Vi piskar tyskar i Call of Duty

Robot
Vi piskar tyskar i Call of Duty

När spelet visades upp med ray tracing kunde vi inte låta bli att köra över motståndet.

#call-of-duty-modern-warfare, #gamescom, #nvidia, #ray-tracing, #rtx-on


Medlem

Det verkar ganska kul. Kommer nog köpa. Var länge sen jag spelade COD. Blir mest Battlefield V och Battlefront 2.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag gillar inte COD speciellt mycket, men jäklar vad snyggt det ser ut med raytracing och de där dimmljusen! Typ det bästa jag sett hittills när det kommer till RTX-tekniken.

Medlem

Meh. Ser ut som alla andra MMS...

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Jag gillar inte COD speciellt mycket, men jäklar vad snyggt det ser ut med raytracing och de där dimmljusen! Typ det bästa jag sett hittills när det kommer till RTX-tekniken.

Enligt Nvidias trailer är det bara skuggorna som använder sig av raytracing. Så dimmljusen du ser kommer se likadana ut vare sig du har ett rtx-kort eller inte.

Medlem

Det ser riktigt roligt och bra ut. Kommer bli första COD på länge som jag köper.


signatur

Burn in the light.

Medlem

@Droopydawg:

Medlem

såg ganska kul ut fan i mig. gillade vapnen och ljuden, smällde på bra


signatur

//monster

Medlem

Det här ser riktigt lovande ut! Kul att det blir en kampanj nu också.
Jag gillade inte BlOps 4, men jag har alla andra, sedan Medal of Honor.
Synd att det kommer nya liknande så ofta, istället för att uppdatera de som finns, och lägga mer tid på att göra nya. Som tex NFS.


signatur

autograph

Avstängd

Noterat att FZ ofta slänger sig med "tyskar" i rubriker;

"vi piskar tyskar" "vi slaktar tyskar" "döda tyskar i Y" mm som att det var att jämföra med "monster" eller "zombies".

Varför detta rasistiska hat mot tyskar?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av EXPLICIT:

Noterat att FZ ofta slänger sig med "tyskar" i rubriker;

"vi piskar tyskar" "vi slaktar tyskar" "döda tyskar i Y" mm som att det var att jämföra med "monster" eller "zombies".

Varför detta rasistiska hat mot tyskar?

Haha, lägg ner.


signatur
Medlem

@EXPLICIT: Det blir väl i sådant fall rasistiskt mot vita européer, eller rättare sagt den kaukasiska rasen. Snarare är det väl ett påhopp mot ett visst landsfolk.

Avstängd
Skrivet av KortTjock:

@EXPLICIT: Det blir väl i sådant fall rasistiskt mot vita européer, eller rättare sagt den kaukasiska rasen. Snarare är det väl ett påhopp mot ett visst landsfolk.

Ja, och rätt tydligt att det genomsyrar stora delar av FZ. Skrämmande.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av EXPLICIT:

Ja, och rätt tydligt att det genomsyrar stora delar av FZ. Skrämmande.


signatur
Medlem

@EXPLICIT: Kan absolut hålla med dig. Svårt att se rubriker som lyder: "Vi piskar israeler i..." eller "Pakistanierslakt i ..." på FZ.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KortTjock:

@EXPLICIT: Kan absolut hålla med dig. Svårt att se rubriker som lyder: "Vi piskar israeler i..." eller "Pakistanierslakt i ..." på FZ.

Jag blir alltid nyfiken på detta totalt svartvita sätt att se på saker, där allt är polariserat till sin spets. Med det tankesättet är det alltså troligare att vi, en redaktion med en solklar majoritet av vita män, hatar vita européer än att tyskar har en historia i Call of Duty-spelen? Eller att vi de facto var i Tyskland. Hade vi varit i Danmark hade vi förmodligen skrivit danskar istället.

Med det synsättet hatade Monty Python också européer, med sina sketcher om Mr Hilter eller varför inte de fjantiga fransoserna på murkrönet. Driver med något måste man alltså hata det, bara för att man inte också driver med något annat.

Det är nästan som att ni har en egen agenda där ni med stor omsorg mosar ner pusselbitar för att få er världsbild att gå ihop.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Nu vill jag i och för sig inte vara den som är den. Och jag är drar mig gärna för att blanda politik och ideologiska värderingar i min hobby, vilket i detta fall är spel.

Jag personligen menar inte på något sätt alls att ni hatar tyskar just för att ni skriver så. Men just att den generella tanken att det är helt okej att slänga sig med stereotypiska, nedvärderande eller hånade mot vita folkgrupper snarare än mot andra. Jag ville bara bekräfta föregående talare i att jag också ansåg att så är fallet.

Men skitsamma, jag tackar för mig och vill inte ha såna här samtal bland mina spel och speciellt inte på min favorit spelsida. Jag älskar er ändå <3.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KortTjock:

@Carl Johansson-Sundelius: Nu vill jag i och för sig inte vara den som är den. Och jag är drar mig gärna för att blanda politik och ideologiska värderingar i min hobby, vilket i detta fall är spel.

Jag personligen menar inte på något sätt alls att ni hatar tyskar just för att ni skriver så. Men just att den generella tanken att det är helt okej att slänga sig med stereotypiska, nedvärderande eller hånade mot vita folkgrupper snarare än mot andra. Jag ville bara bekräfta föregående talare i att jag också ansåg att så är fallet.

Men skitsamma, jag tackar för mig och vill inte ha såna här samtal bland mina spel och speciellt inte på min favorit spelsida. Jag älskar er ändå <3.

Fair enough, happy gibbing!


signatur
1
Skriv svar