Nintendo Labo VR får lanseringstrailer

Robot
Nintendo Labo VR får lanseringstrailer

Ta en närmare titt på vad Nintendos version av Virtual Reality har att erbjuda.

#Labo, #Nintendo, #VR


Medlem

Troligtvis får man förboka ett besök hos kiropraktorn när man ska ha switchen hängandes på skallen i en kartong 🤣😂


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Haha. Hade Nintendo slängt upp detta som ett aprilskämt hade jag inte blivit förvånad.

Skribent
Skrivet av ivanhoe68:

Troligtvis får man förboka ett besök hos kiropraktorn när man ska ha switchen hängandes på skallen i en kartong 🤣😂

Labo VR kommer inte med någon form av "band" som gör att man kan sätta på sig den som ett vanligt headset. Istället får man hålla fast den mot ansiktet med hjälp av ena handen

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Labo VR kommer inte med någon form av "band" som gör att man kan sätta på sig den som ett vanligt headset. Istället får man hålla fast den mot ansiktet med hjälp av ena handen

Ännu större anledning att förboka tid då 😄


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Galet ambitiöst! Undrar bara hur länge kartongprylarna håller?

Skribent
Skrivet av Johan:

Galet ambitiöst! Undrar bara hur länge kartongprylarna håller?

Jag har upplevt att de andra Labo-kartongerna har hållit rätt bra. Nu kommer förstås din Switch hänga där framme, inget man vill ska ramla ned i marken. Men VR-upplevelserna verkar vara lite små lugnare saker. Sen ska ju alla Labo-kartonger gå att skriva ut igen om de går sönder.

Tycker förövrigt detta är rätt smart satsning av Nintendo. Dippa in i VR och visa att de är aktuella och intresserade av "framtiden", men ändå inte slänga ned miljoner i det som Sony gjorde med sin PSVR-satsning.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul att man kan skapa sina egna spel!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Labo VR kommer inte med någon form av "band" som gör att man kan sätta på sig den som ett vanligt headset. Istället får man hålla fast den mot ansiktet med hjälp av ena handen

Jag får ont i axlarna ifrån att bara föreställa mig.

Skribent
Skrivet av Joakim Palm:

Jag får ont i axlarna ifrån att bara föreställa mig.

Ja det kan nog bli lite slitigt. Jag kommer ihåg för några år sedan när man bara hade det första utvecklings-kitet av Oculus Rift att leka med. Utan rörelsespårade kontroller blev det att man likt Vabo fick sikta med huvudet, vilken blev rätt tröttsamt. Inte så pass att man faktiskt skadade sig eller fick ont några längre perioder, men slitigt nonetheless.

Skägg.
10 Chambers

Tycker att det är väldigt intressant. Man måste komma ihåg att de flesta inte testat VR. Körde kalas i helgen med tioåringen, med VR-tema, och få hade testat bland barnen, än mindre föräldrarna som blev väldigt nyfikna. Detta hamnar ju någonstans mellan Google Cardboard (no pun intended) och PSVR i både pris och upplevelse.


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tycker att det är väldigt intressant. Man måste komma ihåg att de flesta inte testat VR. Körde kalas i helgen med tioåringen, med VR-tema, och få hade testat bland barnen, än mindre föräldrarna som blev väldigt nyfikna. Detta hamnar ju någonstans mellan Google Cardboard (no pun intended) och PSVR i både pris och upplevelse.

Jag tror som jag skrev att detta är en smart idé. VR är coolt, men har också upplevt att det i nuläget mest lämpar sig för mindre upplevelser. Av de spelen jag har till PSVR så är hajburen det som folk gillar mest när de får testa för första gången, och det som de som inte spelar spel i normala fall vill testa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tycker att det är väldigt intressant. Man måste komma ihåg att de flesta inte testat VR. Körde kalas i helgen med tioåringen, med VR-tema, och få hade testat bland barnen, än mindre föräldrarna som blev väldigt nyfikna. Detta hamnar ju någonstans mellan Google Cardboard (no pun intended) och PSVR i både pris och upplevelse.

Blev det inte väldigt dålig bild? Är ju en "stor" skärm med låg upplösning som de har satt förstoringsglas framför. Med telefon VR så har man ju i alla fall betydligt högre pixeltäthet.

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tycker att det är väldigt intressant. Man måste komma ihåg att de flesta inte testat VR. Körde kalas i helgen med tioåringen, med VR-tema, och få hade testat bland barnen, än mindre föräldrarna som blev väldigt nyfikna. Detta hamnar ju någonstans mellan Google Cardboard (no pun intended) och PSVR i både pris och upplevelse.

Det ligger väl en bra bit under cardboard?, finns väl inte så många 720p mobiler idag?

Mer kreativ input dock drar väl upp upplevelsen som du säger.

Medlem

Ser jävligt grymt ut, och framför allt Garage VR. Dock kommer det nog inte 720p60 bli någon fröjd för ögonen. Typ som att gå tillbaka till Oculus DK1.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Blev det inte väldigt dålig bild? Är ju en "stor" skärm med låg upplösning som de har satt förstoringsglas framför. Med telefon VR så har man ju i alla fall betydligt högre pixeltäthet.

Rätt så säker på att Calle använde sig av typ vive eller Rift, eftersom labo VR inte är ute ännu.

Medlem

Kul att Nintendo hoppar på VR tåget, själv har jag PSVR, tyckte det var väldigt billigt med VR till PS4 för 2000 kr utan krusiduller. Hoppas Xbox hoppar på VR tåget med, samt det vore dags snart för VR 2.0.

Skulle gärna köra spel som Shadow of The Tombraider i VR där man känner höjdkänslan när man klättar på klippor etc.

Avstängd

Då jag har provat Oculus Go som visar exakt hur suddigt det kan bli när du spelar upp lågt material såsom 1600p och nedåt så undrar jag hur sjutton 720p kommer att se ut på nära håll?!

Det kan ju garanterat INTE se så "skarpt" ut som de vill att de verkar ska se ut i trailern även om de har minimalt med "detaljer".

Denna, om än mycket kreativ, VR-pryl ställer jag mig skeptisk mot och då har ju Oculus Go högsta upplösningen för sin relativt billiga peng samtidigt som du kan se att "vi är inte riktigt där med skarpa detaljer på medelavstånd". När du tittar på ett ansikte framför dig så ser det dock väldigt realistiskt ut förutom förvrängningen av objektivet (på Oculus Go).

Förhoppningsvis kan det bara bli bättre och jag tror att 2160p per öga på ett VR-headset är vad som kmr att ge den där mer verkliga upplevelsen utan förvrängd bild av brett objektiv.

Skribent
Skrivet av AplAy:

Denna, om än mycket kreativ, VR-pryl ställer jag mig skeptisk mot och då har ju Oculus Go högsta upplösningen för sin relativt billiga peng samtidigt som du kan se att "vi är inte riktigt där med skarpa detaljer på medelavstånd". När du tittar på ett ansikte framför dig så ser det dock väldigt realistiskt ut förutom förvrängningen av objektivet (på Oculus Go).

Förhoppningsvis kan det bara bli bättre och jag tror att 2160p per öga på ett VR-headset är vad som kmr att ge den där mer verkliga upplevelsen utan förvrängd bild av brett objektiv.

Nu kostar väl ändå Oculus Go runda 2000 kr? Medan Labo-grejen här landar på runt 500 kr, utan Switch förstås...men då tror jag inte heller Nintendo riktar sig till de som inte redan äger Switch.

Tror Nintendo är medvetna om att VR inte är riktigt där än (som du skriver om upplösning) och därför nog bara gör detta till en lite rolig grej som knappast är optimalt vad gällande utförande eller upplösning. Men barn är inte heller så kräsna där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kan mycket väl bli inkörsporten till "riktig" VR. Lustigt eftersom det kan gynna alla andra aktörer också. Nintendo kanske har ett målyxket längre fram med detta?

Medlem
Skrivet av Haddock:

Rätt så säker på att Calle använde sig av typ vive eller Rift, eftersom labo VR inte är ute ännu.

Ibland får ju folk som testar produkter. (spelrelaterade i Carls fall) Testa dom innan de släpps för allmänheten. Men eftersom han valde att inte svara så kan man ju anta att han inte testat.

1
Skriv svar