PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Any idea how long MediaMarkt orders are taking for delivery? I ordered a PS5 digital edition on 30th July. Have not heard anything from them yet. Officially they say it can take up to 3 months. I was wondering if anyone here has had an experience with them and how it was in terms of waiting times.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Det är bara att smyga in den och installera. Den är ju så oansenlig att hon inte kommer märka att den är där

Skämt åsido, det är därför man skall ha ett dedikerat gaming-rum. Jag kan ta in hur många konsoller som helst och slipper förklara varför jag precis budade hem en ps3 på tradera när jag redan har en ps5, två ps4:or och en ps1-mini (utöver alla andra konsoller).

Har ett dedikerat gaming-rum eller ungarnas "lekrum" i källaren där dvs konsoler redan huserar.

Medlem

Blev inget denna gång men det kommer säkert fler chanser


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Fick 1 via Elgiganten idag:-)

Medlem

Fortfarande inte fått svar från elgiganten, visst skickade de ut mail även om man inte fick? (kollat skräpposten också)

Gen
Medlem
Skrivet av Cincen:

Fortfarande inte fått svar från elgiganten, visst skickade de ut mail även om man inte fick? (kollat skräpposten också)

Japp, du borde få ett mail snart.

Medlem
Skrivet av Knut:

Efterfrågan på XSX mättades för flera månader sedan, det var i princip bara några veckor efter initiala releasen som folk lyckades kränga iväg sådana för mer än inköpspriset på Tradera kan man se i historiken.

Det läggs fortfarande upp nya XSX då och då, men dessa förblir osålda (noll bud). Iom att Tradera tar 300 kr och frakten ligger på nästan 200 så måste du (om du erbjuder gratis frakt) sälja för minst 500 kr extra innan du ens går plus. Det är bara scalpers med IG i matte (eller vad nu motsvarigheten är idag, det ändras ju hela tiden) som hamstrar XSX för vidarförsäljning på Tradera idag.

Blocket tar väl bara 60 kr tror jag, men frakten är dyrare än på Tradera så det kanske handlar om att du behöver få in 350-400 kr istället för 500 för att gå plus.

Ser nya Xbox Series X som läggs upp hela tiden på Tradera och folk budar för fullt på dessa enheter.

Skrivet av OmairAdil:

Any idea how long MediaMarkt orders are taking for delivery? I ordered a PS5 digital edition on 30th July. Have not heard anything from them yet. Officially they say it can take up to 3 months. I was wondering if anyone here has had an experience with them and how it was in terms of waiting times.

Welcome to Swedens best site my man!

I've heard (I think i read it somewhere) on (PS5: Disc Edition) is up to 6 weeks. Don't know how the (PS5: Digital Edition) is though. I believe sellers takes in much more of the Disc Edition consoles which sells more.

Good luck and i hope you will get it soon! It's a great console. I got my machine in the end of june month and i'm very happy with the buy. Take care.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av delli:

Fick tilldelat från Elgiganten idag, andra gången jag sökt förra gången var det när det var Ratchet and Clank eller vad de var
Nu får man bara övertala frun där hemma om hur fantastiskt vårt hem kommer bli med en PS 5

Den låter säkert mindre än den PS4 du har idag.
Tror det räcker som argument

Medlem

För den som håller räkningen så blev jag också tilldelad en från Elgiganten som nu är beställd. Men det var inte stor marginal man fick, då den måste beställas innan kl 20:00 idag annars förlorar man chansen. Bara en tillfällighet att jag startade datorn och kollade mejlen just nu.

Medlem

Det står att den finns på elgiganten 100+ på lager, men för 99 999:-?

Medlem
Skrivet av Question No7:

Det står att den finns på elgiganten 100+ på lager, men för 99 999:-?

Stryk det - jag ringde och kollade med dom, och det hade ju med utlottningen att göra som jag misstänkte. Där får man för man inte använder varken fb eller instagram.

Medlem
Skrivet av Question No7:

Stryk det - jag ringde och kollade med dom, och det hade ju med utlottningen att göra som jag misstänkte. Där får man för man inte använder varken fb eller instagram.

