343i bemöter grafikkritiken i Halo Infinite, håller med om flera punkter

Robot
343i bemöter grafikkritiken i Halo Infinite, håller med om flera punkter
Medlem

Jag själv kan se en liten charm i det hela.

Medlem

Oj ska man orka mera popcorn


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kan hålla med om att grafiken kändes lite "meh" på vissa ställen men jag tar hällre stadiga 60fps i 1060p än snygg grafik i 30 fps
Sedan har jag läst att man kan spela i split screen vilket gör det hela jobbigare för hårdvaran specielt i en open world spel.

Tror jag kommer gilla att spela halo Infinite när det kommer ut

Medlem
Skrivet av Corewin:

Jag kan hålla med om att grafiken kändes lite "meh" på vissa ställen men jag tar hällre stadiga 60fps i 1060p än snygg grafik i 30 fps
Sedan har jag läst att man kan spela i split screen vilket gör det hela jobbigare för hårdvaran specielt i en open world spel.

Tror jag kommer gilla att spela halo Infinite när det kommer ut

Fast alla dessa saker borde kunna inkluderas i den nya generationen konsoler. Bra grafik, minst 1080p och 60fps borde inte vara några problem..

Medlem
Skrivet av Corewin:

Jag kan hålla med om att grafiken kändes lite "meh" på vissa ställen men jag tar hällre stadiga 60fps i 1060p än snygg grafik i 30 fps
Sedan har jag läst att man kan spela i split screen vilket gör det hela jobbigare för hårdvaran specielt i en open world spel.

Tror jag kommer gilla att spela halo Infinite när det kommer ut

Jag tar hellre stadiga 2160P i 60fps


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Det har varit väldigt mycket jämförelser med TLoU2, vilket är en väldigt idiotisk jämförelse. TLoU2 har små miljöer, bakade skuggor och drivs i 1440p30 på Pro och 1080p30 på vanliga PS4. Halo Infinite har stora öppna miljöer, dynamiska skuggor och drivs i 4K60.

Visst, Halo kunde säkert ha varit snyggare utan att påverka prestandan, och det märks väl att spelet har utvecklats med Xbox One som utgångspunkt, men samtidigt så tycker jag att det ser helt okej ut för att drivas i 4K60. Det är dessutom en launch-titel, och de brukar i regel dras med en hel del last-gen lösningar, och de riktigt snygga titlarna börjar dyka upp i mitten av generationen då utvecklarna har bekantat sig med hårdvaran.

Det jag störde mig mest på var alla asset pop-ins och texturer som inte laddades tillräckligt snabbt. Detta ska inte existera på en 12 TFLOPS maskin med übersnabb SSD, så jag hoppas verkligen att de optimerar spelet bättre för Series X.

Medlem

@Mormis: Spelet ska fungera i både den kommande och nuvrande generation. Är mycket svårare att utveckla för 2 konsoler samtidigt och att båda blir riktigt bra

Digital Foundry videon förklarade det mycket bra. Märkligt att det ska krävas människor utifrån för att se uppenbara brister.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu är det ju allmänt känt att det var en äldre build på demot och utan Raytracing. Jag är inte orolig över grafiken.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu är det ju allmänt känt att det var en äldre build på demot och utan Raytracing. Jag är inte orolig över grafiken.

Du borde vara det, då till och med de själva erkänner bristerna. Endast de allra mest naiva fanboysen försvarade spelet.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu är det ju allmänt känt att det var en äldre build på demot och utan Raytracing. Jag är inte orolig över grafiken.

Nä självklart är du inte orolig över grafiken ” för grafiken är ju extremt snygg” i dagsläget enligt dig. Du är förövrigt en av ett fåtal som bedömer den som extremt snygg.

Medlem

Tyvärr är det ju inte så snyggt när ett spel ifrån 2013 är snyggare:

https://www.youtube.com/watch?v=XxLQvh5-c00

Medlem

Det var "allmänt känt" att det var en 4-6 månader gammal build, bland fanboys, ända tills idag när utvecklarna själva gick ut med att den enbart var ett par veckor gammal . Med tanke på den grafiken ska det dock inte vara omöjligt att nå 120 FPS i alla fall.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu är det ju allmänt känt att det var en äldre build på demot och utan Raytracing. Jag är inte orolig över grafiken.

