PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av bestone:

Express leverans av PS5 enligt sms från Elgiganten är imorgon, alltså måndag, Var igår på Elgiganten butik för köpa lite tillbehör och frågade om att få tillbaka betalt frakt kostnad, blev hänvisad att ringa till kundtjänst för det, de i butiken har noll koll på PS5 beställningar.

Inköp fråga: Jag har beats solo wireless 3 som koppas till tv via bluetooth, räcker dem för 3d ljud eller måste jag skaffa 3D Pulse sony? har hört att 3d tempest ljud är kompatibel med alla hörlurar.

Nu håller vi tummarna att de levereras imorgon, då borde ett leveransbesked komma under dagen, ser fram mot den

Medlem

Hoppas också på att få min från Elgiganten imorgon. Min orderstatus på Mina sidor är "?CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" så man blir ju lite fundersam.

Det ska bli intressant att se hur bra PS5 fungerar med en 5.1.2 soundbar. Att spelen inte använder Atmos på riktigt förstår jag men LPCM med vanlig kanalmappning borde väl funka dugligt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent

Bara slå till för er som bor i Gävleborg, men det gäller att vara snabb! Säljaren har tydligen en lång intresselista med personer som vill köpa en PS5 för 14 000:- men letar efter "rätt" köpare...

https://www.blocket.se/annons/gavleborg/playstation_5_nykopt_...

Medlem
Skrivet av Shadee:

Bara slå till för er som bor i Gävleborg, men det gäller att vara snabb! Säljaren har tydligen en lång intresselista med personer som vill köpa en PS5 för 14 000:- men letar efter "rätt" köpare...

https://www.blocket.se/annons/gavleborg/playstation_5_nykopt_...

Det är lugnt. Han vill hellre behålla den. Står ju så i klartext!

Medlem

Har varit helt tyst efter bokningen sedan EGs utlottning. Men inatt börja det plinga saker och står att paketet är påväg. Vågar man hoppas att det kommer redan idag?

Edit: Paket finns nu att hämta!!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Vet inte hur många som har beställt från Ginza, men jag mailade och frågade status på min beställning där.

Bokade så sent som 2:a december och hade då plats 460.

Fick nytt svar idag och nu har jag plats 357 så drygt hundra platser ner på två månader. Alltid något

Medlem

Beställde 5 oktober på MM får min disk ps5a nu. Norr om Stockholm om det spelar någon roll. Ca en månad tidigare än vad jag trodde faktiskt!

Skrivet av Alienshade:

Beställde 5 oktober på MM får min disk ps5a nu. Norr om Stockholm om det spelar någon roll. Ca en månad tidigare än vad jag trodde faktiskt!

Härligt! Grattis! Hoppas att man får sin snart då också! 🥳

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Beställde 5 oktober på MM får min disk ps5a nu. Norr om Stockholm om det spelar någon roll. Ca en månad tidigare än vad jag trodde faktiskt!

Nu börjar det bli lite spännande.
Bokade själv 6/10, men har inte hört något ännu.
Blev en med "disk" för mig med.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Beställde 5 oktober på MM får min disk ps5a nu. Norr om Stockholm om det spelar någon roll. Ca en månad tidigare än vad jag trodde faktiskt!

Härligt! Beställde 8/10 med disk, börjar närma sig kanske 😄


signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Ingen utan disk som fått från MM?

Medlem

Jag var på Elgiganten i Norrköping 3/2 och hittade en XSX på hyllan. Hade jag tur eller finns de nu ute i det vilda?

Medlem
Skrivet av JompaG:

Jag var på Elgiganten i Norrköping 3/2 och hittade en XSX på hyllan. Hade jag tur eller finns de nu ute i det vilda?

Japp de finns ute nu i vilda, dock väldigt begränsat. Va väl sisådär 16olika EG butiker som hade i lager för ca 1 vecka sedan typ hälften i stockholmsområdet. Nu är det 2butiker kvar som har om man kikar på EG websida, båda i stockholm såklart. Skulle det inte varit för corona och stul med att åka i kollektivtrafiken hade jag åkt upp.

Medlem

Fanns 9 stycken xbox i elgiganten i uppsala på en hylla i fredags för den som är intresserad.

Medlem
Skrivet av Fraden:

Nu börjar det bli lite spännande.
Bokade själv 6/10, men har inte hört något ännu.
Blev en med "disk" för mig med.

Jag bokade 7/10 med upphämtning. Hoppas det är dags snart! Har lurkat här på forumet ett tag för uppdates men gick med nu. Snart är vi i mål!

Medlem

Pass på nu, utlottning hos elgiganten för både DE, samt SE som blev över från förra utlottningen idag. Mer info skulle komma kl 12.

Medlem

Utlottning snart på EG, digital edition OCH disc edition eftersom de blev en ''hel del över'' ???!!! Vafan deltar folk i lotteri om koder om de inte tänker utnyttja dem??!

Dex
Medlem
Skrivet av Done:

Utlottning snart på EG, digital edition OCH disc edition eftersom de blev en ''hel del över'' ???!!! Vafan deltar folk i lotteri om koder om de inte tänker utnyttja dem??!

Verkar också vara en del som tydligen försökt sälja dom vidare och det har Elgiganten stoppat om dom har sett det.

Medlem

Är inne både på elgiganten insta och webbplats men hittar ingenting om utlottning?

Dex
Medlem
Skrivet av lawi75:

Är inne både på elgiganten insta och webbplats men hittar ingenting om utlottning?

Det är på deras Elgiganten Gaming instagram. På deras "Story" flöde.

Medlem

Tack grabbar då håller vi tummarna igen då.

Medlem

Äntligen fick PS5 av Elgiganten igår.
Unboxing här: https://youtu.be/DxchLHMw9jE

Medlem
Skrivet av bestone:

Äntligen fick PS5 av Elgiganten igår.
Unboxing här: https://youtu.be/DxchLHMw9jE

Kul, samma här! Imponerande konsol!

Medlem

Fjärde gången gillt nu då. Att man siter och hoppas på att vinna ett lotteri för att få köpa en konsol är ju rätt udda egentligen. Men vad gör man

Medlem

Nu är min PS5 skickad från MM.
Beställde 6/10 disc, leverans till ombud.

Medlem

Min SE-beställning från webhallen den 10/6 2020, har nu fått "beräknat leveransdatum 1:a mars"

Snart fyra månader av frenetiskt uppdaterande av mailen... Jag kan ju undra hur ens vardag kommer te sig när jag väl fått konsolen. Kan PS5 väga upp den spänningen man får idag genom sin Mail?

Inaktiv
Skrivet av Supermanbatman:

Snart fyra månader av frenetiskt uppdaterande av mailen... Jag kan ju undra hur ens vardag kommer te sig när jag väl fått konsolen. Kan PS5 väga upp den spänningen man får idag genom sin Mail?

Know that feeling , helt ärligt spänningen att få tag på en ps5:a var nästan bättre än när man väl fått tag på den. Det känns så somt helt plötsligt haha.

Skägg.
10 Chambers

Brukar mailet från Elgiganten vid inskrivningstillfället dröja? Registrerade mig men inte fått vidare instruktioner.


signatur
Skriv svar