När man använder sin kod som rabattkod så får man rätt pris

Medlem

Hade flyt för ovanlighetens skull och fick en kod i mailboxen, med ett meddelande om att koderna inte funkar direkt efter det mailet. 😅 Det löste sig nu under dagen ändå.

Medlem

PS5 digital fullbokad igen hos MM. Disk versionen fanns kvar att boka idag runt 15 snåret.

Medlem
Skrivet av Cgz:

Media Markt tar emot beställning i varuhus igen.
Beställde en ps5 igår fick lägga dep på 10%. Ska komma på 3 dagar skickas från deras lager i Tyskland sen får man hämta ut i varuhuset.

Vilken MM var du på?

Jag beställde en Disc för ett par veckor sedan. Inget har kommit ännu. Betalade 3000 i handpenning. Det var MM i Länna, Stockholm.

Medlem

Beställde också en PS5 disc med förskottsbetalning 2500:- på Mediamarkt i Gbg Högsbo häromdagen. Säljaren sa leverans inom två veckor. Det lät bra och optimistiskt.

Medlem

Jag beställde på MM idag i Skövde. Full betalning direkt, leverans om ca 1-2 veckor trodde dom.

Avstängd
Skrivet av Question No7:

Jag beställde på MM idag i Skövde. Full betalning direkt, leverans om ca 1-2 veckor trodde dom.

Dom verkar kinkiga på betalning. Jag köpte min via komplett. Där fick jag avbetalning.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Det är bara att smyga in den och installera. Den är ju så oansenlig att hon inte kommer märka att den är där

Skämt åsido, det är därför man skall ha ett dedikerat gaming-rum. Jag kan ta in hur många konsoller som helst och slipper förklara varför jag precis budade hem en ps3 på tradera när jag redan har en ps5, två ps4:or och en ps1-mini (utöver alla andra konsoller).

Har aldrig förstått varför man låter sin sambo handikappa ens hobby.

Är ni lika elaka och förbjuder saker de älskar?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har aldrig förstått varför man låter sin sambo handikappa ens hobby.

Är ni lika elaka och förbjuder saker de älskar?

Nä det har verkligen ens sambo/fru inget att göra med, förutom om det påverkar bådas gemensamma ekonomi. Men the same går för den andra parten då med dens hobby.

Men vissa är ju också lite wipped 😊

Medlem

Är sugen på en Series x. Hur ser det ut på den fronten? Trodde det skulle finnas i butik vid detta laget.

Medlem
Skrivet av Question No7:

Jag beställde på MM idag i Skövde. Full betalning direkt, leverans om ca 1-2 veckor trodde dom.

Var också inne på MediaMarkt idag och bokade, endast handpenning behövde de av mig.
Sa också att det var ca 2 veckor till de skulle få in en leverans.

inK
Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Är sugen på en Series x. Hur ser det ut på den fronten? Trodde det skulle finnas i butik vid detta laget.

https://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-series-x-1tb-p77...


signatur

Every trophy counts...

Inaktiv

Som hittat...

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Är sugen på en Series x. Hur ser det ut på den fronten? Trodde det skulle finnas i butik vid detta laget.

Samma här, har letat lite de senaste dagarna, men de flesta ligger ju runt 7000kr+.

Blir troligtvis att vänta ett tag till, tråkigt.
Har både PC och PS5 men vill kunna köra Gamepass titlar i soffan...!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Blir att åka in till medmarkt och boka ett ps5. Tycker det är bra av dom att göra så här, helt omöjligt nästan att få tag i en på nätet till humant pris.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har aldrig förstått varför man låter sin sambo handikappa ens hobby.

Är ni lika elaka och förbjuder saker de älskar?

Min sambo har redan gett upp hoppet för mig. Hinner visserligen inte ha så många marathonsittningar längre. Samtidigt är jag lite less på samma typ av spel kommer åter och åter igen.

Medlem
Medlem
Skrivet av rilnilsson:

Hann precis lägga en beställning, slut i lager nu igen så hoppas den går igenom!

Medlem

MM ringde precis och mitt PS 5 har kommit


signatur

The game itself is bigger than the winning

Skriv svar