343 själva sade att de spenderat en massa tid och resurser på att polera upp just denna bit av spelet för att den skulle se så bra ut som möjligt när den visades upp.

"But while it’s easy to get carried away about the prospect of playing Halo Infinite, it’s worth taking a minute to think about the enormous work put into this playable preview of Halo Infinite. While this is just a section of the final game, it took a herculean effort to make sure this little corner of our Ringworld was polished and pretty enough for its premiere! "

https://www.343industries.com/news/articles/employee-spotligh...

"Builden" var några veckor gammal vilket är helt normalt när man ska visa upp något. Man sätter oftast inte ihop dessa saker dagen innan de ska visas. Det blir inte heller så mycket skillnad på några veckor.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Du borde vara det, då till och med de själva erkänner bristerna. Endast de allra mest naiva fanboysen försvarade spelet.

Nej inte ens lite orolig. Äldre build. Har också dem erkännt. Utan Raytracing. Har dem också erkännt.

Medlem
Skrivet av Geber:

Nä självklart är du inte orolig över grafiken ” för grafiken är ju extremt snygg” i dagsläget enligt dig. Du är förövrigt en av ett fåtal som bedömer den som extremt snygg.

Av det demot hade blir det bara snyggare. Det var ett bra demo. Långt demo. Om dem Någon gång släpper ett spelbart demo blir det nog denna fast nyare build.

Slut diskuterat.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Av det demot hade blir det bara snyggare. Det var ett bra demo. Långt demo. Om dem Någon gång släpper ett spelbart demo blir det nog denna fast nyare build.

Slut diskuterat.

Skrev det bara för att jag är trött på att du smutsar ner varenda tråd du är med i. Ditt extrema fanboyskap är så jäkla tröttsamt.
Tar och hittar mig en annan site där du förhoppningsvis inte finns.

Ha det.

Medlem

https://youtu.be/I-zipPLSdRI
Hmmm. En som jobbar med spelet. Eller officiella uttalande?

https://youtu.be/T0sydRujLXY
Inte så många månader på sig att ordna till det.

Medlem

Jag inga problem med grafiken. Tvärtom blev jag riktigt sugen på spelet. Tycker att det ser ut som ett Halo ska.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Av det demot hade blir det bara snyggare. Det var ett bra demo. Långt demo. Om dem Någon gång släpper ett spelbart demo blir det nog denna fast nyare build.

Slut diskuterat.

Får hoppas att nästa Demo, de Demonstrerar, inte enbart är en Demoinspelning, utan visas som live Demo för hela Xbox Demografin. Ett Demo som måste Demonstreras på Series X, annars lär det få en Demoraliserande effekt för hela Demografin och leda till att 343i Demoniseras för att ha Demonterat och Demolerat allt Halo står för.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Crysis 3 ser riktigt bra ut. Halo njaaaa


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Lite kul är det när fanboysen förklarar att det faktiskt är snyggt och jätte next-gen, innan utvecklarna själva medger att det ser ut som skräp.

"...men 4k ju!"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Bro Exotic:

Du borde vara det, då till och med de själva erkänner bristerna. Endast de allra mest naiva fanboysen försvarade spelet.

Onödigt att säga att någon borde vara orolig. Jag själv "försvarar" ingenting här, har inget intresse av krig mellan fanboys. Jag konstaterar bara att spelet ser väldigt roligt ut och att det är viktigare är grafiska detaljer. Kanske är fler som känner så. Halo har alltid varit mer än bara en grafisk uppvisning.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Rent spontant var jag lite kluven hur 343i skulle finpolera grafiken från Halo 5 till Halo Infinite? Hade vi blivit imponerade om det hade varit enligt den gamla formalia eller kanske var det nödvändigt med något mer banbrytande med den öppna världen? Vad jag minns från H5 var inte hur briljant grafiken var (Halo 4 var mer imponerande i denna aspekt), utan hur väl allting flöt i ~60fps. I retrospektiv var besvikelsen med H5 utöver kampanjen- att banorna var alldeles för linjära i sin utformning, vilket de tillsynes har åtgärdat i uppföljaren. Med det sagt är jag taggad inför höstens release- med eller utan raytracing.

1
Skriv svar