Escape From Tarkov - Officiela tråden [Nybörjarhjälp]/[Guides] - Allmänt

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

*Shameless bump*

Vad tycker ni (de av er som fortfarande spelar) om Tarkov i dagsläget?

Det har bara blivit bättre. Körde till level 30+ den senaste wipen för att testa lite nya vapen osv. Men jag väntar nog tills streets kommer innan jag går all in igen och nöter.
Ekonomin förstördes dock en aning när BTC rusade i pris

Roliga bossar på g och de har förbättrat balansen på thermals samt lagt till lite ny ammo.
Ammunition är fortfarande lite skevt dock, M855A1 kostade runt 1500-2000 rubel per skott på fleamarket, tills man får det från Peacekeeper level 3.

Eftersom det inte finns något bra sätt att köpa BS från traders så känns det som att mitt go to vapen alltid blev något i 5.56 eller .308.
Tror inte spelet skulle lida av att ammo är lättare att köpa från traders.

För mig är det ett ickeproblem som erfaren spelare eftersom jag alltid kan få tag i pengar. Men eftersom alla erfarna spelare springer omkring med bra ammo från level 10 känns det inte så rättvist mot en nyare spelare.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det har bara blivit bättre. Körde till level 30+ den senaste wipen för att testa lite nya vapen osv. Men jag väntar nog tills streets kommer innan jag går all in igen och nöter.
Ekonomin förstördes dock en aning när BTC rusade i pris

Roliga bossar på g och de har förbättrat balansen på thermals samt lagt till lite ny ammo.
Ammunition är fortfarande lite skevt dock, M855A1 kostade runt 1500-2000 rubel per skott på fleamarket, tills man får det från Peacekeeper level 3.

Eftersom det inte finns något bra sätt att köpa BS från traders så känns det som att mitt go to vapen alltid blev något i 5.56 eller .308.
Tror inte spelet skulle lida av att ammo är lättare att köpa från traders.

För mig är det ett ickeproblem som erfaren spelare eftersom jag alltid kan få tag i pengar. Men eftersom alla erfarna spelare springer omkring med bra ammo från level 10 känns det inte så rättvist mot en nyare spelare.

Det är ju alldeles för många som hoardar den bra ammon från traders, och sen säljer dyrare. Hjälper ju inte att dem gjorde att BS är mycket svårare att få tag på(gjorde dem inte något med BT också?). Var ju varannan box i Reserve förut.

Mapsen blir större, mer vapen, mer bossar, mer armors osv.. Har inte problem med något, utom att den gamla vanliga desyncen ställer till det. Hoppas de lyckas få till så att det fungerar bättre rent generellt.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Det är ju alldeles för många som hoardar den bra ammon från traders, och sen säljer dyrare.

Blir klurigt att "sälja dyrare", det enda du kan sälja på flea är saker som har find-in-raid, och det man handlar från traders har inte find in raid.

Rollspelsguru
Jr. Community Manager @ BattleState Games
Gymnasielärare i spelutveckling, 3D & webb @ Alléskolan i Hallsberg

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Blir klurigt att "sälja dyrare", det enda du kan sälja på flea är saker som har find-in-raid, och det man handlar från traders har inte find in raid.

Jo, tänkte mer på förut! Glömde att dem hade ändrat det, ha. Och yes.

Skriv svar