Recension – Assetto Corsa Competizione

Robot
Recension – Assetto Corsa Competizione

Kan bli ett storartat racingspel – när det blir klart.

#assetto-corsa, #assetto-corsa-competizione


Gnällkuk

Simspel i all ära, hoppas på en bra arkadracer som vinner mig över. Vill verkligen gilla Horizon men det går bara inte, hur mycket jag än försöker :/

Banracing blir alldeles för stelt för min del, sista gången jag hade kul med banracing var TOCA Race driver. Vill ha lite mer action numer, förlåtande styrning och där det inte gör så mycket om man råkar ta bromshjälp av bilen framför


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Bra recension! Fick mig visserligen att inte vilja skaffa det, men det är ju också bra hehe.

@trickeh2k: Vad är det du inte gillar med FH?


signatur

Jump in.

Medlem

Hur flyter det utanför VR och i vilken upplösning? Är lite sugen på något nytt efter att ha nött Project Cars i några år.

Gnällkuk

@Mortaigne: jag vet faktiskt inte, kan inte sätta fingret på det. det är hyfsat kul för stunden men jag får aldrig något sug att komma tillbak till det. minns att jag blev sugen och köpte hot wheels dlc:et, spelade en gång. köpte vinter-dlcet, spelade inte ens en enda gång, haha.

och förlåt, glömde också tacka för recensionen som gav mig svar på i princip allt jag hade kunnat vela veta om spelet! tack, thomas.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

@trickeh2k: Hehe ok, ja det är olika. Jag är tokig i FH4 Nöter just nu Lego Speed Champions-expansionen!


signatur

Jump in.

Gnällkuk

@Mortaigne: Jag kommer köpa den, bara för att den är så jävla dum, som hot wheels fast värre :> spelar du på krysslådan eller pc?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av powerbuoy:

Hur flyter det utanför VR och i vilken upplösning? Är lite sugen på något nytt efter att ha nött Project Cars i några år.

Flyter ok i 2560x1440 med mycket men inte allt uppskruvat, kanske 100-120 fps. Men då med bra grafikkort (RTX 2070).


signatur
Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

och förlåt, glömde också tacka för recensionen som gav mig svar på i princip allt jag hade kunnat vela veta om spelet! tack, thomas.

Skrivet av Mortaigne:

Bra recension! Fick mig visserligen att inte vilja skaffa det, men det är ju också bra hehe.

Aw, tack! Nöjer man sig med att nöta varvtider med GT-bilar så är det verkligen inte ett dåligt spel, annars ett rätt typiskt "Synd! Jag tar det på rea." Vilket är synd på sån potential.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

@Mortaigne: Jag kommer köpa den, bara för att den är så jävla dum, som hot wheels fast värre :> spelar du på krysslådan eller pc?

Xböx!

Skrivet av Tomas Helenius:

Aw, tack! Nöjer man sig med att nöta varvtider med GT-bilar så är det verkligen inte ett dåligt spel, annars ett rätt typiskt "Synd! Jag tar det på rea." Vilket är synd på sån potential.

Ja precis, skaffar det säkert på rea


signatur

Jump in.

Medlem

"och hur fyrhjulsdriften hos Nissan GT-R greppar Nürburgrings kluriga kurvor."

Bakhjulsdrift i denna racingserie Tomas, bakhjulsdrift!

1
Skriv svar