inte riktigt greppat allt heller om jag skall vara ärlig, verkar som om vissa saker är under vissa perioder och sedan försvinner igen?!

Firestorm och rush ser jag fram emot riktigt mycket!

Medlem

@Molotov: Blir inte mycket till nya kartor, iaf den närmaste tiden. Kommer en karta med slaget om Grekland i mars och Firestorm då som kan räknas som en karta. Utöver det så har det inte sagts något om hur många kartor det kommer släppas.

Men jag håller med dig, ge mig fler kartor och vapen. Jag struntar också i alla dessa kosmetiska prylar. Alla dessa "assignments" man måste göra för att låsa upp dessa saker hindrar ju även teamplay många gånger så istället för att hjälpa laget springer man runt med dynamiten och försöker få 7 kills med explosives för att få en ynka hjälm.

Men det verkar vara en bra patch med mycket fixar, squad conquest ser väldigt intressant ut och måste provas

Inaktiv

Det verkar för övrigt vara "mass" kosmetika galenskap hos utvecklarna nu, skiter ärligt talat om hur mina vapen ser ut, eller vilket skin jag har på min overall, även om jag har sett att motståndare på t.ex. snöbanor som har vita kläder har en viss kamouflage fördel.

Men är inne på samma linje med fler banor.
Hur som helst är Rush och Squad Conquest väldigt välkommet. Tycker att BF V har vuxit och det är riktigt roligt.

Medlem

Högt upp på min lista är att de fixar CC! Alternativt ta bort kostnaden för att uppgradera vapen. Det börjar sina i kassan och nu har jag inte råd att uppgradera ett helt nytt vapen 1->4. Som många andra här bryr jag mig inte om kosmetikan i spelet så speciellt mycket.

Annars är fler kartor att önska, gärna ett operationsläge mer likt det i BF1, är inte stormförtjust i dessa 3-dagars kampanjer och hur det är utformat. Fler vapen behövs inte just nu för egen del men några nya kartor hade varit trevligt.

Medlem

Kommer ihåg Battlefield 2 innan expansionerna..
"Åh, så du vill spela medic? Bra här är din M16, tuta och kör".


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Märkligt att uppdateringen inte uppmärksammas mer med tanke på att hela fz-sajten är dränkt av en stor fet BF V annons.

Ambassadör
Xbox

@anon_1418: Ja här behövs mer täckning!

Själv är jag lite besviken över bristen på nya kartor och nationer. Även om jag förstår tidslinjen och att det kommer efterhand så hade de ju exempelvis kunnat ha feta vinterkartor med Vinterkriget i fokus, med både finska och sovjetiska soldater till exempel utan att hoppa fram i tidslinjen. Hade dessutom varit helt i linje med att använda sig av mindre överutnyttjade fronter/slag, som de ska ha en eloge för hittills.


signatur

Jump in.

Medlem

@CliQue-SinneD:

Jag börjar förstå vad människor menar med "det var bättre förr i tiden"

Är själv "bara" 24 år men min spelkarriär började ungefär när Battlefield 2 var som mest populärt, och satan vad man satt och lirade.
Sist jag kollade bf2stats så hade jag något över tusen timmar på spelet, och jag vill inte veta hur mycket jag har spenderat på Project Reality och Forgotten Hope 2... Måste vara dubbla, minst!

Men jag kan aldrig tänka mig att om ytterligare 10-15 år så kommer jag tänka tillbaks på BF V som jag idag gör på BF2?
Jag vet inte varför men man är väl bortskämd med all grafik och mekanik som slängs på oss spelare så man blir fort mättad och vill se "nytt" även fast det går inte att göra allt 100% nytt hela tiden längre

Medlem

20 gig med skinns. ha

Inaktiv

@sturish: Lite så.. längtar dock till de släpper firestorm!

Inaktiv
Battlefield V Tides of War Chapter 2: Lightning Strikes – Update #2

Ny uppdatering till BF V släpptes för någon dag sedan.
Källa: ea.com

Full updates notes

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_1418:

Ny uppdatering till BF V släpptes för någon dag sedan.
Källa: ea.com

Full updates notes

StuG IV ! Trevligt.

