Star Ocean: The Last Hope

Robot
Star Ocean: The Last Hope

Efter fem års väntan följer Tri-Ace äntligen upp Playstation 2-äventyret Star Ocean: Till the End of Time. Resultatet är ett habilt hantverk i samma anda som seriens tidigare delar, med såväl positiva som negativa egenskaper.

#star-ocean-the-second-story, #star-ocean-till-the-end-of-time


Medlem
Testat - Star Ocean: The Last Hope

jao lätt 3 4 tycker jag men alla olika smak föredrar gametrailers.com recentioner före fragzone faktisk tror enda hemsidan som gett 5av5 på bionic command men gilla fz endå bra spelnyheter


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Griimlock:

jao lätt 3 4 tycker jag men alla olika smak föredrar gametrailers.com recentioner före fragzone faktisk tror enda hemsidan som gett 5av5 på bionic command men gilla fz endå bra spelnyheter

Jaha?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag gillade recensionen. Min granne skaffade spelet nyligen, och han är helt såld, men det beror ju på att han tillhör den målgruppen också. Han har ett antal jap-spel tror jag.
Jag gillar genren en hel del också, så jag tror jag ska sätta mig ner och prova det hos honom nån gång för att få ett personligt intryck

Medlem

Personligen tycker jag att Star Ocean 4 är värd mer poäng än två. Men som alltid är det ens egna smak som styr.
Jag säger så här: Kan man leva med att spelet ibland är bländande vackert och ibland så otroligt fult när det kommer till animationerna och sedan dessutom kan leva med att rösterna ibland är riktigt hemska så är detta ett köp. Köpte CE och jag ångrar mig inte ett dugg.

Vi stackars 360 ägare behöver fler JRPG.
Hur som haver, tack som vanligt för att ni recenserar fler spel : )

Medlem

Hade hellre sett att denna Recension gjorts av Peter Eriksson som recenserade Eternal Sonata. Känns inte riktigt som om denna genren passade Sebastian. IGN recenserade detta som en 8/10 - Impressive.

Medlem

Jag älskar spelet. Skitkonstigt. =P


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Jac.Insane:

Hade hellre sett att denna Recension gjorts av Peter Eriksson som recenserade Eternal Sonata. Känns inte riktigt som om denna genren passade Sebastian. IGN recenserade detta som en 8/10 - Impressive.

http://www.fz.se/bloggar/i_huvudet_pa_sebastian/p=17023

Skulle faktiskt tro att det är få på redaktionen som är bättre lämpade att recensera jrpgs. Åtminstone om du ser till mängden jrpgs de spelat.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

http://www.fz.se/bloggar/i_huvudet_pa_sebastian/p=17023

Skulle faktiskt tro att det är få på redaktionen som är bättre lämpade att recensera jrpgs. Åtminstone om du ser till mängden jrpgs de spelat.

Smaken är som baken, dvs hårig.

Medlem

Har sett att spelet har fått blandad kritik, och en del sågningar,
men en kompis som köpt det tycker det är hur bra som helst,

så det är som vanligt, döm inte ett spel efter dess rescensioner,
testa spelet själv och se vad du tycker.

Medlem

Det ser goare ut än Till the end of time. Snyggare grafik och mer


signatur

Rawr

Jac.Insane:
Heh, som gammal j-rpg-räv så låter det mest som att någon annan borde recenserat för att jag inte gav titeln "rätt" betyg... Trust me, om det är någon genre jag har koll på så är det japanska rollspel.

När det gäller Star Ocean är det dessutom en av mina favoritserier... Second Story är ett av mina absoluta favoritspel och även Till the End of Time var en höjdare. Hade lite svårare för ettan dock, även om det var ett sjukt imponerande spel (rent tekniskt) för sin tid.

Även Eternal Sonata är dock ett spel jag hade svårt för. Sorry, men det spelet hade om möjligt ännu hemskare dialoger än The Last Hope och efter att ha spelat drygt halvvägs gav jag helt enkelt upp. Visst, snyggt som attan men den svaga storyn och noll utforskande (man springer ju för tusan längs en snitslad väg hela spelet igenom!) är liksom inte vad jag efterfrågar i ett j-rpg.

The Last Hope är dock fortfarande ett godkänt spel, och klart spelvärt om du spelar j-rpg mest för striderna och inte bryr dig om storyn. En tvåa är trots allt en tvåa.

Medlem

gillar inte såna här japan spel =(

Medlem

Aja personligen tyckte jag mycket om detta RPG, en av de bättre till Xbox 360 och det absult bästa stridssystemet till dem alla till denna konsol.

Karaktärs designen som du tyckte var Stereotypiskt tycker inte jag, tycker designen är ganska unikt, då inget annat företag har försökt att designa dem på detta viset, personligen tyckte jag att det gav en speciell charm du inte hittar någon annan stans. Vist deras personligheter må vara ganska standard men du kommer aldrig att komma runt detta problem.

Sedan karaktärsutveckling? Jo vist, det finner du massor i detta spel, Lite fundersam ifall du ens gick igenom private actions? Du nämnde liksom inget om det, eller mycket alls om spelet i sig utan mer klagomål på diverse punkter.

Kan förvisso hålla med om att storyn var ganska svag i SO4 även den har dock en del intressanta punkter. Dock har man spelat igenom de andra SO spelen så får man ganska stor bakgrunds historia på varför de beter sig på ett vist sätt ska dock inte avslöja något för de som faktiskt vill spela spelet.

Det enda jag personligen har att klaga på det här spelet är hurt kort det var, tog mig 27 timmar att ta mig igenom spelet, och halva spelet utspelade sig mer eller mindre på Disc 1, sedan gick det fort... mycket fort. Dock spelet har i alla fall mycket trevliga bonus dungeons i slutet, som kräver runt sådär 20 timmar att klara av för de som tycker om fighting systemet som jag

Medlem

Ja många av dom fel andra hittar har jag då inge problem me, Skulle jag få bestämma skulle jag ge detta 3+ eller tillåmed en 4, jag gillar det som fan, Visst lite plastiga kan kanske karaktärerna bli, men spelet är sjukt snyggt fightingen är helt underbar, och storyn tycker jag ändå är rätt ok ändå, visst det är inge final fantasy etc men I like it. Tycker några är lite för hård på att ge detta spel dåliga betyg, men som sakt kanske det håller sig bara för en viss målgrupp, Jag är dock 1 av dom som älskar detta lir.

Medlem

Ännu ett halvdant rpg till xboxen.....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Medlem

JRPG spelen var bättre förr.
Super nintendo och Playstation 1 tiden var guldåren.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jac.Insane:
Skrivet av Nosnos:

http://www.fz.se/bloggar/i_huvudet_pa_sebastian/p=17023

Skulle faktiskt tro att det är få på redaktionen som är bättre lämpade att recensera jrpgs. Åtminstone om du ser till mängden jrpgs de spelat.

Smaken är som baken, dvs hårig.

Inte min...den e som en babys!

Spännande att jag inte blev åksjuk av kameran. Fast å andra sidan, jag har väll vanan inne för att spela den här typen av spel.

Jag hade ej heller problem med att hitta i grottorna som andra recensioner har klagat på. Storyn är som den är, rolig på sina ställen, shockerande på andra.

Det största problemet jag hade med SO4 var karaktärsdesignen, den ser riktigt jävla ful ut och passar inte. Röstskådisarna gör inte något speciellt bra jobb heller.

Annars så finns det få saker att klaga på med SO4.

Så jag undrar varför det i stort sett bara är större delen av svensk speljournalistik som har problem med Tales of Vesperia, Star Ocean 4 och flera titlar.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar