PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

nej, disc version. Nu åker jag o hämtar

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

nej, disc version. Nu åker jag o hämtar

Beställt när?

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

HAHAHAHA Kollade precis min mail!! Ska hämta ikväll!!!!!!!!!!!!!!

När beställde du? Och vilken edition?

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

nej, disc version. Nu åker jag o hämtar

Det svänger snabbt! 😁😁👍👍

Medlem

Fick leveransbekräftelse igår från mediamarkt men på PostNord appen har de fan inte rört på sig en meter. Öööka😩

Medlem
Skrivet av Deekar:

Fick leveransbekräftelse igår från mediamarkt men på PostNord appen har de fan inte rört på sig en meter. Öööka😩

Står det bara registrerad för dig också

Medlem

Fick hämta mitt PS5 idag från MM! Gäller bara att få tid till att sätta igång och prova den.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Kevin_hej:

Står det bara registrerad för dig också

Yes det gör det! Tror fan jag får min Stadia före PS5an och den skickades från Nederländerna idag😅

Medlem

Bokade Xbox Series X den 4/12 hos Webhallen och fick det levererat den 10/12.

Medlem

Nån som har insyn i hur många PS5:or som Elgiganten planerar att lotta ut på fredag? Hur stor leverans får dem?

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Elgiganten har nu meddelat att man får anmäla sig på Elgiganten.se/ps5 och så kommer de slumpmässigt lotts ut vilka som får köpa PS5 SE under morgondagen.

Om jag inte vinner kommer jag spamma den här tråden med "fraud" närmsta 3 månaderna
Måtte enbart "legal votes" räknas.
Jag kommer vinna alla som lottas ut, allt annat skulle bevisa storskaligt fusk.

Medlem

PostNord levererar min Mediamarkt PS5 imorgon!
Stor tumme upp på den!

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

PostNord levererar min Mediamarkt PS5 imorgon!
Stor tumme upp på den!

Samma här, har ni börjat uppdateras i postnord-appen

Medlem
Skrivet av Kevin_hej:

Står det bara registrerad för dig också

Nu fick jag "beräknad leverans imorgon" av PostNord 😁

Medlem
Skrivet av e3henri:

Om jag inte vinner kommer jag spamma den här tråden med "fraud" närmsta 3 månaderna
Måtte enbart "legal votes" räknas.
Jag kommer vinna alla som lottas ut, allt annat skulle bevisa storskaligt fusk.

På sätt och vis kan jag samla tröst i att det blev en lottning. Elgigantens sida hatar mig och det hatet tycks sitta riktigt djupt. Varje släpp där det är kö så fastnar jag i ett digitalt limbo trots att man är där och hinner lägga till i varukorgen.

Nu vet jag att det inte blir något och att det inte är något jag kunnat påverka heller. Allt jag kan hoppas på är att någon i tråden har turen att få lotten.

Men det mest troliga är att det är någon som i förrgår kommit på att det vore lite kul att få en PS5:a till jul och som i slutändan inte kommer använda den

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Jag fick med mail om leverans igår, men så sent som 17:32.
Bara den finns hemma till julafton så är jag nöjd. 😀

Ser nu att leveransen ska komma till ombud imorgon!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Fick leveransbekräftelse igår från mediamarkt men på PostNord appen har de fan inte rört på sig en meter. Öööka😩

Beställde min 20/9 har inte hört något alls från Mediamarkt. Med min otur så får jag säkert vänta till februari 🙁

Medlem

Är det någon som hört något om amazon.se PS5 SE beställning 20/11. Emailade med kundservice häromdagen och de sade att de kollat min bokning med kollegor och att de inte ser något på väg in och att de inte kan omplanera lager från annanstans på denna produkt och de rekommenderar mig att ta bort bokningen. Kan vara standardsvar, men om flera är involverade i svaret låter det inte jättepositivt, någon i kedjan måste ju veta att alla väntar på PS5.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Ser ni att leveransen ska komma till ombud imorgon!

Ja enligt PostNord så kommer den imorgon.

Medlem
Skrivet av Domo:

Beställde min 20/9 har inte hört något alls från Mediamarkt. Med min otur så får jag säkert vänta till februari 🙁

Jag har heller inte heller hört något, och jag beställde redan 18/9.. 🤨

Medlem

När börjar Elgiganten maila?

Medlem
Skrivet av Kellini:

När börjar Elgiganten maila?

Tidigast fredag skulle jag säga.

Medlem

Även om jag inte gillar lottning så är detta nog det bästa sättet att ge alla en ärlig chans att få en PS5. Jag hade möjligheten två gånger samma dag att få en beställning men det strulade sig med betalningen så det blev inte av.

Som sagt jag är inget fan av detta men det är nog det enda sättet som man kan undvika att en del personer beställer en större mängd konsoler i syfte att sedan sälja dem vidare till ett avsevärt mycket högre pris. Har skrivit upp mig på listan även om jag tvivlar starkt på att jag kommer bli en av de som väljs. Hur som helst så önskar jag alla andra som skrivit upp sig all lycka, förhoppningsvis kommer det nu bli en majoritet som köper konsolen för att spela på den. Jag ger tummen upp till EG för detta initiativ, hoppas flera andra följer efter om det visar sig funka som det var tänkt.

Medlem
Skrivet av Pyrox:

Tidigast fredag skulle jag säga.

Eller ganska exakt fredag skulle jag säga (inte senare) eftersom vinnarna måste genomför köpet på fredag.
Frågan är dock vilken tid på fredag de menar när de säger "morgonen den 18/12..."

Medlem

Någon som vet om det är vissa av MMs butiker som får en batch eller om det fördelas lika på alla?

min kompis beställde till MM Bäckebol och kunde hämta sin i butik. VI beställde samtidigt den 18/9 fast till olika butiker. Själv har jag inte hört ett knast från MM.

Medlem
Skrivet av oskj:

Någon som vet om det är vissa av MMs butiker som får en batch eller om det fördelas lika på alla?

min kompis beställde till MM Bäckebol och kunde hämta sin i butik. VI beställde samtidigt den 18/9 fast till olika butiker. Själv har jag inte hört ett knast från MM.

Kan nästan med säkerhet säga att fördelningen till olika butiker är olika och sker olika snabbt. Jag har själv beställt till butik och det enda beskedet jag har fått är att de håller på att packa min vara från centrallagret. Leveranserna från centrallagret verkar ta olika tid beroende på butik och leveranssätt (ev. ombud).


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skrivet av oskj:

Någon som vet om det är vissa av MMs butiker som får en batch eller om det fördelas lika på alla?

min kompis beställde till MM Bäckebol och kunde hämta sin i butik. VI beställde samtidigt den 18/9 fast till olika butiker. Själv har jag inte hört ett knast från MM.

Beställde från MM Bäckebol 18/9 men inte fått hämta min än

Jag beställde min DE med upphämtning i butik hos MM kungens kurva. Någon Annan som beställt dit och fått hämta ut sin konsol?

Medlem

Webhallen ska ju också gå ut med information ang sista leveransen. Imorgon fredag vore väl det rimliga om folk ska hinna få dem innan jul) med fredagar för webhallen brukar ju stavas måndagar 😅

Medlem

Ser att de lagt till adressfält på Elgigantens lottningssida..Drog ett mess till de på IG och fråga om man bör registrera om sig då dessa fält inte var med igår. De svarade att man inte behöver göra det , dessa nya fält har de lagt in för att bekämpa botar

Skriv svar