Många bra grejer i patchen. Skönt att de drog ner ljudet på fotsteg, det var lite väl överdrivet. Många rörelseförbättringar och skyttepositioneringar som kommer göra att allt flyter bättre.
Känns som om DICE kommit in i ett bra flow med uppdateringarna i vinter!


signatur

Jump in.

Medlem

För mig är prio'n :

1. Anticheat (otroligt många som fuskar just nu, https://www.youtube.com/watch?v=rdpTvPWR1hk)

2. Fler Maps/bättre map rotation (vissa maps upplevs köras oftare än andra)/gamemodes

3. Möjlighet att spara klädval för att snabbt skifta mellan camo för vinter/stad/sommar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Horniak:

För mig är prio'n :

1. Anticheat (otroligt många som fuskar just nu, https://www.youtube.com/watch?v=rdpTvPWR1hk)

2. Fler Maps/bättre map rotation (vissa maps upplevs köras oftare än andra)/gamemodes

3. Möjlighet att spara klädval för att snabbt skifta mellan camo för vinter/stad/sommar.

Mycket bra punkter!

Jag har inte haft några uppenbara problem med fuskare, men jag kör på Xbox som verkar vara den plattform som hittills är mest förskonat från det. Fusk är för jävligt dock, och borde bekämpas stenhårt.

Kartor behövs det definitivt fler av, det är alldeles för få.

Tredje punkten hade varit guld! Ännu bättre om det var automatiskt efter att man sparat specifika outfits i olika kategorier. -Blir det en vinterbana så har du automatiskt den outfit som du customizat och sparat som Winter Outfit.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

StuG IV ! Trevligt.

Många bra grejer i patchen. Skönt att de drog ner ljudet på fotsteg, det var lite väl överdrivet. Många rörelseförbättringar och skyttepositioneringar som kommer göra att allt flyter bättre.
Känns som om DICE kommit in i ett bra flow med uppdateringarna i vinter!

Personligen så tycker jag om att man hör fotstegen, det gör man i regel på riktigt om någon springer mot en liksom.
Ja, uppdateringarna har varit bra, men det finns saker som behöver ordnas ytterligare.

Inaktiv
Skrivet av Horniak:

För mig är prio'n :

1. Anticheat (otroligt många som fuskar just nu, https://www.youtube.com/watch?v=rdpTvPWR1hk)

2. Fler Maps/bättre map rotation (vissa maps upplevs köras oftare än andra)/gamemodes

3. Möjlighet att spara klädval för att snabbt skifta mellan camo för vinter/stad/sommar.

Definitivt första punkten.
Så trött på detta, och att folk använder sig av "picmip" liknande funktion. Skriver inte mer än så för jag vill inte att folk använder det mer än nödvändigt..

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_1418:

Personligen så tycker jag om att man hör fotstegen, det gör man i regel på riktigt om någon springer mot en liksom.
Ja, uppdateringarna har varit bra, men det finns saker som behöver ordnas ytterligare.

Ja men som de gör nu, lägger sig mittemellan det låga ljudet vid release och det höga efter förra patchen blir nog lagom. På riktigt låter det ju inte som om man springer i en trappuppgång i ett miljonprogramshus när man går över en gårdsplan


signatur

Jump in.

Inaktiv
Gen
Medlem
Skrivet av blackidus:

Men jag håller med dig, ge mig fler kartor och vapen. Jag struntar också i alla dessa kosmetiska prylar. Alla dessa "assignments" man måste göra för att låsa upp dessa saker hindrar ju även teamplay många gånger så istället för att hjälpa laget springer man runt med dynamiten och försöker få 7 kills med explosives för att få en ynka hjälm.

Eller hur! Bäst hade ju varit att slopa upplåsningar helt och hållet. Men om de nu måste ha sådant, hade de då inte bara kunnat ge currency för varje match och sen låta oss köpa saker i en shop (endast currency, ej riktiga pengar). Sen tycker jag systemet i BF4 funkade rätt så fint med lootlådor man fick efter matcher som innehöll boosts, skins osv.

Men som sagt, bäst är ju när allt är upplåst från början.

Inaktiv
1
Skriv svar